Het Kringloop topic

Kwam ook nog even de andere aanwinst plaatsen :smiling_face_with_three_hearts: Twijfel om 'm nog op hogere pootjes te zetten aangezien het nu een vrij laag kastje is en je er niet echt achter kan gaan zitten make-uppen. Maar hij is wel heel cute.

73 likes

Ik vind ‘m lelijk en onhandig.

8 likes

Haha omdat je ergens anders over je eerlijke mening over de groepsapp op je werk had gepost, dacht ik dat je nu je ongezouten mening gaf over de kaptafel van @Radio. :skull::skull::skull:

42 likes

Nu lijkt ik echt een heks, haha.

6 likes

Omg deze is echt prachtig!

9 likes

Wauw wat mooi!!

Ik was vandaag in de kringloop bij Blijdorp. Vind er meestal niet heel veel, behalve naaispulletjes. Maar vandaag kwam ik deze vintage Libelle’s tegen:

Ik heb ze vooral voor de breipatronen gekocht. De meeste komen uit 1952, maar er zitten ook twee uit 1942 bij (de onderste twee). Daar staan helaas geen patronen in, maar het is wel een stukje geschiedenis, love it.

45 likes

Ik krijg zo’n zin om naar de giga-kringloop in de buurt te gaan door dit topic.
Nog 1,5 week tot mijn vakantie en dan kan ik los :smiley:

8 likes

Wat leuk! Staan er ook artikelen in of dat niet? Ik vind het zo grappig om al die oude dingen en ideeën te lezen. Ik ben benieuwd of je al iets op het oog hebt om te maken?

2 likes

Vondsten van de laatste tijd, veel zwart as usual

16 likes

Er staan wel wat artikelen in en korte verhalen, haha. De meeste artikelen zijn heel erg gericht op ‘hoe je een perfecte huisvrouw moet zijn’ (blij dat ik in 2022 leef, hoe interessant ik de jaren 50 ook vind). Ik vind oude advertenties kijken ook vaak leuk. Een paar voorbeelden van de binnenkant:

Samenvatting

En dit soort prachtige breiwerkjes:

19 likes

Het komt natuurlijk uit een andere tijd, maar ik heb zin om dit artikel in de fik te steken voor het huis van de auteur. :smiling_face_with_tear: Als de vloer al gedweild gaat worden dan ga ik zeker niet in de juiste houding zitten bij het boenen.

6 likes

Vooral de ‘loop rechtop bij het boodschappen doen’ tip is briljant, omdat daarnaast een plaatje staat van een mevrouw op naaldhakken.

Ja, de niet kaarsrechte houding zal hier vast de voornaamste oorzaak zijn van ergonomisch ongemak.

10 likes

Ik heb zo iets toevalligs. Ik zag een supermooi kleed op marktplaats, maar op een gegeven moment werd daar boven de €100 op geboden en dat vond ik teveel. Toen zag ik ineens gister dat kleed bij mijn kringloop liggen! Ik heb de marktplaats advertentie naast het kleed wat ik heb gekocht gelegd, en ik denk dat dit kleed net erna is gemaakt:
Label marktplaats:

Label van mijn kleed:

Echt te toevallig, maar ik ben er super blij mee :smiling_face_with_three_hearts: ik heb alleen nog geen foto ervan haha. Ik kwam vandaag trouwens nog een ‘bakery’ theepot tegen, durfde alleen geen foto te maken.

105 likes

Wat toevallig :scream: En nu moet je natuurlijk wel even vertellen hoeveel ‘winst’ je gemaakt hebt!

7 likes

Haha ik heb hem gekocht voor €22,50! (Wat is dat in guldens jongens?)

19 likes

F49,58 haha, dus je hebt er 1/23e voor betaald :nerd_face:

12 likes

Klinkt als een prima deal!

4 likes

Geen idee of dit iemand wat boeit (en het is niet helemaal ontopic sorry) maar ik heb me dan toch ingeschreven voor de grote rommelmarkt in mijn buurt! Volgend volgend weekend is het zover. Ik heb een standje ongeveer tegenover mijn huis dus super handig. Ben al eens al mijn spullen aan het verzamelen, ik heb vooral kledij. Als iemand nog tips heeft, laat maar horen!

20 likes

Ik heb een aantal keer met kleding op de ijhallen gestaan. Vraag niet teveel, zou dus ook geen kleding meenemen waar je nog een flink bedrag voor wil krijgen. Dat kun je beter op Vinted zetten. Verder ging ik na een uur of 14.00 alle kleding weg doen voor bijv 3,-, om 15.00u voor 2,- en om 16.00u voor 1,-. Ik had kartonnen bordjes en stiften meegenomen zodat ik t duidelijk in het kraampje kon zetten. Op t einde wil je zo weinig mogelijk weer mee naar huis nemen dus dan is het fijn om op een gegeven moment echt een soort uitverkoop te houden!

7 likes

Die bordjes zijn een goed idee! Heb je misschien nog tips om het zo leuk mogelijk uit te stallen? Ik ga alvast minstens 1 kledingrek mee nemen.

3 likes