Het leed dat deelnemen in het verkeer heet

Ik erger me eigenlijk aan alles en iedereen.

Ik rijd s ochtends over een rondweg waar je maar 50 mag, veel verkeerslichten, druk en 1baans. Rijdt er een opa 40… grrrrr

Ik had net iets engs. Ik stond voor het stoplicht op een 80-weg en na dat stoplicht gaat de weg van twee banen naar één baan. Voor mij schiet een zilvere auto, met debiele snelheid en snijdt mij bijna af, en daarvoor een blauwe auto die er ook nog snel tussenschiet (voor die zilvere). Vermoedelijk hadden die twee daarvoor al ruzie gekregen want die zilvere was echt keiboos op die blauwe (en sneedt mij daarom dus bijna af omdat hij hoopte dat die blauwe er niet meer tussen kon). Daarna ook de hele tijd gebaren naar die blauwe, enorm bumberkleven, etc. Volgend stoplicht: blauw wilt linksaf, ik moest ook linksaf, dus wij naar de voorsoorteerbaan, gaat die zilvere voor ons overdwars die blauwe auto blokkeren!! En stapt uit!! Ik was zo bang, die vent was echt zo agressief en wist echt niet wat ik moest doen. Die blauwe er snel vandoor, agressieve zilvere man ook weer z’n auto in en gaat er weer achteraan als een gek (en ik dus ook want het was inmiddels groen en ik moest ook die kant op). Godzijdank heeft die zilvere op een gegeven moment een helder licht gezien ofzo en slaat uiteindelijk, na nog wat geschreeuw en wilde gebaren, af een andere kant op.

Echt, dit soort mensen moeten ze hun rijbewijs afpakken.

3 likes

Ja ik snap helemaal wat je bedoelt! Zo irritant als andere bestuurders kwaad op jou worden terwijl er niks aan de hand zou zijn als zij zich gewoon aan de regels zouden houden.

1 like

Huh onbeleefd :confused:
Hij wilde vast grappig zijn…

1 like

https://www.ad.nl/utrecht/opnieuw-spookrijders-bij-leidsche-rijntunnel-politie-deelt-flinke-boetes-uit~a166bb43/

Ik vind dit zo niet terecht. Ik snap alle argumenten en natuurlijk is het een gevaarlijke situatie. Maar ik zou met liefde €150 betalen als ik daardoor niet in een stilstaande file voor een dichte tunnel kwam te staan.

Dat is meestal later pas, in eerste instantie staat alles stil. Ik ben ook zeer ongeduldig in het verkeer, maar dat wordt toch ook een beetje van de huidige maatschappij verwacht? De tijd die ik in de auto zit kan ik niet werken. Daardoor kan ik s middags niet eerder naar huis (als ik s ochtends in de file sta). Ik vind het eerder een achterhaald idee dat Rijkswaterstaat en de NS er maar van uit gaan dat mensen geduld hebben. Dat is niet meer zo en daar kun je je aan ergeren of je kunt er alles aan doen om bij de tijd te blijven

Nee andere wegsleepmethoden, meerdere rijbanen, meer onderhoud en andere onderhoudensmethodes etc

@Evi-lena ben je nu serieus of zit je te trollen? Dit is toch niet goed te praten? Ik vind dat de politie groot gelijk heeft dat ze boetes uitdelen. Je kunt pech hebben dat je door een ongeluk in een file komt te staan. Dat is pech, zeker als je er nergens af kunt. Maar er is nooit een excuus voor spookrijden. Heb je enig idee hoe levensgevaarlijk dat is?

En hoezo wordt het van de maatschappij verwacht dat jij je ongeduldig gevraagd in het verkeer. En daardoor mogelijk anderen in gevaar brengt. Dat je 's morgens te laat komt door een file, of niet eerder naar huis kunt door een file, dat is gewoon dikke pech. Op de weg is de situatie zoals hij is op dat moment, en daar heb je mee te doen. Je kunt er toch niks aan veranderen. Ongeduldig zijn en spookrijden maakt het alleen maar gevaarlijker, en dat heeft niks met bij dr tijd blijven te maken.

