Het leed dat deelnemen in het verkeer heet

Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, maar ze reed gewoon 55 en die gast begon gelijk al te seinen. Ik zou even keihard op mijn rem getrapt hebben denk ik. Als ze daar nou 45 reed vond ik het een ander verhaal, ik erger me ook kapot aan mensen die onder de limiet rijden.

Nou nee, JIJ mag van geluk spreken dat je in ieder geval zo slim was hem geen brake-check te geven. Als hij nl daardoor een ongeluk had gekregen dan was jij wettelijk gezien net zo fout geweest als hem, en als hij zich aan de snelheid hield zelfs nog fouter. Want:

1. Je mag onder de minimum snelheid rijden zolang je jet verkeer en de doorstroming niet in gevaar brengt
  2. Je mag biet onverwacht remmen/een noodstop maken zonder duidelijke reden. Waarbij je het niet op een overstekend dier kunt gooien mocht je denken dat je je daarmee er uit kan lullen, want je mag niet remmen voor dieren als dit verkeersveiligheid hiermee in het gedrang komt.

Daarbij: stel dat je het gedaan had, en die man/vrouw was ernstig gewond geraakt of zelfs overleden, zou je dan nog zo trots op jezelf zijn?

14 likes

Van de week reed ik in het donker naar huis en seinde een tegemoetkomende auto met z’n lampen. Dacht al huh wat doe ik fout dan…? En op dat moment zie ik gelukkig net op tijd dat er 2 mensen aan de rechterkant van de weg lopen en kon ik nog uitwijken.
Op een onverlichte weg, zonder hesjes of lampjes of wat dan ook. Schrok me dood!

Keihard op je rem trappen, really? Sorry maar waarom? Je brengt jezelf en iemand anders er mee in gevaar. Als ze 50 was blijven rijden was dat toch evengoed ā€˜pesten’ geweest maar dan had ze in ieder geval niemand in gevaar gebracht.

10 likes

Ik snap hierniets van

Als iemand continu aan het bumperkleven is dan trap ik wel eens kort op mijn rem ja. Niet zo hard en lang dat ik 20 km/U zachter rijd, maar wel dat ze even schrikken. Als je genoeg afstand houdt is er namelijk niets aan de hand als je voorganger even remt. Als je achter me rijdt en blijkbaar zelf ook in de ankers moet, rijd je te dicht op me.

5 likes

Genoeg herkenbaar leed in dit topic :joy: Ik had pas ook weer op een 2 baans 80-weg dat er zo’n doos op de linkerbaan 70 reed. Het was super rustig maar Miepie reed lekker links. Ik ga er dan op de rechterbaan naast rijden, haal bewust niet in. Die vrouw werd helemaal nerveus was vlak daarna kwam er een BMW achter dr aan. En in plaats van dat ze wat meer gas geeft om mij vervolgens in te halen, ging ze zachter rijden zodat ze achter mij kon rijden :woman_facepalming:

3 likes

Misschien had hij echt haast? En remmen zonder reden is verboden volgens mij dus dat zou ik sowieso niet doen

Heb ik een probleem dan? Ik zeg alleen maar dat ik je actie enorm stom en onverantwoord vind, en dan remmen het nog stommer had gemaakt. Ja, degene achter je was misschien ook niet netjes. Maar als iemand voor, expres, mij 25 gaat rijden dan zou ik ook pissig worden.

1 like

Exact zoals ik zei.
Ik ben ook een klever en een doorrijder, maar de discussie aan gaan heeft geen enkele zin.

Hoezo is 50 blijven rijden pesten?

1 like

Het ging hier om 25 gaan rijden waar je 50 mag.

Dit staat er

Het was vanochtend weer goed raak op de snelwegen. Veel ongelukken en files. Ik vind het vooral frappant om te zien hoeveel tijd het kan schelen als je wel door kunt rijden en mensen er rekening mee houden dat sommigen harder rijden dat de aangegeven snelheid.

Oh daar heb ik overheen gelezen. Nee, dat vind ik dan weer niet echt pesten. Flauw wel, maar pesten vind ik toch wat andera.

Hahah ik zit in een metro die niet door kon rijden omdat er een bus half op het spoor stond, die niet door kon rijden omdat er fietsers op het zebrapad stonden, die niet door konden rijden omdat de metro de weg blokkeerde
:thumbsup:

4 likes

Mensen die 40 gaan rijden omdat er een snelheidscamera staat. Op een 50 km weg.

2 likes

Touristen op de fiets in het centrum van Utrecht…
Kennen de regels niet, zijn daardoor onzeker en doen gekke onverwachte dingen.
Kunnen ze niks aan doen maar toch een ergernis.

3 likes

Ik ben er net achter gekomen dat ik zelf waarschijnlijk wel zo’n trut ben gevonden die 10km onder het snelheidslimiet reed. Maar mn dashboard had 100 aan en de app die ik aanhad voor navigatie zei dat ik maar 90 reed en hoe harder ik reed, hoe hoger dan verschil. Ik wist nooit dat dit zo’n verschil was.

Ja volgens mij heeft de maat van je banden hier invloed op. Hoe groter de banden hoe kleiner de afwijking.