Het Kringloop topic

Ik vind ze zo ontzettend lelijk dat ze mooi zijn. Kijk altijd in dit topic om te zien of jullie nog pareltjes tegen zijn gekomen.

2 likes

Ik wil naar de kringloop, alleen om te kijken of er van die theepotten zijn.

7 likes

Hier ben ik ze nog niet tegen gekomen :cry: (

2 likes

Ik kwam langs een hotel waar ze allemaal van zulke theepotten in de vensterbank hadden staan. Dit was m’n favoriet

35 likes

6 glazen gekocht voor 4,5 euro

24 likes

Deze 2 beauties meegenomen. Een voor mij en een voor mijn beste vriendin :heart:

92 likes

Veel leuker dan vriendschapskettinkjes :wink: :stuck_out_tongue:
Ik hoop morgen een globe te vinden in de kringloop.

9 likes

Wowww prachtige vondst! Waarom kom ik dit soort pareltjes nou nooit tegen :sob:

3 likes

Ik ben net zo verbaasd. De afgelopen maanden heeft deze kringloop mooie aparte meubels. Kleine kastje had ik meegenomen als plantenstandaard maar voor die grote displaykast had ik echt geen ruimte meer!

19 likes

Oh wauw die grote :drooling_face:

2 likes

Heel leuk die ladekasten @Kuidaore!

Ik kwam gisteren deze theeset nog tegen die ik jullie niet wil onthouden.

29 likes

Dat echt cottagecore to the core.

1 like

Ik dacht eerst wtfff maar het schijnt een kinderboek te zijn over slavernij. Dus dat vond ik wel interresanr

7 likes

Het maffe is dat de oorspronkelijke titel gewoon ‘Uncle Tom’s cabin’ is.

8 likes

Noem het gewoon ‘Blokhut van oom Tom’
Maar dat zal wel in de moderne uitgave van dit boek wel zijn.

1 like

Het komt uit 1852 dus ik zou me voorbereiden op nog veel WTF momenten als je het gaat lezen. Blijkbaar is het in NL onder deze titel voor het laatst uitgegeven in 1982, tegenwoordig heet het De hut van oom Tom.

Ik heb het heel lang geleden gelezen (echt als kind) en het is bedoeld als anti-slavernijwerk, en heeft cultureel een grote rol gespeeld in de abolitionistische beweging. Maar het is ontzettend stereotiep en uiteraard ontzettend verouderd. Volgens het boek bestaan er bijvoorbeeld ook ‘goede’ slavenmeesters en goede banden tussen de goede meesters en hun trouwe slaven enz.

7 likes

Ik heb ook “Het negerboek” in de kast staan en het is een prachtig boek over slavernij maar ik vind het ook zo’n vreselijke titel en wil hem eigenlijk niet in de kast staan voordat mensen het lezen en er hele andere ideeĂ«n bij krijgen :woman_facepalming:

2 likes

Een glitterjurkje!

23 likes

De modernere versie heet ‘de hut van oom Tom’. Ik snap ook niet wat die vertaler ooit bezielde. :joy: Ik weet nog dat toen ik klein was ik negerhut al raar vond.

3 likes

Ik kocht een kegel.

28 likes