Het Kringloop topic

Ik heb het af en toe, maar ga ook wel wekelijks haha :sweat_smile: Dit was echt een gelukje ja!

2 likes

Heeeeel vet. Heb je toevallig een foto van je hele collectie?

1 like

Wij zijn begin van de pandemie verhuisd, en ik heb inmiddels een hele collectie aan kringloopspullen verzameld in huis. Had zin om een compilatie te maken :smiley:

De poef en vaas

Sieradendoosje en vaas

Plantenpot, de oude radio heb ik cadeau gekregen en hij komt van marktplaats. En die plant is nodig aan vervanging toe :sweat_smile:

Plantenpot

Waxinelichthoudertje, kandelaar en de kaars.

Koffiekopjes en een schaaltje. Van de kopjes had ik er eerst 3 gevonden (2 paarse en een blauw), en toen maanden later nog precies zo’n blauwe erbij!

Het schilderijtje, waxinelichthoudertje, kaarsenhouders en de kaarsen zelf

De plantenpot, waxinelichthoudertje en het langwerpige bakje. Weet nog niet zo goed wat ik daarmee moet, maar vond hem wel mooi.

De kringloopvondst waar ik het meest blij mee ben: de eettafel!

125 likes

Wat mooi zeg! Vind het altijd zo leuk om te zien, veel leuker dan naar een woonwinkel gaan en alles in 1 keer kopen. Je hebt nu echt speciale dingen. Vind dat langwerpige bakje ook erg leuk. Misschien wat kaarsen erin zetten, of kleine vaasjes droogbloemen?

3 likes

Dankjewel! Ik vind het ook heel leuk om zo dingen bij elkaar te zoeken bij de kringloop, sommige dingen weiger ik nieuw te kopen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Leuke ideeën, thanks! Denk je dan aan gewoon van die losse stompkaarsen?

4 likes

Ja dat sowieso! Sommige dingen zijn nieuw echt duur, spiegels bijvoorbeeld. Ik koop ook echt bijna geen nieuwe kleding meer.

Misschien wat dunne stompkaarsen, zodat je er een stuk of vijf in verschillende tinten neer kunt zetten? Lijkt me mooier dan twee dikke.

6 likes

Spiegels zijn belachelijk duur :fearful: En de kringloop heeft daar altijd veel van! Plantenpotten vind ik ook echt zonde om nieuw te kopen. Ik ben nu nog op zoek naar een hele grote voor de kentia, dat is wel moeilijker te vinden.

Dat met verschillende kaarsen klinkt wel heel leuk, ga ik eens proberen!

4 likes

Wat leuk! En jouw vazen ook @Kuidaore, teach me master haha
Ik heb nog steeds mensen in m’n omgeving die denken dat kringloopwinkels vol liggen met troep en die niet snappen dat het snuffelen daar leuk is om te doen, terwijl je er echt zoveel leuke en bijzondere dingen kan vinden

9 likes

Ja ik had laatst echt een kopie van een made spiegel gekocht voor €8 :heart_eyes: alleen heb ik nooit gelukt met vazen haha. @Aloha al heb ik wel het idee dat de kringloop toch wel doorheeft dat het weer hip is om daar te shoppen, ten minste waar ik kom hebben ze de prijzen omhoog gegooid.

6 likes

Nou dit was een goede smoes om alles weer schoon te maken om fotos te maken dus hierbij. Ik heb ze even in een spoiler gezet.

Samenvatting

De meeste vazen staan in deze kast in de woonkamer. Zijn er 12 die hier in staan, lijkt wel een zoekplaatje. De helft hiervan gevonden bij de kringloop voor een zacht prijsje.

1 vaas in de slaapkamer. Deze staat hoog op het lijstje van favorieten. Ook een kringloopvaas. Kostte me 1,50 euro.

Hele uitlopende stijl vazen dus alledrie even uniek. Ook allemaal kringloop, 1 euro per stuk.

Nog een kringloop vaas. Ik hou van die kleuren. Deze was wat prijziger, namelijk 5 euro.

De dure vazen, gekocht op de ijhallen. Denk dat deze drie bij elkaar 50 euro hebben gekost. :frowning: maar nog steeds heeeeel blij mee.

Heb alle vazen nageteld. Heb er dus 20 haha.

53 likes

Zo leuk om te zien dit! Juist al die verschillende stijlen bij elkaar maakt het heel mooi :smiling_face:

@veenmol Prijzen omhoog heb ik ook wel gemerkt ten opzichte van vroeger, en ik denk dat kringloopwinkels zich er wel van bewust zijn. Rataplan heeft bijvoorbeeld een serie op Youtube over studentenkamers pimpen, dat doe je ook omdat je weet dat het bij dat publiek aanslaat.

7 likes

Wat een fantastische collectie! Echt zo mooi allemaal bij elkaar met die planten en stenen erbij :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Dankjewel. Ja ik heb naast een collectie vazen ook een collectie edelstenen en planten. Alleen heb ik een stop op kopen van planten en edelstenen want weet niet meer waar ik ze moet laten. :sweat_smile:

4 likes

Ja vooral bij ketens zoals Rataplan en Het Goed merk ik dat heel erg. Maar bij Het Goed hebben ze ook mensen werken die echt gaan kijken op internet wat alles kost en qua merken etc. In mijn stad zit ook een Dorcas en daar kun je nog we echt leuke en bijzondere dingen kopen voor kleine prijsjes. Ik breng mijn spulletjes liever ook naar bijv. een Dorcas want dan weet ik dat ze het niet voor veels te hoge prijzen gaan verkopen. En het geld gaat daar ook naar een goed doel.

7 likes

Superleuk gestyled!

4 likes

@Rilah wat een geweldig krukje, giraffenprint bloempot, schilderijtje en bakje.

@Kuidaore wat een geweldige collectie vazen en wat een mooie styling. :heart_eyes:

2 likes

Ik was gisteren naar de kringloop in Egmond, voorheen kon je echt leuke dingen scoren voor een laag prijsje. Maar alles was tussen de 15-150 euro en dan stond er bij op de sticker “vintage”. Vind kringlopen echt steeds minder leuk worden hier in de buurt. Laatst ook al dat beeld gepost hier waar Noppes €150 voor vroeg.

Echt jammer. Ook al die instagram handelaren die alle leuke dingen opkopen en voor tientjes meer op insta zetten verpesten het.

15 likes

ugh ja ben het hier zo mee ens, vind het zo’n onsympathieke business

11 likes

Vintage emaille vergiet in een prachtige witte kleur! :white_heart: zwaar modelletje!

oké, monique

39 likes

Ja de Dorcas zit hier ook, vind dat nog een echte kringloop. Het goed moet je echt geluk mee hebben inderdaad, die prijzen zijn af en toe gewoon belachelijk. Ik heb toch vaker geluk bij lokale winkels, geen ketens zeg maar. Eentje heeft hier ook een biedingen systeem voor echt speciale producten of collecties, dat vind ik ook wel een mooie oplossing.

5 likes