Tsja een tomaat zou een andere werking hebben gehad.
Ik zat al vol jaloezie in dit topic te kijken en ben nu een dagje vrij, dus ik was naar de kringloop!
De buit was alles bij elkaar 12.30 en dat zwarte lapje stof is een rokje van Vanilia! Zat heel mooi en zag net pas het merk, was 2.95
De theepot voor 1.95 kon ik niet laten liggen Heb er al zo eentje een keer voor Sinterklaas gehad hahaha
Edit:
Bonusfoto van de twee potjes naast elkaar
Heeft iemand tips voor kringlopen met veel meubels in de omgeving Amsterdam/Gooi? Ik ben nog steeds op zoek naar een leuke salontafel.
Soms kom je iets zo onverwacht en leuks tegen bij de kringloop winkel.
Het is een originele rijm print van Annie MG Schmidt voor de opening van de nieuwe bibliotheek in openbare Deventer uit 1964! Zelfs de lijst is nog origineel.
Ik werk zelf als bibliothecaresse, dus ik word hier helemaal blij van haha.
Voor wie het gedicht wilt lezen
Samenvatting
Heel nieuw en toch oud
en bekend en vertrouwd
is het huis met de tienduizend levens;
hier binnen de muren
is’t vol met figuren,
de Bartjes en ook de van 't Reves
Een huis vol met boeken
waarin U mag zoeken,
een supermarkt, waar U kunt nemen
een paar ons technick
of een pond romantiek
of illusies of levens problemen
Een spijkerhard feit
of wat menselijkheid
karakters van Bomans of Haasse
wat inzicht en kennis,
een boek over tennis
of "hoe kleur ik eitjes met Pasen’
Een lekkere thriller
met meer dan één killer
Maigret zal de moed nooit verliezen
Een plaat met Tebaldi
muziek van Vivaldi
Het kan allemal, U mag kiezen!
Ik zou wel eens graag
in dit huis bij de waag
heel alleen in de nacht willen dwalen
de trappen op klimmen
en zien hoe de schimmen bewegen
uit al die verhalen
Daar staat Don Quichote,
naast Karel de Grote,
Ot en Sien op de knie van Homerus,
en zie Aagje Deken
vertrouwelijk spreken
met Freud en Dik Trom en Couperus
Wat is het hier vol
dag dokter van Swol
dag Olivier Twist en kijk daar 's
dat is Byrd, op de Pool
en vlak naast 'm de Gaulle
levensgroot tussen al z’n memoires
Als men komt overdag
op de tijd dat het mag
dan verschuilen ze zich in hun boeken
maar ze zijn er nog steeds
Simon Vestdijk en Beets
U hoeft ze alleen maar te zoeken.
Oh wat een prachtige vondst
Alsof iemand het speciaal voor jou daar heeft neergelegd, echt heel leuk.
Echt hoor! Ik keek in eerste instantie alleen naar de lijst want ik heb nog een A3 lijst nodig, maar deze ga ik z’n geheel in m’n bibliotheek hangen.
De Kringloper in Naarden heeft een heel groot pand en altijd veel meubels.
Leuk een buurtgenoot. Bij het Spoorhuis ben ik nog nooit geweest, wat vond je daarvan?
Erg netjes en overzichtelijk. Kinderspeelgoed ligt wel wat rommelig door elkaar maar al met al een prima kringloop. Recylce daar in tegen is alles behalve dat maar wel erg leuk om te neuzen ook. Restore blijft denk ik toch mijn favoriet van alle drie.
Klinkt goed. Ik ga snel eens kijken.
Waar zit Recycle? Ik dacht dat je je verschreven had en de Restore bedoelde haha.
Recycle zit echt een beetje op een gekke locatie. Bij een tankstation, als je het centrum uitgaat bij de bieb ga je links bij die rotonde en dan loop je eigenlijk nog een klein stukje en dan ben je er. Oh dat is schijnbaar ook molenstraat.
Ah ja, ik weet precies welke je bedoeld. Nog nooit geweest omdat ie daar inderdaad op een gekke plek zit.
Ja het ziet er echt super sketchy uit hahahaha. maar opzich best prima te doen!
Even een random tip nog:
In Apeldoorn ben ik echt fan van Foenix trouwens. allebei de locaties wel.
Haha dat is ook echt zon crappy winkel. Maar als je goed zoekt vind je er idd wel wat.
Je hebt ook nog de winkel van sinkel ofzoiets die is ook wel leuk.
Goed dat je het zegt! daar moet ik ook nog een keer heen.
Ohhh love it, heel gek maar ik herkende meteen de tekeningen van de bibliotheek en de brink (ik kom uit D.ev.enter EN ik heb heel vroeger Annie m g schmidt een keer ontmoet dus ik vind dit ook een fantastische vondst).
Oh wat gaaf! Hoe was ze in het echt? Ze heeft ook als bibliothecaresse gewerkt in Deventer las ik.
Ik heb de bibliotheek van Deventer een mail gestuurd of ze er meer over kunnen vertellen dan wat online te vinden is. Ben heel benieuwd.
Ik wist niet eens dat ze in de de.ven.ter bibliotheek heeft gewerkt, wat leuk om te weten! Als je reactie krijgt, deel het ajb want ik vind dit echt super leuk! Ik was denk ik 4 of 5 toen ik haar ontmoette dus ik weet er niet heel veel meer van, alleen dat het in Amsterdam was in de bibliotheek haha. Maar ergens staat het me bij als hele leuke herinnering dus kan niet anders dat ze heel lief was
Er is op npo een leuke docu serie over haar. Waar haar klein zoon (knappe dude) vanalles over haar verteld.