Ik weet niet precies hoe ze heten maar Losser, Haaksbergen, Goor en Delden vind ik altijd heel leuk!
Wawollie in Haaksbergen en Kiekeboe in Goor zijn heel leuk! In Vorden zit er een die ook wel leuk is, in Almelo ben ik ook wel eens geweest maar vond de kringlopen daar niet heel bijzonder. Groenlo heeft ook een prima kringloop, die in Eibergen vind ik zelf niet zo maar als je er in de buurt komt alsnog wel de moeite waard om even naar binnen te gaan. Als je meer tips wil voor kringlopen specifiek in de Achterhoek mag je me altijd een pb sturen
Ik voel me heel vervelend maar ik zeg het toch maar, en ook voor alle anderen die wollen dekens gebruiken: weten jullie dat deze dekens vroeger werden behandeld tegen motten, en dat inmiddels bekend is dat dit enorm giftig is en ongezond voor de mens? Er zijn echt heel verdrietige verhalen rondom ziekte die terug te herleiden is naar dit anti-motten middel (DDT).
Ik vind ze ook prachtig, maar omdat niet op alle dekens staat of die behandeling is gedaan en je het dus niet weet, durf ik het niet aan.
Sorry als ik iemands mooie wollen-deken-hobby nu doorprik maar ik heb er veel over gelezen en wil de informatie toch echt even doorgeven.
Edit om linkjes toe te voegen: DPG Media Privacy Gate “waarom 45 jaar na verbod nog steeds DDT in dode mezen zit”
en
Oh jee nou goed dat je het zegt. Nooit geweten. Heb je enig idee hoe je achter zoiets komt? En zou je stoffen eruit kunnen wassen? Want ik heb al mijn dekens wel gewassen, mocht dat nog iets uitmaken…
Zoals je in het eerste artikel leest is het middel al tientallen jaren verboden maar wordt het nog overal gevonden dus nee, wassen helpt helaas niet.
Soms staat het op de labels als “anti mot behandeling” of iets in die trant, maar dat is niet altijd zo, terwijl de deken waarschijnlijk wel is behandeld.
Oh shit. Ik heb zo’n dekentje voor m’n baby. Heb er zelf ook onder geslapen als kind.
Ze heeft er zelf nog niet onder gelegen door het warme weer. Maar misschien dan ook maar niet doen…
Ik slaap al jaren onder wollen dekens die ook al tig jaren in de familie zijn. Ik ga me er eens meer in verdiepen.
"De molecule werd zelfs al bij walrussen en ijsberen aangetroffen - diersoorten die zeker nooit rechtstreeks met het product in contact kwamen.”
Bizar!
Is dit doorzichtig en heb je hier toevallig een link of merk van?
Mijn haul van vorige week (ook nog een oranje bedovertrek om mee te naaien en een roestbruin shirt)
Ben vergeten er een before foto van te maken maar een mooi gordijn waar ik een jasje van heb gemaakt!
Heb ik al 10 jaar maar 1 van mijn favorieten van de kringloop
Leuk vaasje
Wat leuk dat jasje!
Ah die egel
Mok voor 20 cent, ben gek op klaprozen (heb er ook een tattoo van) en boterbloemen herinneren me altijd aan mijn onlangs overleden oma. Mooie vondst
Bij het Goed in Deventer, twello en foenix in Apeldoorn geweest. Bij Foenix ook nog een winterjas gescoord. In twello ook nog wat oudere posters. Moet zeggen dat Het Goed redelijk aan het stijgen is in de prijzen.
Ben benieuwd naar Rataplan die binnenkort open gaat in Apeldoorn
Schrobben met een tandenborstel en een mengsel van water en baksoda haha. Laten weken in een mengsel van 1/2 schoonmaakazijn en 1/2 kokend water kan ook helpen.
Met koperpoets lukt het waarschijnlijk ook.