Het Kringloop topic

Heeft iemand tips voor leuke kringlopen in Eindhoven of omgeving?

Jazekers! Ligt er wel aan waarvoor je gaat. Het Goed is leuk en groot, maar prijzig. Emmaus is een soort markt twee keer per week, erg leuk. Dan kringloop de kempen, een kleinere in Waalre (slaag hier wel vaak), en een grotere in Veldhoven. Dan nog wat kleintjes, o.a Dorcas, voor&deel, en de doorstroom. Ik was dit weekend bij Slera kringloop, maar die vond ik niet zo, heel duur en heel veel nieuwe marktkleding qua kleding. Als je nog specifieke dingen wilt weten, laat het maar weten haha.


Ik had deze week de jackpot bij Emmaus haha. Meestal is t daar goedkoop, dus had niet verwacht veel uit te geven, maar toen vond ik ineens 3 missoni dingen en een Juicy couture jumpsuit. Blij mee! Ook nieuwe Nikes voor wanneer we weer op stap kunnen.

Samenvatting

13 likes

Deze stond er ook naast in die kringloop!! Waren twee sets. Wat grappig, wat doe jij in die pot?

Er zit eigenlijk niets in, haha. Ik weet ook niet of ik ze zelf zou kopen, maar het staat wel mooi op deze kast (allemaal geërfd). Zit ook meer blauw servies in namelijk :slight_smile:

1 like

Oeh dankjewel! Ik ga vooral voor de kleine dingetjes haha, meubels heb ik nu (helaas) geen plek voor. En kleding en boeken vind ik ook wel leuk om tussen te kijken.

1 like

Dan zou ik naar Emmaus en Het goed gaan, die hebben alletwee veel kleding en boeken. Je hebt ook nog Books4life, een kleine winkel tot de nok toe gevuld met boeken, maar dat ligt bijna in het centrum (aka je kunt er niet parkeren). Laat maar weten waar je geweest bent!


Ik ga vrijdag naar Verderest in Valkenswaard, is daar al iemand geweest?

2 likes

Love de vaas, blouse, jurk en je smaak in boeken! Goeie vondsten!

1 like

Ja goeie vraag wat hoor je in die potten te doen?

1 like

Ik geloof dat ze vooral decoratief waren.
Het heet een kaststel.

3 likes

@MadameMignon ik liep gisteren in Rotterdam langs een huis waar zo’n vaas in de vensterbank stond!

1 like

Het is inderdaad een kaststel zoals @Huismus zei en ze dienden puur ter decoratie, het was niet de bedoeling dat er bloemen o.i.d. in gingen.

Een eenvoudige set bestaat uit 3 vazen waarvan 1 bollere met deksel, en 2 rechtere bekervazen zonder deksel. Een luxere set van 5 bevat 3 bollere met deksel en 2 rechtere zonder deksel. Hele luxe sets bestonden uit 7 vazen maar die zag je minder. De sets die hier in het topic staan waren het meest gangbaar.

Vroeger werden deze bovenop een (meestal) hoge houten kast in de woonkamer gezet, met de bolle vaas in het midden en de rechte vazen op de hoeken. Het werd gezien als een kroon op je kast.
Mijn oma’s vulden ze met zand zodat ze steviger stonden en minder snel zouden omvallen als er bijvoorbeeld een kastdeur dicht zou vallen.
Als het goed is staat er op de onderkant van de vazen een meesterteken dat wat meer over de herkomst / waarde kan vertellen.

16 likes

O, wat leuk om te lezen/weten dit :relaxed: Dan staan ze hier dus op de goede plek, haha. Van dat zand in de vazen is ook een goed idee trouwens, al gebruik ik de bovenkant van de betreffende kast vrijwel nooit.

1 like

Wat grappig, zo staat het precies op de kast bij mijn opa en oma. Ik wist niet dat dat een ding was haha

2 likes

Het Wereldhuis is ook een aanrader, heel groot!

2 likes

Zo leuk dat servies :heart_eyes:

1 like

Niet helemaal de kop, maar in Alkmaar zitten er 5 op een rij, dus daar kun je altijd lekker struinen.

Heel gaaf! Ik ben er ook gek op. :smiley:

1 like

Ik heb ook wat (geërfd) Delfts Blauw :heart_eyes: Althans, bij die set bovenop de kast staan nummers onderop en staat zoiets.

1 like

Deze een paar weken geleden nog gescoord! Echt kristal (behalve die serveer schaal dan). En nog een foute puzzel en een lekker plaid voor de winter. Precies deze hadden m’n opa en oma ook. :smiling_face_with_three_hearts:

44 likes

Ik moet erg lachen om de onwaarschijnlijke proviand aan vleeswaren op de foute puzzel.
Ik ga vissen en ik neem mee: 2 soorten ham, een assortiment worsten en nog iets biefstukachtigs om ter plekke te bakken😂
Brood of iets anders erbij? Neuh.

18 likes