Ik had een bloempot nodig en besloot mijn geluk te beproeven in de kringloopwinkel. Dat is gelukt en ik vond nog meer leuks.
Een schaaltje links waar mijn dochter nog een kerststukje in wil maken, en een bloempot rechts voor mij. Vooraan een Engels boek met cakes van over de hele wereld.
Alles ligt op een keukenschort dat nieuw is, maar van gebruikte materialen is gemaakt:
Ik viel meteen voor de leuke stof en kleurtjes, en de stof is nergens versleten maar voelt als nieuw. Extra leuk dat het een duurzame keuze is.
Een kookboek van Yvette van Boven; ik hou van haar stijl en had dit boek nog niet. Wel bijzonder; er zat een rouwkaart als boekenlegger in het boek.
Die heb ik maar weggedaan.
En hoewel het schort me heel happy maakte, werd ik van deze vondst zo mogelijk nog blijer: een ‘kristallen’ schaal.
Kristal tussen aanhalingstekens want ik heb geen idee of het kristal is of glas. Maar dat maakt me ook niet uit, dit soort geslepen schaaltjes vind ik gewoon beeldschoon. Ze doen me aan mijn oma’s denken en ik denk dat ze totaal niet hip zijn of zoiets, maar ik vind ze prachtig. Ik heb er diverse, in verschillende maten, en deze is vrij groot (19 cm doorsnee). In hele mooie staat en ik ben er enorm blij mee.
Niet op de foto: nog 2 leesboeken voor mijn dochter die ze zelf heeft uitgezocht en wat kerstballen die ze voor haar kerststukje gaat gebruiken.