M’n hond drinkt het liefst uit een stenen bak met heet weer en de soepkom die ik nu voor d’r gebruik heeft z’n beste tijd gehad.
Ik vond hem volgens mij niet zo goed, omdat er fouten instonden? Maar ik weet niet meer zo goed wat dat dan was, misschien fout gespelde namen of zo.
Deze west Germany vaas op een rommelmarkt in Luxemburg voor 3 euro . Ik kocht het bij zo’n typische handelaar en er zat een sticker van 3 euro op. Toen ik ging afrekenen schrok hij zelf ook van de prijs geloof ik.
Deze is zo mooi! Goeie score
Oh wow, prachtig
Net deze lamp gescoord voor 9 euro!
En een kastje dat ik een makeover wil geven. Ik wil al twee jaar beginnen met meubels flippen en heb EINDELIJK een eerste stuk gekocht.
Foto volgt want kastje staat nog in mijn auto. De buren zitten op hun balkon en ik wil niet dat zij me zien sukkelen om dat ding uit mijn kofferbak te halen
Heeel leuk lampje!
Ik kocht deze leren tas voor 4,50. Even behandeld met leerbalsem en de binnenkant ingespoten met deo voor schoenen, want hij rook wat muf. Echt heel blij mee. Zitten ook nog twee groten vakken en en twee vakjes met ritsen in.
Prachtig!!!
Ik was van het weekend weer in de kringloop maar het was zo druk, allemaal mensen echt aan het graaien. Ben overprikkeld en met lege handen naar huis gegaan haha
Prachtig!
Dit servies is echt genaakt voor appeltaart en een lekker theetje
Heeft iemand aanraders voor kringlopen rondom Twente (Achterhoek/Drenthe mag ook). Wil er binnenkort een dagje van maken dus een paar die bij elkaar in de buurt zijn zou helemaal top zijn🥰
Vervolg:
Voor:
(De tape en piepschuim rond de poten was om het glas van de kofferbak te beschermen want de klep ging niet dicht.)
Na:
En een bonusfoto met mijn nieuwe kunstplant, op de kop getikt via 2dehands (Belgische marktplaats) voor maar € 80! Hij komt bijna tot aan het plafond haha, love it.
Wauw!!
Wauw! Ik heb ook al twee jaar een kastje in huis staan wat ik een make-over wil geven (kleur en andere knopjes) maar niet durf haha. Ook omdat ik niet weet wat voor soort hout het is. Toch maar snel in verdiepen.
Wil je schilderen of beitsen? Want als je wil schilderen maakt de houtsoort weinig uit. Wat ik heb gedaan:
- het sleutelplaatje boven verwijderd en gepolijst
- kastje grondig gepoetst (van wat ik online lees is St Marc poeder een goeie keuze) en slot op de deur gepolijst
- met een verfschraper oude beits verwijderd (opletten dat je niet door het fineer schraapt)
- krassen opgevuld met houtvuller (kneedbaar hout)
- alles opgeschuurd met korrel 120
- twee laagjes primer (waterbasis = acrylaat)
- oneindig veel lagen kleur (lak op waterbasis)
- nog eens schuren, ik heb korrel 240 gebruikt maar dat was te grof want toen kon ik opnieuw schilderen haha
- verzegelen met een krasbestendige spray (acrylaat)
- sleutelplaatje er terug op
Zijn al die DIY youtube video’s toch voor iets nuttig geweest haha.
Tip: aan de achterkant van het meubelstuk kan je vaak zien hoe dik het fineer is, dan weet je hoeveel druk je kan zetten bij het schrapen en schuren.
Het lijkt alsof er ook een relief op de deurtjes zat (aan een kant beschadigd), hoe heb je dat eraf gekregen?
Zulke versieringen zitten meestal vast met een paar nageltjes. Met een plamuurmes kreeg ik het er in minder dan een minuut af!