Het leed dat deelnemen in het verkeer heet

Ik sta iedere ochtend op de fiets bij een stoplicht waar ik rechtdoor moet, maar waar je ook rechtsaf kan en dan niet voor rood hoeft te wachten. Ik ga dus altijd netjes rechts op het fietspad staan, en dus ook achter mijn voorganger en niet ernaast zodat fietsers die rechtsaf willen gewoon links erlangs kunnen. Helaas snapt niet iedereen dat, dus bijna iedere ochtend komen er fietsers luid bellend en roepend aan omdat mensen het hele fietspad blokkeren, zo onhandig.

Wow. Op de snelweg wilde een man in een Volvo mij rechts inhalen over de vluchtstrook om zo eerder op de afrit te komen, maar ik moest ook die afrit hebben dus ging erop. Hij seinen en kleven, gekke man. Moet ik meteen daarna weer rechts voorsorteren, probeert hij weer af te snijden via de vluchtstrook rechts. Weer seinen en kleven. Ik steek mijn middelvinger op. Volgt hij mij helemaal naar de supermarkt (nog vijf minuten rijden) terwijl hij aan het kleven en middelvinger opsteken is naar mij? Doodeng. Ik parkeer, hij ook, kijkt naar me, en ik maak een foto van hem en zijn auto. Toen ging hij terug de auto in en ik boodschappen doen, toen ik terugkwam geen schade oid en hij was weg. Vond het heel intimiderend. Omdat ik hem mij niet liet afsnijden over de vluchtstrook, echt wat is er mis met mensen.

1 like

Ik begrijp niet helemaal waar jouw middelvinger voor nodig was?

Nee dat sloeg natuurlijk nergens op van mijn kant. Hij had me al twee keer geprobeerd gevaarlijk af te snijden en was er wel een beetje klaar mee, maar geen excuus natuurlijk.

1 like

Haha nee snap ik, maar ik denk dat het gemoed van die man er niet beter op werd na die vinger

Hahahaha

1 like

Net toen ik naar huis reed ook weer zo’n drol van een vent op de snelweg voor/achter me. Ik rij gewoon op cruise control, dus constant qua snelheid. Nou die man bleef me maar inhalen en dan langzaam voor me gaan rijden, zodat ik dan maar weer erlangs ging. ZO hinderlijk.

1 like

Sorry voor de up maar ik erger me rot. Heb net twee weken door de UK gereden en in vijf minuten terug in NL alweer het volgende:

• Mensen die niet opzij gaan zodat je kan invoegen
  • Bumperklevers
  • Rechts inhalen
  • Inhalende vrachtwagen in een bocht, een bocht voordat je op een VIJFBAANSSNELWEG komt

Oh oh oh we zijn echt geen heer/dame in het verkeer hier zeg. Viel me ook al op toen ik terugkwam uit Duitsland een keertje. Waarom zo aso en ongeduldig. :weary:

3 likes

Dat ben ik met je eens, alleen is het echt niet nodig om precies naast iemand te blijven rijden, als iemand duidelijk moet invoegen. Moet ik dan op mn rem terwijl er achter mij verkeer zit, volgens mij is het handiger om dan of ruimte te maken door naar links te gaan of gas bij te geven.

Wow ja ik heb niet in Engeland gereden maar ik vond Duitsland zo’n verademing.
Ging eerst naar Frankrijk nouja dat was niet zo chill maar het jaar erop naar Duitsland en echt iedereen was zo lief, ook als je maar 120 kon je gewoon de tijd gunnen die vrachtwagen in te halen, never nooit bumperkleven, altijd ruimte geven.
Ik moest zelfs eens met 40 invoegen op een snelweg en toen kreeg ik die ruimte! (de stroken zijn daar heel kort en ik kwam uit een werkgebied+scherpe bocht).
Ik werd er zelf ook veel socialer van.

1 like

Als je rechts wordt ingehaald zou dat voor mij een teken zijn dat ik langzaam rijdt voor die rijbaan, en daarna dus zelf naar rechts opschuiven

2 likes

Misschien liggen dan al mijn ergernissen aan mij :woman_shrugging:t2: maar dit waren gewoon situaties waarin het gedrag me opviel. Rechts inhalen is verboden en ik reed harder dan de aangegeven snelheid.

Ok, das wel aso dan.
Ik rijd op een stuk snelweg waar er een spitsstrook is, maar mensen schijnen die niet te willen gebruiken en blijven dan op de Middenlaan hangen.
Zo irritant

Onnodig links rijden is net zo verboden. Rechts inhalen gaat altijd hand in hand met onnodig links rijden, als er rechts zoveel ruimte is dat ik rechts kan invoegen, jou kan inhalen en voor jou weer terug kan invoegen op de linkerbaan, had jij ook rechts kunnen rijden, al rij je 400km/u.

8 likes

Zo’n spitsstrook op de vluchtstrook is echt een onbegrijpelijk concept voor mensen, rijden ze 80km/u op de middelste baan, gaat een ander met 90km/u inhalen op de linkerbaan, hele zut auto’s in file erachter, maar niemand die die rechterbaan gebruikt? Hopeloos.

3 likes

Ik heb nog steeds een hekel aan dubbel geparkeerde auto’s of auto’s die half op de stoep staan waardoor ik als wandelaar de straat op moet.

Ik snap niet waarom ik me hier al drie keer moet verdedigen maar de situatie was er gewoon absoluut niet naar om rechts in te halen? Dus dat het hand in hand gaat met onnodig links rijden ben ik niet met je eens. Ik kwam namelijk van een andere snelweg op een nieuwe-weet even niet hoe dat heet- en daar moest ik naar rechts, richtingaanwijzer stond aan en werd ik onmiddellijk rechts ingehaald. Maar het zal mn schuld wel weer zijn.

Sorry dat je je aangevallen voelt, maar uit je eerste posts was niet te lezen dat de situatie er niet naar was. Ik heb een intense haat aan onnodig-links-rijders, vooral het soort dat ook nog boze gebaren gaat maken als je ze met kilometers ruimte voorbij kan rijden aan de rechterkant, dus ik was even getriggerd, maar uit je laatste post begrijp ik dat het niet zo ging.

2 likes

maar ik val je toch niet aan? ik deelde alleen mijn mede frustratie, die bij mij voornamelijk speelt op de spitsstrook op de snelweg.

Het gaat mij erom dat ik wat ergernissen kwijt wilde en daarop een aantal aannames kwamen die niet klopten. Zat te wachten tot iemand ging vragen of ik niet te langzaam reed want dan zou dat bumperkleven ook te verklaren zijn. Of dat vrachtwagens nou ook eenmaal op de snelweg zijn. Het waren maar ergernissen.

1 like