Haha ja, wat ik zei over Kralingen geldt in jouw geval voor Meerstad. Ik twijfelde heel erg tussen de vrijmarkt van Groningen of Rotterdam. Die van jullie is namelijk ook echt leuk en gezellig!
Zijn er 2 idd!!
Wat een leuke dingen hebben jullie allemaal gescoord! Ik heb ook echt heel veel leuke dingen gevonden.
De series waren 50 cent per stuk. Dat boek van Sophie Kinsella 3 euro. Echt een goede deal want kom die nooit tegen in de kringloop. Atlasboek was 2 euro. Het boekje er naast 50 cent. Dan een popup boek en lego friends setje, dat was 3,50 (cadeautjes). Dat oranje boek is mijn favoriete vondst. Een kookboek uit de jaren 70 met allemaal recepten met wiet. Denk aan pudding, vijgen melk thee etc. Echt fantastisch. De plaatjes die er in staan zijn ook heel tof. Zwart wit tekeningen en het is alsof je stoned bent, zulke maffe dingen, haha. Boekje was 4 euro en ook een cadeautje.
Jaloers op je goede deal van dat boek van Sally Rooney @JuneOsborne
Hele toffe print @anon43983847 en @Twijfelaar dat Anna Woltz boek, toffe vondst.
Ik vond het echt fantastisch in Groningen! Wat een kleding werd er verkocht. Wel veel meuk viel me op
Zeg maar niet veel duurdere merken. Maar oooh het was echt net zo leuk als dat ik hoopte! Op naar volgend jaar
:o Gozer en Luna vond ik zoo mooi!! Zo goedkoop, wauw.
Ik was ook in Groningen vandaag, voor het eerst Koningsdag hier meegemaakt en vond de rommelmarkt ook echt super leuk op de singels
Dat kookboek lijkt me fantastisch haha. Ik ken ook mensen voor wie dit een goed cadeau is.
Heel goed geslaagd voor m’n zoon! Sproet&sprout shirt was nog helemaal nieuw. En in die witte zak zit trouwens Duplo
Hoe heet dat Duplo met die ronde bollen er op ook alweer? Heeft een andere naam dacht ik.
Ohhh als ik dit zie baal ik echt een beetje dat we dit jaar op vakantie zijn. Nu al zin in volgend jaar
Duplo Primo! Heel leuk voor 1-2 jarigen!
Wie weet vind je straks bij de kringloop hele goede vondsten. Mensen die hun spullen niet verkocht kregen brengen het ongetwijfeld daarheen!
Thanks! Ja heel leuk. Jammer dat het niet meer verkocht wordt. Maar even 2e hands een leuke set zoeken.
Is er in Kralingen altijd vrijmarkt met Koningsdag?
Ja is heel makkelijk nog op MP te krijgen
Ja, in elke wijk is er wel een vrijmarkt geloof ik! Die van Kralingen zag ik voorbijkomen in de stories van @wateetjedanwel
Deze Belg is zo jaloers op jullie! Binnenkort maar snel naar de kringloop om zelf wat te kunnen graven.
Ik denk er trouwens aan op binnenkort zelf eens op een rommelmarkt in mijn buurt te staan. Heb ik nog nooit gedaan (of ja, wel eens een closet sale) maar ik heb best wat spullen die weg mogen. De bewoners krijgen voorrang en ze doen hun best om je zo dicht mogelijk bij je woning te zetten dus lijkt me super handig. Hebben jullie tips voor deze beginner?
Gewoon doen!
Van grote items kan je ook een foto maken of een Marktplaats advertentie delen. Later ophalen is dan een optie.
Vaak wordt de tip gegeven om vooraf prijsjes te plakken. Ik ben daar zelf niet zo’n fan van maar bedenk wel van tevoren wat ik ergens voor wil hebben.
Wil je graag geld verdienen of vooral van je spullen af? Ik zou namelijk goedkoop prijzen. In mijn ervaring verkoop je dan het meeste en gaat er weinig mee terug naar huis.
Bijv boeken die ooit populair waren, die vind je in elke kringloop en vaak wel meerdere exemplaren. Als je er van af wilt zou ik max 1 euro vragen. Gisteren vroeg iemand 5 euro per blue ray. Het ging om de eerste twee delen van de Harry Potter spin-off. Die zagen er nog mooi uit hoor, maar ik vind het best wat geld nog. Voor 7,50 wilde die ze niet verkopen. Prima, ik denk dat hij ze uiteindelijk wel heeft verkocht maar ik denk dat je gemiddeld genomen wel met meer terug naar huis gaat.
Verhuisdozen vol gestouwd met boeken of andere spullen maar je kan amper zien wat er ligt als je niet goed gaat zoeken, nodigen niet echt uit.
Als je spelletjes of lego oid verkoopt en het.is niet helemaal heel meer of compleet, geef dat dan aan. Het hoeft helemaal niet erg te zijn namelijk. Als je er thuis achter komt is echt heel zuur (is mij overkomen met de lego. Zag ik pas nadat ik hier had gepost.)
Bij dvd’s, cd’s etc kijken heel veel mensen of alles er in zit nog en of de achterkant niet teveel krassen heeft. Ik zou dus de hoesjes niet vastplakken. Check ook goed of er in zit wat er in hoort. Gisteren weer een leeg hoesje gespot.
Zorg dat alles schoon en netjes is. Prijzen kan ook, doe dat dan duidelijk. Wees niet bang om meer aan te smeren. bij veel spullen helpt wat korting geven vaak om toch dat ene nog mee te laten nemen. Als je iemand ziet twijfelen nadat je de prijs het gezegd, vraag dan wat ze er voor willen geven. Onderhandelen is leuk aan een rommelmarkt. (heb dan wel goed in je hoofd wat je er minimaal voor wilt hebben)
Hopelijk kun je er wat mee en zijn de tips niet te voor de hand liggend
@jasmijntheetje ah leuk dat je zo enthousiast bent! En @anon43983847 haha snap ik! Misschien kun je er online ook wel makkelijk aan komen. Ik heb een Duitstalige versie. Ik weet niet je hem ook in het Nederlands kan krijgen.
Pff, ja, sommige mensen vragen echt te veel. Ik kom te vaak in kringloopwinkels om zomaar 5 euro te betalen voor een boek, zelfs al ziet het er zo goed als nieuw uit. De volgende keer dat ik ga verkopen ga ik dat doen met kringloopprijzen in mijn achterhoofd.
Las van de week nog tips: zorg dat je je kraam overzichtelijk inricht. Van voren lage/klein spul, achterin de grotere spullen. Heb je kleding: zorg voor een rek.
Zet niet te veel spullen in je kraam. Beter aanvullen dan een enorme bult spullen wat niet uitnodigt om te bekijken.
Weet niet hoe anderen erover denken: maar ik laat 2e hands kapotte kleding echt direct liggen. Ik zag (verwassen) jurkjes met kapotte bandjes en shirtjes met gaatjes erin. Zou ik echt niet snel kopen.