Het leed dat deelnemen in het verkeer heet

Ik erger me aan automobilisten die hun groot licht niet uitzetten als je ze tegemoet rijdt. Ik moest gisteren heel veel vaart minderen om niet van de weg af te raken omdat ik totaal verblind was. Gelukkig reed er niemand achter me en kon ik gewoon remmen, anders was dat ook nog gevaarlijk geweest.

3 likes

Op zulke momenten zet ik zelf ook gewoon mn groot licht aan. Vaak hebben ze het nl gewoon niet door.

1 like

Hahah ja dat is natuurlijk ook zo! Je hebt dan jezelf en evt collega’s ermee.

Met je groot licht naar ze seinen, ik had het laatst aangeklikt per ongeluk (hendel naar voren duwen) en toen seinde iemand en merkte ik het pas

1 like

Ander verkeersleed: af en toe rijdt een vriendin met me mee en ze gaat dan heel erg zitten ‘meerijden’, als in continu allemaal opmerkingen maken over wat ik zou moeten doen. ‘Ik zou vaart minderen, want ze staan daar stil!’ of ‘Ja, je kan dan zo en zo rijden’ etc etc en dat vind ik zo enorm ergerlijk. Misschien goed bedoeld maar ik zie dat ook allemaal, ik ben degene achter het stuur dus ga lekker achterover op de passagiersstoel hangen en laat mij mijn ding doen.

Ik ben zo iemand :redface: ik probeer me vaak in te houden omdat ik mezelf ook gewoon irritant vind.

Grootste ergernis in het verkeer zijn sowieso mensen met telefoons in de hand. Of aan het oor. Ik kan dat gewoon echt niet begrijpen. En van die pannenkoeken die gevaarlijke acties uit gaan halen om ergens één minuut sneller te kunnen zijn.

1 like

Bij mij gaat het niet eens om ergens een minuutje later ergens zijn. Maar om het doorrijden. Moet je weer met 80 erachter blijven hangen terwijl je ergens 120 of zelf 130 mag. Plus het houd weer de hele bumps op, lekker in een treintje achter elkaar :sweat_smile:

Moeders met kinderen die midden op het fietspad fietsen in een tempo van 0,5 km per uur. En als ik dan bel of ik er langs mag mij boos aankijken of afsnauwen want ja dat kind heeft natuurlijk een alleenrecht op het hele fietspad.

5 likes

Ik reed vandaag serieus achter iemand die online aan het shoppen was op der telefoon (handsfree). Ze was duidelijk op zoek naar zwarte jurkjes en ik zag ze zelfs in de winkelmand verdwijnen :confused: toch knap terwijl je rijd

1 like

Alles is vast al genoemd maar:

• mensen die met 110/100/90 gaan inhalen waar je 130 mag
  • mensen die toch nog ff snel langs die vrachtauto willen en gaan inhalen terwijl je al zowat bezig bent met inhalen. En dan vooral als ze er niet met minstens 130 langsrijden grrrrrr. Als ik in een slakken tempo wil inhalen kijk k altijd eerst of er niet iemand met 130/140 aankomt zodat die er eerst langs kan.
  • mensen die niet anticiperen als je wilt invoegen terwijl het makkelijk kan
  • bumperkleven op stukken waar je 30/50/60 mag (en als je zelf al 10km te hard rijd). Ik ga dan bewust langzamer rijden en précies de aangegeven snelheid rijden. Vind t echt aso om in een drukke straat/dorp/weg waar mensen fietsen mega hard te rijden.
  • mensen die extra gas geven op drukke stukken waar je naar rechts wilt invoegen zodat je over het verdrijvingsvlak(?) moet/zelfs moet stoppen (echt wtf waarom doen mensen dat)
  • fietsers (en dan meestal bejaarden, hele hordes) die met zn 3en naast elkaar fietsen op van die smalle dorpse wegen. En je dan boos aankijken als je toetert. Sowieso bejaarden die je boos aankijken omdat ZIJ daar fietsen en jij daar LEVENSGEVAARLIJK (wat niet zo is, maar ga gewoon aan de kant) rijd in een auto
  • mn vriend die soms aso gedrag in de auto vertoond :joy:

HAd ik deze morgen weer. Iemand in een lichtblauwe auto die maar links bleef rijden op een tweebaansvak. Aanvankelijk was die nog auto’s aan het inhalen en reed ik erachter. Maar daarna was er ook gewoon niemand meer op het rechterrijvak, dus ik switch naar rechts. Blijft die gewoon 10km/u onder het maximum links rijden (waarna er dus plots een kleine file op het linkerrijvak zit)

Het gaat mij inderdaad ook eerder om het vlot rijden. Vind het zelf nogal stom dat ik mij er soms in kan ergeren

Klopt het is ook best raar eigenlijk dat er niet een klein onderdeel gaat over het reageren op deze voertuigen. Fijn dat je er wat aan hebt!

Ik heb vanmorgen de hele weg naar huis achter een trein Duitsers gereden die op de een of andere manier dachten dat dat witte kenteken een nür-linkerbahn-vergunning was, allemaal met 90 in een rijtje, en dan ook nog knipperen en zwaaien als je er rechts langs gaat.
Maar oh wee als je in Duitsland een seconde te lang met 160km/h op de linkerbaan blijft hangen als iemand met 200km/h komt aanblazen :rage:

4 likes

Dat doe ik bij bumperklevers :innocent:

Mensen die rode kruizen negeren.

Mensen die nog even gaan inhalen als ik daar rijd. En mensen die te langzaam rijden, bah.

Hier ook iemand die veel snelweg km maakt.
Ik erger mij echt kapot aan Duitsers en Belgen op de weg. Ze rijden bijna altijd in het midden en gaan bijna nooit naar rechts, terwijl er niemand naast hun rijdt. Ik snap dat echt niet. Ook na een inhaalmanoeuvre blijven ze stug in het midden rijden.

4 likes

In Duitsland speelt natuurlijk mee dat de meest rechterbaan voor langzaam verkeer is, in België weet ik het niet.

Voetgangers aan het zebrapad die oogcontact maken met elke automobilist, maar als je stopt je aankijken of je achterlijk bent omdat vlak voor het zebrapad hen blijkbaar een goeie plek lijkt om wat te staan koekeloeren.

Niet eens een “oh excuseer hihi hoho ik moet niet oversteken” gebaar he, maar écht kijken alsof ik iets wereldschokkends gedaan heb door te remmen. IK VOLG GEWOON DE WET, OETLUL.

9 likes

Ik verheugde me al op een pissig verhaal toen ik zag dat je gereageerd had :grimacing:

3 likes