Die in Naarden vind ik ook leuk!
Dat boek van edith holden is zo mooi. Al die tekeningen, is hier thuis favoriet!
Ik kocht vandaag vanalles, maar dit kistje ben ik het meest blij mee:
En ben je er al achter of de jas echt is?
Ik ben een nachtje in Bennekom en wil morgen (maandag dus) naar wat kringloopwinkels hier in de buurt.
Ik had de restore gevonden in Ede maar ik vroeg me af of jullie nog andere tips hier in de buurt hebben!
Ik heb een auto (maar wil geen uur rijden ofzo haha)
Restore in Ede is duur. Ik ga vaak naar de kringloop op de Molenstraat in Ede! Of in Wageningen in de buurt van de campus (Woord en daad heet die volgens mij).
Restore is wel ff leuk om te kijken. En je hebt erom heen allemaal kleine.
Als je op google maps Kringloop intypt dan zie je van ede naar wageningen allemaal kringlopen op een rijtje.
Hier weer een toffe aanwinst via Markplaats, voor een tientje
De stoelen die ik van Marktplaats had zijn er inmiddels ook en kreeg er zelfs eentje bij, die erg toffe poten heeft (let niet op de rommel, ik heb vlekken in de stof lopen schoonmaken):
Nu nog een eettafel en we zijn compleet!
Weet iemand trouwens toevallig of er een leuke kringloopwinkel in Haarlem zit?
Ikzelf vind de Restore in Ede wel meevallen, de Restore in Veenendaal is ook leuk om te bezoeken.
Wel grappig om opeens “Ede” voorbij te zien komen op het forum haha
Net de andere kant op maar als je van plan bent langs kringloop Molenstraat te gaan is het niet zo veel verder: snuffelschuur Ede/Lunteren (Lunterseweg 55). En ik weet niet of ze vandaag open zijn maar Valkse Vintage (ze hebben ook een instagram) is ook heel leuk. Zit net aan de andere kant van Lunteren in De Valk.
Er zit ook een kleintje in Bennekom zelf
Edit: dag is al voorbij en denk dat die dicht is op maandag… te snel gelezen
Samenvatting
Het is van Charles Lapicque en geschilderd in 1950. Het is ingelijst door Nieuborg in Dordrecht. Maaaar die lijstenmaker bestond maar tot 1950, dus dat betekent dat de litho (althans ik vermoed dat het een litho is) in het jaar dat het geschilderd is ook in Dordrecht is ingelijst.
Avant le départ - Centre Pompidou hier hangt het origineel. En toen vond ik ook een krant uit Dordrecht van 1941 met een advertentie van die lijstenmaker- http://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd:010381557:mpeg21:pdf wat vol staat met Hitler propaganda “Met Duitsland voor een nieuw Europa”.
Wow super interessant dit. Je kan er zo mee naar Tussen Kunst & Kitsch!
Waarom denk je dat het een litho is? Zag je een soort kleine vlekjes die daar op duiden?
En kan de lijst hergebruikt zijn of is het verzegeld oid?
Nooo, ik dacht dat de lijst verzegeld was maar ik zie nu dat de tape geopend is en dus waarschijnlijk is de lijst hergebruikt.
Does not go unnoticed
Ik vind het zo jammer dat de laatste tijd de boeken in de kringlopen bij mij in de buurt zo ‘duur’ zijn geworden. Vroeger betaalde ik nooit meer dan twee euro, en nu zijn ze soms al 4.50. Nog steeds veel goedkoper dan een nieuw boek natuurlijk, maar ik snap niet waarom de prijs omhoog moet
Ja, de rest is inderdaad ook duurder geworden! Vind het zo zonde
Hier zijn ze inderdaad ook echt een stuk duurder geworden In elk geval 2 van de 3. Zo jammer.
Mooi tasje ook