Gevaarlijk gedrag zit me echt hoog, ik zie te vaak ongelukken op de weg door mensen die denken dat ze haast hebben.

24 likes

Ik ben wel serieus ja. Ik begrijp alle argumenten en ik snap inderdaad dat het gevaarlijk weggedrag is, maar zoals je ziet ben ik niet de enige die vind dat ik niet zomaar even een uur op mijn dag over heb om in de file te gaan staan. Ik kan niet zeggen dat ik hetzelfde gedaan zou hebben als al deze mensen in het artikel, want waarschijnlijk durf ik dat niet, maar ik kan wel begrijpen waarom mensen het doen.

Beste stuurlui staan weer eens aan wal zie ik. En dat anderen iets ook oké vinden dan betekend dat niet dat het ook oké is.

4 likes

Zeker niet, maar in dit geval snap ik ze wel.

Maar als je je aan iets ergert en iemand vraagt wat dan een oplossing zou zijn, dan geef je die en dan is de reactie: de beste stuurlui staan aan wal. Ja zo lust ik er nog wel een paar. Altijd als je een tip of advies geeft hoe iets beter zou kunnen, kun je zeggen dat het makkelijk toekijken is van de zijlijn. Mag je dan helemaal geen ergernissen meer hebben?

1 like

Zo tof! Hoe lang heeft het geduurd?

@Evi-lena het gaat mi echt niet eens meer om tijd of geduld of 150 euro er wel of niet voor over hebben, het is gewoon fucking gevaarlijk. Als daar een automobilist niet goed oplet en jij komt als spookrijder aan dan heb je gelijk nog een file erbij en dat is dan nog het gunstigste geval.

3 likes

Sorry? Dus omdat jij niet de tijd hebt om even stil te staan omdat er mensen voor jou een ongeluk hebben gehad vind jij het gerechtvaardigd om te gaan spookrijden en andere mensen in gevaar te brengen? Ik hoop dat je beseft hoe dit klinkt. Het is niet stilstaan of €150 betalen. Het gaat om veiligheid. Dat jij blijkbaar jouw eigen veiligheid niet belangrijk vind, vind ik tot daar aan toe. Maar dat je voor zo’n bedrag bereid bent een ander z’n veiligheid in het geding te brengen vind ik echt héél erg.

Als je tijd zo krap is, kun je beter voortaan altijd even eerder van huis gaan.

1 like

Jezus wat een gelul.

Ps. 640 euro. Geen 150.

2 likes

Je mag best ergernissen hebben, maar je doet nu net alsof het gedrag van de automobilisten heel normaal is en dat het de schuld is van Rijkswaterstaat. En dat het een probleem is wat gemakkelijk op te lossen is. Dat is iets heel anders dan een ergernis.

1 like

Auto’s die 5 stoplichten lang links voorsorteren (maar wel om rechtdoor te gaan) en dan erg langzaam optrekken en vervolgens 10 kilometer per uur te hard gaan rijden om weer links naast me bij het volgende stoplicht te staan.

Wat probeer je te bewijzen? Ik rijd met een begrenzer en heb er echt geen boodschap aan dat je me steeds weer voorbij gaat.

Ja die dan na het pinnen zegt: ‘nou ik ben weer geslaagd hoor waar is m’n diploma HAHAHA’

:expressionless:

2 likes

Gister was er op een t-splitsing een automobilist die van rechts kwam, met wilde handgebaren voorrang aan geven aan iemand die voor hem van links kwam. Vervolgens nam ie voorrang omdat er toen toch ook weer iemand van de andere kant van rechts kwam. (Is het nog duidelijk?:joy:) Hou je gewoon aan de voorrangsregels en zit er niet zo in om te rommelen, zorgt alleen maar voor verwarring.

Fietsers die denken dat ze in een soort videospel leven en overal door rood fietsen en vervolgens tussen alle auto’s door slalommen

Soms denk ik echt dat 90% van de verkeersdeelnemers levensmoe is

5 likes