Het Kringloop topic

Waar vinden jullie qua kleding echt pareltjes qua basics, blousejes, sjaaltjes, broches en riemen? Ik ben m’n garderobe aan het veranderen en vind het leuk om tweedehands dingen te vinden! Ik woon in het zuiden, tips zijn welkom (ook in België).

2 likes

Zo, lekker prijsje :pray: Tegenwoordig betaal je hier makkelijk 15-20 euro voor een West Germany vaas.

76 likes

Lekker vaasje ook!

4 likes

Ja wow die kleur!
Vast over het hoofd gezien 🫣

3 likes

Ja ik denk eigenlijk dat een jong persoon gewoon dacht ‘jemig wat is dit voor lelijke omavaas, 50 cent is genoeg joeee’ :joy: :sweat_smile:
Voelde me de koning te rijk hahaha.

12 likes

Bij mij in de buurt is een kringloopwinkel die (heel goed) handelaren wil ontmoedigen. Alleen kleding en schoenen hebben een vaste prijs. De rest is dus niet geprijsd en dan moet je dus aan de kassa gaan vragen hoeveel iets kost. Wat ik wel echt kut vind. Het is een beetje een ons kent ons winkel.

En het is altijd dezelfde vrouw achter de kassa en ze mag mij echt niet volgens mij. Ze geeft altijd hele dure prijzen. Er stonden vandaag 6 schaaltjes (maat soepkom), geen merk en niet echt bijzonder qua materiaal. Ik vraag wat 1 schaaltje kost en dat was dan 2 euro.

Later zag ik iemand anders kopen met al die schaaltjes en die moest 6 euro betalen :weary:

4 likes

Misschien probeert die vrouw wel in te schatten hoeveel je uit te geven hebt en past ze de prijs daar op aan?

Niet een hele ethische methode als dat zo is haha, maar het is wel iets waar ik zelf vaak aan denk als ik de verhoogde prijzen in kringloopwinkels zie.

2 likes

Haha bij mij is ook een vrouw die prijzen gewoon bedenkt als er geen sticker op zit.
Ik koop vanalles voor werk ook daar, voor thema’s bij de kleuters. Had een paar spullen samen, ongeveer 5 euro. Moest 25 cent bijbetalen voor pinnen.
Mijn moeder die voor mij stond en 1 ding van 1 euro had hoefde niks bij te betalen voor het pinnen van een euro. En ik zie er absoluut niet rijk uit ofzo. Al met al is 5.25 alsnog helemaal prima maar doe dat even bij iedereen dan. Alle andere keren bij andere medewerkers aan de kassa hoef je ook niets bij te betalen voor pinnen.

6 likes

Ik heb ook wel eens gehad dat ik een paar dingen had iets van 1 euro, 1.25, 0.50 en 0.75 en dat diegene dan zei ohja bij elkaar 8 euro! hahaha oke prima joh

1 like

Schoenen voor 10 euro, ze zijn echt nog bijna zo goed als nieuw :raised_hands:

19 likes

Mega zak met smartmax magneet speelgoed voor maar 6 euro! Echt een goede vondst :ok_hand:

52 likes

Dit tafeltje had ik vorige week al gezien. Maar vond het best duur (45,-). Had verwacht dat het al weg was nu maar hij stond er nog, had er de hele week nog aan moeten denken. Verder nog een paardenbeeld en een spel voor m’n kind.

42 likes

Waaaaauw jouw trap!

6 likes

Net gescoord voor €8,99!! Heeft wel even een poetsbeurt nodig (binnenkant).

36 likes

Ik was al een tijdje niet meer bij een bepaalde kringloop geweest, maar vanochtend was ik er en ik schrok echt van de prijzen.
Een vaasje wat wel beetje West Germany stijl was, maar daar niet van was, kostte €6,50.
Later zag ik een Moccamaster staan, waarvan er geen DE-kan bij zat, het dekseltje van het filtergedeelte en dat ijzeren gedeelte waarin het water wordt opgewarmd ontbraken en gewoon nog €55 kostte. Vind ik echt bizar veel.

5 likes

Ik was vanmorgen oa bij Het Goed en zag een Uniqlo vestje hangen. Gewoon meest basic vestje met knoopjes, voor 14,95?!
Allemachtig zeg, wie prijst dat?

3 likes

Wow, wat heb je een mooie hal. Misschien ook maar emigreren?:joy:

Ik was op de vintage markt in Ede en daar heb ik dit grote Delfts Blauw bord gekocht. Ik hou echt van Delfts Blauw omdat het zo goed te achterhalen is waar het vandaan komt. Door alle info op de achterkant weet ik dat hij is geschilderd door Adrianus Koert in 1931. En dat in de decennia daarna dit ontwerp nog steeds werd geschilderd. Anyway dit is mijn nieuwe fruitschaal :joy:

32 likes

@Speurneus Ik heb ook zin om te kringlopen, maar ik heb alleen de optie Het Goed en toen ik dat bedacht verging de zin mij al meteen. De kledingcollectie bestaat voor een groot gedeelte uit vodjes van Shein die dan alsnog € 7,50 zijn. En vorige keer zag ik 3 wollen truien in maat m maar die waren dan zo gewassen dat het vervilten kindertruitjes waren geworden en bij xxs waren gehangen voor alsnog een te hoge prijs :’) Qua kleine decoratie of keukendingen vind ik de prijs en aanbod wel OK daar, maar qua kleding of boeken of grotere meubels is het helemaal niks en veel te prijzig.

5 likes

Ik dacht dat dit over de traps (spieren) van Karl ging dus scrollde al terug :weary:

2 likes