Het Kringloop topic

Jaaa ik zat heel erg te twijfelen of ik deze mee zou nemen, want vond hem met €7,50 best prijzigmaar ben blij dat ik het toch heb gedaan!
Ik kwam er dit keer ook een paar van Jamie over (mijn grote held), maar ik vond die boeken dan weer niet zo, ben meer dan van zijn nieuwe boeken.

1 like

Wat grappig, ik heb de bovenste waterglazen, maar nooit op het merk gelet. (Edit: Staat er ook niet op zie ik, maar dan weet ik het nu.) Van de kringloop uiteraard. Ook nog een paar andere versies van hetzelfde glas. Vind ze als ik ze zo op de foto zie weer helemaal mooi. Kom het best vaak tegen (pre-lockdown) dus zal m’n ogen wel open houden!

1 like

Super leuk om alle lijstjes te bekijken, krijg helemaal zin om weer naar de kringloop te gaan.

Ik ben altijd op zoek naar:

• Bloempotten
  • Vaas (of onderdeel van een oud kaststel)
  • Blousjes met leuke print
  • LP’s
  • Servies voor m’n moeder: spaart allerlei (Delfts) blauw servies
  • Salontafel, maar nog niet geslaagd
5 likes

Wat ik niet in mijn lijstje had staan en me net bedacht: Ik kijk ook altijd voor typemachines (ik zoek nog een mintgroene en een hoge Underwood) en Dr Martens (en dan wel die uit de jaren 90 of ouder, omdat die kwaliteit beter is).

6 likes

[quote=“pastelzwart, post:2718, topic:2297, full:true”]

Ik was gisteren in de kringloop en zag dit. Ik heb het niet gekocht, maar vond het er wel leuk uitzien.

Ooooh deze glazen hadden wij vroeger thuis! Absoluut throwback Thursday vandaag hoor. Wat leuk om dit weer eens te zien

9 likes

Het boek heel dicht bij je ogen houden en dan heel langzaam naar achteren bewegen. Dan ga je een beetje scheel kijken en zie het het misschien.

2 likes

Dit doet me denken aan diddle plaatjes van vroeger! Daar had je ook een serie van waar je zo’n illusie in kon zien

2 likes

Wow dit was ik helemaal vergeten!! Mijn vader heeft/had zulke boeken en heb hier zo vaak mee “gespeeld” als kind. Echt leuk om te zien!

2 likes

Ik was gisteren naar 2 kringlopen geweest maar ze hadden werkelijk niks. En het was zo ontzettend druk en mensen maakte veel herrie. Dingen hardhandig op elkaar stapelen. :hot_face:

Wij waren ook omgedraaid. Had bewust een grote kringloop gekozen waar we makkelijk konden parkeren, maar er stond een rij de hele parkeerplaats over. Heb dan ook altijd het idee dat het dan toch niet echt de moeite is omdat het zó druk is dat alle leuke spulletjes dan toch al weg zijn

3 likes

Ik ben gister ook geweest naar 4 kringlopen :sweat_smile: het was erg druk inderdaad, maar we waren er speciaal voor naar een andere stad gegaan, dus wel gewoon ons rondje gemaakt en toch nog wat gevonden.

Nieuw in het plastic, en was er al een tijd lang naar op zoek:

En 4 dozen pastelkrijtjes (de vieze dozen bewaar ik niet, ze komen bij mijn eigen collectie)

En boeken, altijd boeken haha:

17 likes

Ik keek altijd met een wazige/dromerige blik net boven de pagina’s en na een tijdje schoof ik het boek in m’n gezichtsveld en probeerde ik die wazige blik vast te houden.

4 likes

Ja ik kon dat altijd vet goed! Soort staren; van twee stukjes 1 maken met zo’n starende blik. Hoop dat je snapt wat ik bedoel!

1 like

Die plaatjes heten stereogrammen. Ik ben van team “er doorheen kijken”, bij deze foto’s van het boek lukte het.

4 likes

Ik hou echt niet van shops die winst maken op parels uit de kringloop.

22 likes

Duurde echt te lang voordat ik begreep dat er geen kringloopwinkel is die parels verkoopt :neutral_face:

5 likes

Ah leuk ik ga zelf regelmatig naar Zwolle, ga toevallig morgen met m’n vader heen. :grin:

@LazySusan leuk om te horen, we wouden in ieder geval naar die van Zwolle Berkum gaan. (Was een beetje bang dat het een kleine was) :blush:

3 likes

Oja ik ben nu ook specifiek op zoek naar een avond/gala jurk. Wordt een lastige zoektocht denk ik, maar hoop dat ik wat leuks tegenkom!

2 likes

@rozekoek Ik kan Vinted daarvoor ook echt aanraden! Bijv zoeken op merken als Maya deluxe, needle&thread, lace&beads… vind je echt veel jurken voor een schijntje!

5 likes

Ben echt blij met de boeken! Waren 2 euro per stuk en staan echt leuke dingen in voor m’n lessen

En de glazen waren €0,55 per stuk! Ook echt blij mee!

33 likes