Het Kringloop topic

Hopelijk vind m’n dochter hem net zo leuk (en spannend) als ik vroeger!

61 likes

Ooooh Budgie :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Zoveel leuke herinneringen aan. Keken het altijd op tv en m’n broertje had er zelfs behang van!

6 likes

Ja zooo leuk, altijd als ik t over budgie heb kent niemand het, extra leuk om hier te zien

2 likes

Omgg nostalgiee was hier geen programma van ook?

4 likes

Zit meteen met het liedje in mijn hoofd!

5 likes

Ja! Absoluut een programma van.

3 likes

:notes: Budgie is een kleine helikopter
Hij kan vliegen als de beste
Budgie zie je steeds in nieuwe avonturen
Pippa, Chuck, en Leonard zijn z’n beste vrienden :notes:

13 likes

Tijdje getwijfeld of ik deze zou kopen, toch laten staan en nu een beetje spijt!! Wat een tof ding met een naaimachine erin en een ingenieus systeem om die uit te vouwen zodat ie bovenop staat uiteindelijk. Ik kan helemaal niet uit de voeten met een naaimachine maar vind m zo leuk!

27 likes

Zo leuk ja! Ik heb laatst hier ook zo’n tof kastje gezien met naaimachine, had er alleen totaal geen ruimte voor :sweat_smile:

Heb ook een prachtige kast gezien vandaag, niet gekocht want geen ruimte (en hij was ook nog 300 euro…) maar ff een foto zoeken brb

En nog wat dingen die ik niet gekocht heb maar wel tof vind: mini naaimachine

Rotan tijdschriftenbak

Wel gekocht (hij was 1,50 trouwens, geen kringloop maar ‘jouw marktkraam’)

14 likes

Mooi! Maar staat er niet 20 cent op?

4 likes

Haha ja maar aan de achterkant dus een sticker met de daadwerkelijke prijs (met zo’n officiele Marktkraam etiket), weet ook niet waar die 20 cent vandaan kwam!

4 likes

Wow vier maanden later is ie dan eindelijk klaar.

Voor:

Na:

Uiteindelijk veel te veel geld aan uitgegeven maar goed, ik heb ervan geleerd :joy:

194 likes

Waaaaauw wat goed!! Echt heel mooi!

5 likes

Van dichtbij ziet het er zo netjes niet uit haha, ik heb op verschillende plaatsen houtvulmiddel gebruikt om beschadigingen te camoufleren. Met wisselend succes :grimacing:

Deze dingen heb ik gebruikt (in deze volgorde):

• Verfafbijtmiddel > medium succes, blijft wel veel verf achter
  • Hittepistool > verf/lak/vernis is brandbaar, niet doen :joy:
  • Verfschraper van Bahco > holy grail
  • Excentrische schuurmachine > goed om de laatste restjes weg te krijgen
  • Tandsteenhaak om koppige verf uit de nerven te krabben

Als ik het nu opnieuw zou moeten doen, dan begon ik met de schraper. Dan eventueel afbijtmiddel (echt een plakkerig gedoe) en de resten weghalen met fijne staalwol en terpentine (schijnt goed te helpen). Daarna de schuurmachine.

19 likes

Dit is een geweldige kandidaat voor reverse Pinterest. :laughing:

Wat schitterend resultaat! Vind het knap gedaan. Hoeveel uur heb je hier aan besteed?

2 likes

Prachtig, wat een goede knopjes heb je ook gevonden!

3 likes

Thanks! Leuke subreddit ook, krijg er helemaal zin van om weer naar de kringloop te gaan haha.

Als ik er echt een aantal uren moet opplakken… Ik denk 20 ofzo? Ik heb toch een paar namiddagen op mijn terras doorgebracht met dit ding, haha. Om nog maar te zwijgen over alle bezoekjes aan de bouwmarkt.

@LaPetiteRobeNoire thanks, het zijn de originele knopjes! Die had ik er op de voorfoto al afgesloopt :sweat_smile:

4 likes

Oh ik dacht dat ik op de (oude) voorfoto metalen klinkjes zag maar ik zie nu dat het inderdaad dezelfde zijn

1 like

Die verkoopster heeft er zelf 20 cent voor betaald in de kringloop. :upside_down_face: Die handgeschreven prijs stickertjes herken ik, die zie je altijd in de wat kleinere kringlopen (in tegenstelling tot kringloop ketens).

4 likes