Het Kringloop topic

Ik vind die oranje knuffel mega schattig haha

6 likes

“Die oranje knuffel?” Je hebt het hier wel over the one and only Dikkie Dik hè!

:smile:

54 likes

Haha wow hoe kon ik dit niet zien :pensive: ben nota bene zelf groot geworden met Dikkie Dik

2 likes

Ja maar hij heeft volgens mij wel een iets andere look gekregen!

2 likes

Een hele.set met teakhouten schaaltjes in de vorm van een peer of appel gevonden vandaag. Heb mezelf beheerst en er maar 1 meegenomen in de vorm van een peer. Weet nog niet wat er ingaat maar ik vond m heel schattig. Zet m waarschijnlijk op mn nachtkastje voor elastiekjes / lippenbalsem/crème ofzo.

En

Een hele lading aan naamkaarthoudertjes in de vorm van eendjes. 1 euro per stuk. Ook 3 van meegenomen om kaartjes of fotos in te zetten. In Frankrijk hebben we ze eerder gevonden in de vorm van peren, vond ik ook heel cute en daar hebben we nu thuis fotos in staan.

31 likes

Echt een leuk/goed idee om die eendjes te gebruiken voor foto’s!

2 likes

Ik ben wel benieuwd hoeveel je hiervoor hebt betaald!
Ze kunnen zo prijzig zijn, antieke kerstballen en ornamenten :o Hier ligt de kringloop eerder vol met plastic ballen van de Action of Kruidvat :sweat_smile:

5 likes

Ik heb er toevallig gister een paar gekocht voor mijn moeder in de kringloop! De kringloop had er echt heel veel, maar wel allemaal per stuk verpakt en geprijsd (ik denk dat een verzamelaar een hele collectie had ingeleverd ofzo) en de prijzen varieerden tussen 1,50 voor eenvoudigere kerstballen tot 7,50 voor de wat specialere ballen (per stuk dus).

2 likes

Niet helemaal kringloop, maar wilde het toch even hier delen. Mijn schoonmoeder is op zolder gaan zoeken wat ze nog had van haar kinderen nu onze dochters zijn geboren. Bijna alles zou ik nu zelf in de kringloop gekocht hebben! Haha :relaxed::ok_hand:t2: (dat Activity center en die zonnetjes heb ik daadwerkelijk al gekocht trouwens.)

64 likes

Ooo die Dick Bruna figuurtjes, wat enig allemaal!

3 likes

Aaah dat activity center hadden wij vroeger thuis! Heeel nostalgisch dit, leuk :smile:

6 likes

Die zonnetjes zijn echt een unlocked memory voor mij joh, leuk!

12 likes

Haha hier ook een memory unlocked, die rammelaar had ik als baby :smile:

4 likes

Ik had naast die zonnetjes ook dat sleutelbosje.
In de jaren negentig hielden ze wel van stevige kleuren zeg. Veel groen, rood en blauw

5 likes

Dit is van Ambi Toys, een Nederlands speelgoedmerk opgericht in de jaren ‘60 met steengoede designers. Heel simpel en toch heel creatief, en ook tijdloos qua functionaliteit. Het werd ook enorm populair en wereldwijd verkocht.

10 likes

Jaa is echt geweldig spul!

De eendjes en visjes worden al jaren ieder badmoment mee gespeeld. En op de visjes staat een hele grote sticker met mijn naam van toen ik het ergens mee naar toe mee nam vroeger. En die toren kwam ik pas na maanden achter dat je die ook los kon draaien en dan een stapeltoren had.

9 likes

Wat fantastisch ik herken en herinner ook dit speelgoed van vroeger, zoals die eendjes, maar vooral dst bosje sleutels!

4 likes

Oooh ja ik herken ook van alles, ook dingen waarvan ik nu pas besef dat ik ze herken :smile: Geweldig spul! Ik zou dit zo allemaal kopen als het als pakket op Vinted stond.

2 likes

Wat leuk! Die zonnetjes, dat sleutelbosje en die bekertjes in elkaar heeft mijn moeder nog en daar speelt mijn baby weer mee bij mijn ouders.

4 likes

Ooh wat leuk dat speelgoed hierboven! Die sleutels en dat activity center herinner ik me ook van vroeger!

Kennen jullie deze ook nog?

Ik zag die ook laatst (op marktplaats, niet in de kringloop), en herinnerde me dat ik dat als kind echt magisch vond als dat bijtje eruit kwam! En oh wat was het moeilijk om dat ding zelf hard genoeg te laten draaien, zodat dat bijtje te voorschijn kwam.

De verkoper vroeg er echter €35 voor, dat vond ik een beetje veel.

8 likes