Het Kringloop topic

Speciaal voor jou:

37 likes

Leuk die bloemen en ook een fijn formaat

4 likes

Haha ik weet zelfs uit welk boek die pop komt! Ik heb zelf ook poppen gemaakt met dat model, dus herken het gelijk. Komen uit boeken van tone finnanger, reeks van tilda boeken. Staan ook andere super leuke dingen in om te naaien, ik heb meerdere boeken en er heel veel uit gemaakt

10 likes

Het bewijs :sweat_smile: het haar is een beetje los gegaan maar wel herkenbaar toch?

10 likes

Oh wat toevallig en leuk!!

7 likes

Haha wat grappig en toevallig! Ik ga kijken of ze ze in de bieb hebben, want ik vind ze zo leuk, nu wil ik er zelf ook een maken, haha.

Er hingen er trouwens echt tien, dus ik denk dat iemand ze als lockdownvermaak heeft genaaid ofzo.

4 likes

Leuk! Ik heb ooit een Tilda gehaakt. Herkende haar ook meteen

1 like

Nu ze weer open zijn, hoop ik morgen even tijd hebben om langs te gaan.

Ben benieuwd wat zijn de dingen waar je naar uitkijkt als je naar de kringloop gaat? Ik heb een soort van vast lijstje.

• (thriller) boeken
  • Puzzels van 1000 stukjes (jan van haasteren,disney)
  • Spellen (dobbel/kaart/dobbel)
  • knutsel spullen
    en kleding/schoenen, als ik zin heb.
7 likes

Leuk lijstje. Ik heb ook weer zin om langs te gaan.

Ik ‘zoek’ dit soort dingen.

Gekleurde glazen vazen/kandelaars
Kookboeken
Mode boeken/ patroon tijdschriften
Naaispulletjes /stoffen
Kleding/ schoenen
Vintage lampen
Bloempotten

7 likes

Oh leuk, herkenbaar, hier kijk ik meestal:

• Dvds
  • LP’s
  • Boeken (zowel romans als kook- en kunstboeken)
  • Spellen, soms puzzels
  • Ik kijk ook altijd bij de kopjes en glazen
  • Kleding/schoenen/tassen
  • Meubels, zo zou ik nu kijken naar nachtkastjes of tuinmeubels
  • Textiel (ook voor tafelkleden bijv.)
7 likes

Ik hoop nog een globe te vinden en jaren 60 kopjes en daar wil ik kleine cactussen in stoppen (zag dat ergens online).

3 likes

Ik zoek eigenlijk altijd naar echt oudere spullen, dus dingen die ik dan herken van bijvoorbeeld bij mijn opa en oma thuis. Vrij breed dus haha. Ik vind het dan bijvoorbeeld heel leuk om dezelfde flessenopener te hebben die zij ook hadden.
En ik kijk altijd bij de glazen, spiegels, servies, vazen, snuisterijen. Oh en prentenboeken die ik vroeger zelf leuk vond, om cadeau te geven aan kindjes.

10 likes

Ik kijk altijd overal behalve bij textiel, haha. Vooral puzzel of oude spellen en boeken vind ik wel leuk. Momenteel hoop ik een kaarsendover (of hoe heet zoiets) te vinden. En een paar kleine mokken voor mijn dochter, waar ze warme melk uit kan drinken en die eventueel kapot mogen vallen :joy:

5 likes

Leuke vraag! Ik kijk altijd bij de:

Bloempotten
Waxinelichthouders
Spelletjes/puzzels
Kleding
Bordjes/schaaltjes

3 likes

Ik was al hele lang opzoek naar leuke lepeltjes voor bij mijn cappuccino. Maar omdat het zoiets “onzinnigs” is (aangezien ik gewoon een uitgebreid serviesset met genoeg lepeltjes heb) wilde ik voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dit lukte uiteraard niet want die krengen zijn onbetaalbaar bij zaken zoals sissy boy. En opeens had ik een helder moment: de kringloop winkel!

Heerlijk lopen wroeten in een bak met lepels en kwam vanalles tegen. Uiteindelijk weg gegaan met 13 lepeltjes à €0,15. En waren een hoop lepeltjes met bepaalde steden of provincies & 2 vriendinnen specifiek heb ik altijd enorm lastig gevallen met mijn lepeltjes zoektocht. Het leuke was dat van beide vriendinnen de geboorteplaats er toevallig tussen zat! Zo leuk! Vooral van 1 vriendin was het bijzonder, want komt uit een relatief kleine plaats dus ik was aangenaam verrast. Die ga ik als cadeautje opsturen :star_struck:

36 likes

Ik kijk altijd voor bloemenkopjes (voor kleine cactussen), boeken en bloempotten.

Niet gevonden door mij maar wel voor mij. De versterker en de geluidsbox :ok_hand: (heb er uiteraard 2).

12 likes

Leuk om te zien wat anderen zoeken in de kringloop!

Ik bekijk eigenlijk altijd alles, behalve meubels. Maar specifiek:

Servies (ik spaar een bepaald Arcopal servies, dus ik kijk altijd of er wat bij staat. Vind het verder ook leuk om bijzonder/mooi servies te vinden)
Textiel (om mee te naaien)
Kleding, vooral vintage
Boeken en (naai)tijdschriften

3 likes
  • Boeken (allerlei soorten fictie en non fictie. Zoek ook altijd naar mooie goede kookboeken en gedichtenbundels maar die zijn schaars helaas)
  • kleding (alles wel en specifiek naar tshirts en truien van mooie fijne stoffen als merino voor weinig)
  • Ansichtkaarten/postkaarten
  • Knutselspullen (cadeaupapier, lint, stickers en borduurgaren)
  • Dvd’s en cd’s
  • En leuke dingen specifiek voor iemand om cadeau te geven. Dat kan van alles zijn.

Ik ga ook vaak wel gericht kijken naar (grote) dingen als meubels, schilderijen, servies of wat ik maar nodg ben wat ik nieuw kan kopen en wellicht tweedehands kan vinden.

4 likes

Ik ben de hele pandemie al niet meer geweest geloof ik. :flushed:

Maar normaal is mijn lijstje:

• bakboeken
  • bloempotten / vazen
  • servies
  • bestek
  • glazen

En als er een reli-hoekje is kijk ik of er mooie heiligenbeelden zijn, bidprentjes of rozenkransen.

5 likes

Leuk deze lijstjes. Grappig om te zien dat sommige categorieën ik zo oversla en anderen dus graag naar op zoek gaan. Ik kijk altijd naar:

• vintage of designer meubels, heb echt een set jaren 60 stoelen op een vlooienmarkt gekocht voor 5€ of een midcentury tafel voor 50€ bij de kringloop.
  • mooie vintage of designer lampen
  • handgedraaid servies door individuen of pottenbakkerijen
  • kleding met mooie stoffen. Laatst een merinowollen trui van Filippa K gekocht voor 15€
  • mooie lijsten of spiegels
  • (kook)boeken
  • bijzondere vazen of bloempotten
10 likes