Het Kringloop topic

Ja ik schrok er laatst ook van. Zag een schattig baby truitje, van de Prenatal, niks bijzonders. 6,50?!

1 like

Er is toch ook wat aangepast met de btw tarieven?

@Electric ik zoek zelf nooit bij de spannende boeken maar hoe lang heb je gezocht naar dat boek? Ik heb zelf van die boeken die ik heel vaak tegen kom of waarvan ik verwacht dat er binnen nu en zoveel maand regelmatig exemplaren voorbij komen. Het ligt er dan net aan wanneer ik het boek wil kopen wat ik er voor ga betalen maar over het algemeen geld hoe ouder het boek hoe goedkoper. Naar sommige boeken kijk ik al jaren uit wat voor mij meespeelt in wat ik er voor wil betalen. Er zijn van die boeken die je heel weinig voorbij ziet komen. En als het een deel van een serie is, hoe eerder het boek voorbij komt in de serie hoe groter de kans dat je het boek gaat vinden tweedehands. Hoe later hoe moeilijker. Dan vind ik bijv 5 euro voor een boek wel een goede deal.
Maar begrijp me goed ik vind 1 euro voor boeken een stuk leuker

2 likes

Ja hoe lang je idd al in de kringloop zoekt naar een boek! En dan bedoel ik ook van hoe vaak heb je dat boek voorbij zien komen en wat vroegen ze er dan voor. Of was dit de eerste keer? 3n zoek je nog maar kort

Ja dit, alles wordt duurder dus ook de kringloop. En lonen moeten ook betaald worden. Kringlopen hebben geen winstoogmerk. Dus “lekker cashen” slaat echt nergens op, uiteindelijk geldt voor een kringloop ook gewoon vraag en aanbod dus niet heel raar dat een populair boek duurder is dan een boeketreeks?

6 likes

Hoezo hebben kringlopen geen winstoogmerk? Het Goed is zeker wel commercieel ingesteld.

4 likes

Oke dat wist ik niet, wel bijzondere bron trouwens.
Blijkbaar is het dan geen beschermde term, maar andere grote kringloopketens zijn weldegelijk zonder winstoogmerk. Maar goed in dit geval zal het dan wel kunnen dat ze dingen met dat doel duurder maken.

1 like

En de term zegt ook niet alles, want ook zonder winstoogmerk mag je gewoon winst maken. Het mag dan bijvoorbeeld bij stichtingen alleen niet het doel van de onderneming zijn.

3 likes

Ja dat snap ik maar je begrijpt wat ik bedoel te zeggen toch?

Hier is Het Goed ook duur wat betreft boeken, ze checken ook wat het boek nieuw kost en gaan dan tot maximaal 20% van die prijs de winkel in. Ik vind het ook soms te duur. Maar de mijne heeft wel altijd een heel actueel aanbod en veel Engelse boeken ook heeft die vrij nieuw en populair zijn dus dan heb ik het er wel voor over. Maar ik kies niet meer zo vaak zomaar boeken uit sinds ze die prijzen zo omhoog hebben gegooid, moeten dan wel echt boeken zijn die op mijn wensenlijstje staan.

1 like

Ik heb twee blousjes van 75% katoen/ 25% linnen gescoord, heel blij mee! En een oude goede verrekijker, dan kan ik gluren bij de buren :eyes:
In de tuin want ik wil nog meer vogels spotten.

5 likes

Een groene stofjas voor 1 euro (nog helemaal nieuw), uiltjes voor in de tuin en een soepkom en ook nog 3 boeken bedenk ik me nu.

(Dit is bij mijn ouders, ik zou echt nooit een zeil op tafel leggen :joy:)

14 likes

Ik heb hem niet gekocht vanwege de prijs, maar ik heb er wel een beetje spijt van

17 likes

Wow, wat een leuke schaal!:heart_eyes:

6 likes

leuke dingen!

Grappig noggus en noggus dan was je hier aardig in de buurt.

4 likes

Kan je nog teruggaan? Misschien afdingen? Geen idee hoe gebruikelijk dat is bij die kringloop, het verschilt nogal weet ik. Het lijkt een mooi, uniek item te zijn. Zeker teruggaan als het kan!

Edit: met google lens vind ik veel vergelijkbare items, zit daar misschien iets tussen voor je?

4 likes

Ik ga morgen kijken of hij er nog is, ik heb er nogsteeds spijt van en vindt het het bedrag ook wel waard denk ik :sweat_smile:

3 likes

aha dat is een leuke, groter dat die hier zit :slight_smile:

3 likes

Vinted dan! Daar vind je het zo. Speelgoed in de kringloop vind ik echt tegen vallen vaak. Echt rijp voor de prullenbak inderdaad

3 likes

Nope meer in de buurt van Zwolle.

Wel grappig in Dalfsen heeft mn vader gewerkt. :grinning:

4 likes

Was niet van plan om naar de kringloop te gaan vandaag, maar uiteindelijk toch wel gedaan. Bij met deze buit, was allemaal deze week binnen gekomen! Samen 13 euro.

11 likes