Ik vind ze zo ontzettend lelijk dat ze mooi zijn. Kijk altijd in dit topic om te zien of jullie nog pareltjes tegen zijn gekomen.
Ik wil naar de kringloop, alleen om te kijken of er van die theepotten zijn.
Hier ben ik ze nog niet tegen gekomen (
Ik kwam langs een hotel waar ze allemaal van zulke theepotten in de vensterbank hadden staan. Dit was mân favoriet
Veel leuker dan vriendschapskettinkjes
Ik hoop morgen een globe te vinden in de kringloop.
Wowww prachtige vondst! Waarom kom ik dit soort pareltjes nou nooit tegen
Ik ben net zo verbaasd. De afgelopen maanden heeft deze kringloop mooie aparte meubels. Kleine kastje had ik meegenomen als plantenstandaard maar voor die grote displaykast had ik echt geen ruimte meer!
Oh wauw die grote
Heel leuk die ladekasten @Kuidaore!
Ik kwam gisteren deze theeset nog tegen die ik jullie niet wil onthouden.
Dat echt cottagecore to the core.
Ik dacht eerst wtfff maar het schijnt een kinderboek te zijn over slavernij. Dus dat vond ik wel interresanr
Het maffe is dat de oorspronkelijke titel gewoon âUncle Tomâs cabinâ is.
Noem het gewoon âBlokhut van oom Tomâ
Maar dat zal wel in de moderne uitgave van dit boek wel zijn.
Het komt uit 1852 dus ik zou me voorbereiden op nog veel WTF momenten als je het gaat lezen. Blijkbaar is het in NL onder deze titel voor het laatst uitgegeven in 1982, tegenwoordig heet het De hut van oom Tom.
Ik heb het heel lang geleden gelezen (echt als kind) en het is bedoeld als anti-slavernijwerk, en heeft cultureel een grote rol gespeeld in de abolitionistische beweging. Maar het is ontzettend stereotiep en uiteraard ontzettend verouderd. Volgens het boek bestaan er bijvoorbeeld ook âgoedeâ slavenmeesters en goede banden tussen de goede meesters en hun trouwe slaven enz.
Ik heb ook âHet negerboekâ in de kast staan en het is een prachtig boek over slavernij maar ik vind het ook zoân vreselijke titel en wil hem eigenlijk niet in de kast staan voordat mensen het lezen en er hele andere ideeĂ«n bij krijgen
De modernere versie heet âde hut van oom Tomâ. Ik snap ook niet wat die vertaler ooit bezielde. Ik weet nog dat toen ik klein was ik negerhut al raar vond.