Het Kringloop topic

Precies dit zag ik laatst ook bij een vriendin die ook speelgoed uit haar jeugd voor haar kindje gebruikte. Grappig dat het echt een generatieding is blijkbaar.

Over 30 jaar herbruiken kinderen weer Freddy de vuurvlieg?

Had wel het idee dat het speelgoed van vroeger van betere kwaliteit is dan nu. Veel steviger plastic.

6 likes

Dat denk ik ook.
Mijn kinderen spelen nu ook met de fisherprice garage die van mijn oudste broer is geweest. Ik geloof niet dat er veel speelgoed is van tegenwoordig dat het 40+ jaar uithoudt.

17 likes

Of die giraf

Gisteren deze foto aan mijn moeder laten zien:
“Op de Nijntje dingen na had je alles. WAT LEEEEEEUUUUUK!!!” :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Vandaag hdb ik met mijn ouders een rondje kringloopwinkels gedaan. Het was zo gezellig, echt een leuk uitje. Ook nog wat moois gevonden:

Voor aan de muur in de keuken

Ga ik gebruiken als vaas

Plantenhanger

@ellegirltalk ,ik zag dat ik nog helemaal niet had gereageerd. Ik kwam bij de kassa met alles wat er lag aan oude ballen. Daar stond een groepje vrouwen van denk ik eind 60 en die zeiden iets van; ach meisje toch, da’s allemaal al zo oud. Haha! Maar ik zei dag ik dat juist zo leuk eraan vond. De vrouw achter de kassa zei ongeveer hetzelfde en ik mocht het hebben voor € 30,- !

11 likes

Oooh die vaas!! <3

Terraillon Export 4000 keukenweegschaal voor € 2,50. Leuk genoeg om op het aanrecht te laten staan

Kijk dan!

Scheurich & Greulich-vaasje voor € 2,50

Bijzettafeltje voor € 25. Een twijfelgeval, want ik vind vooral het onyx blad mooi, het onderstel is niet echt mijn vibe. Ik vermoed dat 't meer waard is door de onyx, dus als 't niet bevalt probeer ik het op Whoppah ofzo te verkopen.

43 likes

Omg het onderste tafeltje :heart_eyes: wat een score voor 25 euro!

5 likes

(Niet mijn foto) Vandaag voor 1 euro een Melitta Friesland kip ovenschaaltje gevonden. I love it.
Ik zoek altijd naar vintage/grappige dingen die ik zou willen kopen op vinted want ze hebben daar mega veel leuke dingen en zo kan ik thuis een beetje browsen en dan in de kringloop “gericht” zoeken, ik had deze al heel lang in mijn lijstje staan en kwam er nu dus 1 tegen (op vinted 2 voor 25€, er staan veel leuke dingen op maar de prijzen die mensen ervoor vragen? Te bizar en ben sowieso tegen online je kringloop aankopen verkopen dus zal het ook niet snel via vinted kopen)
Heb laatst ook een eendvormig mandje in de kringloop gevonden die ik eerst op vinted had gezien.

Ook nog een glazen taartplateau met 30cm doorsnee met poot voor 3 euro gekocht, ik kom vaak van die kleinere schalen tegen maar daar past een hele taart niet op en was al langer op zoek naar zo’n formaat, heel blij mee.

25 likes

Deze radio gisteren gevonden <3 wil misschien de achterkant voorzichtig open maken en er een box in verwerken zodat het op de moderne manier alsnog een radio is.

62 likes

Weet niet of ik deze al gepost had. Maar zijn van die ouderwetse kerstboom kaarsenhouders, roze kaarsen zaten er bij.

Voor mijn kind had ik een mini boom gekocht, hangers en slingers ook van de kringloop.

31 likes

Leuk huis!!

5 likes

Le creuset pan. 28 cm. Was 45,- dat kook ik er niet vanaf, maar mijn schoonbroer wilde hem graag.

Dit Ikea krux lampje, voor 6,99 ipv 39,99. Ga er met zwarte ronde stickers een dalmatier van maken.

En nog een kinderjeans van tommy. Was ook 6,99.

27 likes

Ik kwam dit vandaag tegen :sob:

17 likes

Vandaag tijdens lunchtijd in een klein dorpje naar de kringloop geweest waar ik nog nooit geweest was en heb echt leuke dingen gevonden.

De schelpen en nog een doosje met mineralen en edelstenen zijn voor mijn zoontje, puddingvorm met een mooi glazuur en vooral met de lijsten ben ik heel blij. Echt een koopje en prachtige lijsten met mooi glas van een lijstmaker. Weet nog niet of ik de prints laat zitten, heb ze vooral gekocht voor de lijsten.

25 likes

Ahh een oud omaatje of opaatje is overleden.

2 likes

1,50 :duck: voor dit koekblik.

56 likes

Ik had een bloempot nodig en besloot mijn geluk te beproeven in de kringloopwinkel. Dat is gelukt en ik vond nog meer leuks.

Een schaaltje links waar mijn dochter nog een kerststukje in wil maken, en een bloempot rechts voor mij. Vooraan een Engels boek met cakes van over de hele wereld.
Alles ligt op een keukenschort dat nieuw is, maar van gebruikte materialen is gemaakt:

Ik viel meteen voor de leuke stof en kleurtjes, en de stof is nergens versleten maar voelt als nieuw. Extra leuk dat het een duurzame keuze is.

Een kookboek van Yvette van Boven; ik hou van haar stijl en had dit boek nog niet. Wel bijzonder; er zat een rouwkaart als boekenlegger in het boek. :smiling_face_with_tear: Die heb ik maar weggedaan.

En hoewel het schort me heel happy maakte, werd ik van deze vondst zo mogelijk nog blijer: een ‘kristallen’ schaal.

Kristal tussen aanhalingstekens want ik heb geen idee of het kristal is of glas. Maar dat maakt me ook niet uit, dit soort geslepen schaaltjes vind ik gewoon beeldschoon. Ze doen me aan mijn oma’s denken en ik denk dat ze totaal niet hip zijn of zoiets, maar ik vind ze prachtig. Ik heb er diverse, in verschillende maten, en deze is vrij groot (19 cm doorsnee). In hele mooie staat en ik ben er enorm blij mee.

Niet op de foto: nog 2 leesboeken voor mijn dochter die ze zelf heeft uitgezocht en wat kerstballen die ze voor haar kerststukje gaat gebruiken.

30 likes

Afgelopen week echt geluk gehad weer 🩷😬

67 likes

De kasjmier van Peter Hahn is zó fijn!

1 like