Het Kringloop topic

Mijn lijstje:

• boeken
  • spelletjes
  • dan de rest afhankelijk van hoeveel tijd ik nog heb :joy:

Ik ga zaterdag voor het eerst weer. Iemand nog een aanrader voor een kringloop midden Nederland?

2 likes

Ik moet ook echt weer eens zeg! Lang geleden.

Waar ik standaard naar zoek:

• vloerkleden
  • schoenen
  • fotolijsten
  • spiegels
  • jurken
  • servies
  • vazen
  • lampen
  • grote bloempotten
3 likes

Ik ga volgende week kringloop hoppen in Zwolle met mijn vader als uitje :heart_eyes: Zin in!

6 likes

Misschien is dit intussen voor anderen net zo saai als eetlijstjes, maar ik kijk vooral naar

• boeken: met name non-fictie, liefst platenatlassen. Ik kijk ook altijd bij de sprookjes categorie, omdat je daar vaak (verkeerd ingedeelde) pareltjes vindt.
  • servies: ik heb een bijeengeraapt zooitje maar wel alles in dezelfde kleuren. Zoek ook altijd mooi glaswerk (karaffen, whiskey-glazen).
  • koken/bakken: Pyrex, bijzonder bakvormen, alles wat van gietijzer is (inclusief onderzetters).
  • kunst/design: schilderijen, beelden en/of alles wat als boekensteun dienst kan doen, lampen en stoelen.

Ga binnenkort weer en hoop dit jaar eens voor een taartschep te slagen.
Mocht ‘ie nog niet op je lijstje staan @jasmijntheetje Kringloop Red een Kind in Zwolle-Berkum vind ik een aanrader. Is wat verder weg, maar heel ruim opgezet.

10 likes

Grappig, ik ken heel deze naam niet want ik weet niks van servies. Ga ik googelen zie ik allemaal koffiekopjes en schaaltjes die ik uit de kringloop heb :laughing: De doorzichtige versie heb ik. Nu gelijk zin om er ook meer van te sparen!

8 likes

Leuk om al die lijstjes te zien! Ik ben vandaag ook weer even geweest en ik heb twee kledingstukken gekocht.

Een grijs topje van Joseph Janard (merk kende ik niet) en een blazer van Anne. En een driedelige serie van Lord of the Rings uit de jaren 80.

Verder zoek ik altijd naar

Designer kleding
Vintage kleding uit de jaren 60/70/80
Pastel kleurig servies uit de jaren 50/60
Pink Floyd LP’s
Boeken over kunst/filosofie/mode
Mid century modern meubels
Houten speelgoed
West Germany vazen

Wel heel specifiek dus. Misschien kunnen we voor elkaar gaan kijken? Zo breiden we ons terrein uit haha. :joy:

6 likes

Heb op insta wel een highlight met vondsten. Zal je even een dm sturen :slight_smile: omgeving verschilt van gebied rond Tiel tot Nijmegen tot Drenthe en de Achterhoek. Eigenlijk overal, omdat het vaak ook een vakantie uitje is :sweat_smile:

Edit: ik kan je helaas niet dm’en :frowning:

3 likes

Ik was vandaag in Alkmaar en heb eigenlijk alleen boeken gekocht :slight_smile:

12 likes

Nigella :heart:
Als ik een boek van haar bij de kringloop vind heb ik hem meestal al. :sob:

4 likes

Jaaa ik zat heel erg te twijfelen of ik deze mee zou nemen, want vond hem met €7,50 best prijzigmaar ben blij dat ik het toch heb gedaan!
Ik kwam er dit keer ook een paar van Jamie over (mijn grote held), maar ik vond die boeken dan weer niet zo, ben meer dan van zijn nieuwe boeken.

1 like

Wat grappig, ik heb de bovenste waterglazen, maar nooit op het merk gelet. (Edit: Staat er ook niet op zie ik, maar dan weet ik het nu.) Van de kringloop uiteraard. Ook nog een paar andere versies van hetzelfde glas. Vind ze als ik ze zo op de foto zie weer helemaal mooi. Kom het best vaak tegen (pre-lockdown) dus zal m’n ogen wel open houden!

1 like

Super leuk om alle lijstjes te bekijken, krijg helemaal zin om weer naar de kringloop te gaan.

Ik ben altijd op zoek naar:

• Bloempotten
  • Vaas (of onderdeel van een oud kaststel)
  • Blousjes met leuke print
  • LP’s
  • Servies voor m’n moeder: spaart allerlei (Delfts) blauw servies
  • Salontafel, maar nog niet geslaagd
5 likes

Wat ik niet in mijn lijstje had staan en me net bedacht: Ik kijk ook altijd voor typemachines (ik zoek nog een mintgroene en een hoge Underwood) en Dr Martens (en dan wel die uit de jaren 90 of ouder, omdat die kwaliteit beter is).

6 likes

[quote=“pastelzwart, post:2718, topic:2297, full:true”]

Ik was gisteren in de kringloop en zag dit. Ik heb het niet gekocht, maar vond het er wel leuk uitzien.

Ooooh deze glazen hadden wij vroeger thuis! Absoluut throwback Thursday vandaag hoor. Wat leuk om dit weer eens te zien

9 likes

Het boek heel dicht bij je ogen houden en dan heel langzaam naar achteren bewegen. Dan ga je een beetje scheel kijken en zie het het misschien.

2 likes

Dit doet me denken aan diddle plaatjes van vroeger! Daar had je ook een serie van waar je zo’n illusie in kon zien

2 likes

Wow dit was ik helemaal vergeten!! Mijn vader heeft/had zulke boeken en heb hier zo vaak mee “gespeeld” als kind. Echt leuk om te zien!

2 likes

Ik was gisteren naar 2 kringlopen geweest maar ze hadden werkelijk niks. En het was zo ontzettend druk en mensen maakte veel herrie. Dingen hardhandig op elkaar stapelen. :hot_face:

Wij waren ook omgedraaid. Had bewust een grote kringloop gekozen waar we makkelijk konden parkeren, maar er stond een rij de hele parkeerplaats over. Heb dan ook altijd het idee dat het dan toch niet echt de moeite is omdat het zó druk is dat alle leuke spulletjes dan toch al weg zijn

3 likes

Ik ben gister ook geweest naar 4 kringlopen :sweat_smile: het was erg druk inderdaad, maar we waren er speciaal voor naar een andere stad gegaan, dus wel gewoon ons rondje gemaakt en toch nog wat gevonden.

Nieuw in het plastic, en was er al een tijd lang naar op zoek:

En 4 dozen pastelkrijtjes (de vieze dozen bewaar ik niet, ze komen bij mijn eigen collectie)

En boeken, altijd boeken haha:

17 likes