Het leed dat deelnemen in het verkeer heet

Als het rustig is, is het natuurlijk geen probleem maar ik bedoel de situatie als de rechterrijstrook heel druk is en ik ‘moet’ dan met 150/160 naar rechts in een rij waar ze 115 rijden.

Ok, in dat geval eens haha. Mijn grootste frustratie is namelijk bestuurders die wel naar rechts kunnen maar dat niet doen (ik vermoed omdat ze vinden dat ze hard genoeg rijden, je ne sais pas?!) of gewoon structureel de rechterbaan vermijden zelfs als die helemaal leeg is, AAAAH

Ik ga altijd heel strak inhalen dan of in de spiegel rijden om ze opzij te krijgen (en ben hiermee denk ik direct iemand anders zijn ergernis)

1 like

Ja en ik voel me dan bezwaard om naar rechts te gaan, want diegene voor wie ik dan invoeg heeft waarschijnlijk dat grote licht niet gezien en die denkt dan weer: uhhh waarom wil dat mens nu ineens voor me rijden, het is al zo krap hier??? En 10 sec later ga ik weer naar links.

Kom ik ook bij mijn andere ergernis: mensen die je geen ruimte geven om in te voegen.

Ik rijd heel veel en elke dag besef ik me weer hoe ongelofelijk geduldig je moet zijn in het verkeer.

Ja ik ook! Mensen begrijpen niet dat ik daar zo’n haat aan heb, maar ik vind dat iedereen zich gewoon aan de regels moet houden. Dus niet zomaar voorrang geven wanneer daar geen sprake van is. Vind dat je daar alleen maar verwarring mee veroorzaakt.

Op weg naar mijn weg heb ik een snelweg met 3 banen waarvan 1 spitsstrook. Op een gegeven moment is er een splitsing en wordt die spitsstrook de afslag en de andere 2 banen gaan rechtdoor. Ik moet er daar altijd af.

Dan zijn er dus vrachtwagens die echt al honderden meters voordat die splitsing komt vanaf de spitsstrook een baan gaan opschuiven. Zo ontzettend irritant, want ik moet er dan dus gehaast om heen, of er achter blijven plakken, of rechts inhalen over die spitsstrook die nog honderden meters doorgaat.

1 like

Bussen!!! Of eigenlijk de buschauffeurs die als ze van een bushalte wegrijden echt 1 millisec hun knipperlicht aan doen en dan meteen hun bus voor mijn autootje gooien EN ME DAN OOK NOG ZO BOOS GAAN AANKIJKEN. Serieus ik wil je best voorlaten maar geef me dan de kans???
Gggrrrr dit is me al een paar keer gebeurd

1 like

Ik erger me vooral aan mensen die op de snelweg kilometers op de middelste baan blijven rijden terwijl rechts helemaal leeg is. Schuif gewoon op zodat het overige verkeer dat harder rijd niet maar 1 baan tot zn beschikking heeft ipv twee.

Wat mijn werk betreft:
Mensen die een voertuig met optische en geluidssignalen in hun spiegel zien en:

• acuut remmen waardoor wij dus ook helaas vaart moeten minderen
  • mensen die de rotonde op gaan en ipv erop blijven gewoon afslaan waardoor er kans is dat wij dus nog steeds achter je zitten
  • mensen die express harder voor je uit gaan rijden met alle gevaren van dien

Dit is voor mij ook een grote ergernis. Ik woon in Nederland maar vlak bij de grens dus ook veel Belgische verkeersdeelnemers, en zij hebben geloof ik geleerd altijd te stoppen voor zwakker verkeer (?). Als zij stoppen op een rotonde om voorrang te verlenen waar voetgangers en fietsers dit eigenlijk niet hebben is dat echt mega lomp. Je meent door te kunnen rijden of überhaupt de rotonde nog op te kunnen rijden en als het dan in een keer volledig stil staat, dan kook ik echt.

Als fietsers voor mij in het donker een knipperend lichtje aanhebben. Schijnt ook niet eens te mogen, dat knipperen.

Dat de aso’s in mijn straat echt 60/70 km rijden terwijl je maar 30 mag. Lekker hard optrekken en scheuren door een drukke smalle eenrichtingstraat :+1: Gelukkig is er, zover ik weet, nog geen ongeluk gebeurd.

Kan me heel goed voorstellen dat je dan veel ergenissen tegenkomt!

FAKKING 50 RIJDEN WAAR JE 80 MAG!
Klootviool van een opa. Staat NAAST de weg op borden dan je 80 mag!

1 like

Mijn oude buurman deed dat altijd, levensgevaarlijk die man. Doodleuk 40 rijden waar je 80 mag, met 60 km/u invoegen op de snelweg, om daar vervolgens niet harder dan 75 te gaan rijden. En dan trots zijn nog zo veel auto te rijden.

Duitsers op smart-rotondes. Ze snappen volgens mij totaal niet hoe zo’n rotonde werkt en dat je dus eigenlijk niet meer van baan hoeft te wisselen als je op de rotonde bent. Dus dan gaan ze midden op de rotonde toch nog opeens van de buitenste baan naar de binnenste en dan rij je ze bijna aan omdat je dat natuurlijk niet verwacht.

Wat een klootzak en wat ben jij knap dat je gewoon uitgestapt bent, wat bizar dat die gewoon je stil zet en uitstapt om je even uit te schelden echt :rage: :rage:

Hahah so true. Ik was altijd aan het klagen over auto’s, totdat ik nu zelf rijlessen heb en erachter kom hóe asociaal fietsers kunnen zijn (en voetgangers ook trouwens).

1 like

Klopt, want die heb je in Duitsland niet. Mijn Duitse nichtje raakte een keer in paniek omdat ze at soort rotonde niet kende/snapte. Gelukkig zat ik naast haar en is het goed gekomen en nu rijdt ze er doorheen als een pro.
Ze noemt ze nog wel: rare stressrotonde haha

Klopt! Ook al probeer ik me er niet teveel aan te irriteren anders ben je de hele dag ongezellig :rofl:

Trouwens ik vergeet gewoon mn grootste ergernis: mensen die ondanks dat ze de ruimte krijgen om in te voegen op de baan met het rode kruis blijven rijden tot het ongeval/politie voertuig/RWS voertuig. Je zet gewoon levens op het spel puur omdat je niet in de rij wilt aansluiten.

Ik vraag me altijd af wat ik moet doen als een ambulance/politie/brandweer achter me zou rijden en ik niet kan wijken, dus bij deze: wat kan ik volgens jou het beste doen?

Als je niet kan uitwijken dan gewoon doorrijden tot het wel kan, bijvoorbeeld door een rotonde op te rijden en er op te blijven totdat het voertuig is afgeslagen. Als je geen rotonde treft maar bv parkeerhavens of een weg naar rechts dan natuurlijk daarin gaan. Liefst zo glijdend mogelijk (dus niet acuut hard remmen).
Mocht je op een weg rijden waarbij het voertuig je tegemoet rijd kun je vaart minderen (als dat veilig kan uiteraard) zodat we ruimte krijgen om auto’s op onze baan te passeren.

Dit is ook wel een handig filmpje : https://youtu.be/aWVMhrqls2w

7 likes