Dat had ik laatst toen ik een vriendin naar haar werk in Den Haag ging brengen tijdens het spitsuur. Echt alsof men een doodswens heeft en gewoon niet interesseert hoe gevaarlijk ze bezig zijn!
Als een auto voor je aan het inhalen is en daarna DOET ALSOF hij weer naar rechts gaat.
Dat 'ie voldoende ruimte heeft, naar rechts kijkt, ook nog een stuk naar rechts gaat, maar dan toch nog op dezelfde baan blijft tot hij de vrachtwagen 3 km verderop heeft ingehaald.
Ja pikhouweel, als jij mij de indruk geeft dat je naar rechts gaat met je 100 km/u geef ik gas bij zodat ik jou snel voorbij heb en nu moet ik weer remmen.
Hahaha pikhouweel, is dat een autocorrect of echt een scheldnaam? Love it in ieder geval.
Haha nee geen autocorrect, ik probeer mijn taalgebruik wat minder grof te maken en dit vind ik een gulden middenweg.
Het bekt wel lekker moet ik zeggen.
Ben het ook helemaal eens met je ergernis.
Ik ben echt een asociale fietser en ik schiet overal voor. Sinds ik een bel heb irriteer ik me wel minder.
Ik haat slome fietsers, vooral als ze ook nog eens naast elkaar fietsen
Voor mensen die voor nutteloze stoplichten wachten heb ik ook een plekje in de hel gereserveerd. Vooral als ze dat op het midden van een fietspad doen zodat ik er niet langs kan.
Als mensen langzaam te langzaam rijden word ik echt helemaal gestoord. Dan ga ik bumperkleven en toeteren. Ik rijd zovaak op wegen waar je 50 mag en waar mensen dan 30 rijden??
En gisteren had ik bijna een scooter aangereden die het knipperlicht naar rechts aanhad maar niet naar rechts ging waardoor ik haar bijna aanreed. Dus ik toeter naar haar en doe zo met mijn hand van ‘KNIPPERLICHT’ gaat ze helemaal haar middelvinger opsteken enzo?
Ik kan heel slecht tegen mensen die sloom optrekken en een kwartier doen om van de 0 naar de 50 km te komen. Ik heb absoluut geen sportwagen, maar please trap dat gaspedaal eens in haha.
Voor de rest ben ik een heel sociale rijder hoor
De gemeente heeft de verkeerssituatie (regels?) bij een kruispunt veranderd en dat zorgt voor verwarring. Erger me helemaal kapot aan de mensen die het niet snappen en voorrang nemen, terwijl ze het niet hebben. Er werd zelfs een vrouw boos, omdat een man terrecht voorrang nam. Doe even chill
Aah ja langzaam rijden trek ik zo slecht, dat haalt echt het slechtste in me naar boven. Vandaag ook weer, oude mensen die 30 ipv 50 reden. Ik ga dan ook altijd bumperkleven, seinen, enz. Misschien irritant/aso, maar ga gewoon niet de weg op als je niet durft te rijden .
Studenten of toeristen die nieuw in de stad zijn. Je hoeft niet als een hufter mij te gaan blokkeren op het fietspad, deze stad heeft fietspaden met tweerichtingsverkeer. Daarna altijd excuses krijgen. Rotop met je excuses, je had in de eerste plaats al mij niet hoeven blokkeren om vervolgens mij kinderachtig toe te spreken dat ik op de verkeerde weghelft fiets, jij zit fout.
Mensen die op de snelweg per se voor beestjes willen stoppen. Was dat hele plotseling afremmen voor die ene eend nou die zes auto’s achterop de jouwe het waard? Bij groot wild begrijp ik het nog maar ze hebben echt niet door hoe gevaarlijk dat kan zijn. Het is een snelweg, je rijdt niet in je upje over een landweggetje.
Ik heb een keer op een 80km weg een duif aangereden omdat er iemand achter me reed en ik niet kon remmen je kan echt niet stoppen dan, daar krijg je ongelukken van. En natuurlijk moet je genoeg afstand houden, maar mensen weten dan niet wat er aan de hand is en raken in paniek en gaan gekke dingen doen.
Ongeduldig volk. Ik rij in een lesauto. Ik moest afslaan, maar moest voorrang verlenen aan een fietser. Gaat die pannenkoek achter mij tuuteren. Wat moet ik dan, die fietser omver knallen zodat jij 5 seconden eerder aankomt? Gelukkkig heb ik een chille rij-instructeur, die voor mij heeft getuuterd en die het niet erg vind als ik mijn middelvinger opsteek naar viespeuken.
Zijn gewoon mensen die expres bij rijles auto’s dit soort dingen doen. Om de rijders zenuwachtig te maken.
Van die moeders/vaders die zich te erg bezig houden met hun kinderen achterin. Zie die kinderen dan ook echt kutten op de achterbank. Let ajb op de weg en voed je kinderen op!
Waar ik ook echt geïrriteerd van raak is mensen die de bocht in de uitvoegstrook via de vluchtstrook nemen. Heb dan echt zin om dan gewoon in te gaan halen. Ze vinden dan zo’n bocht eng ofzo, maar realiseren zich niet dat zo’n vluchtstrook spekglad kan zijn omdat die niet ingereden is.
Ik woon bij een plein dat eenrichtingsverkeer is voor auto’s, maar niet voor fietsers. Dat plein is vrij open en met tegeltjes, dus het ziet er niet uit als een ‘normale’ openbare weg, maar dat is dit wel. Er zitten ook flink wat terrasjes aan dat plein, en er komt een weg op uit die tussen openingstijden alleen voor voetgangers is.
MAAR de weg die ik fiets, gebruiken mensen dus ook alsof het een fucking voetgangersplek is, terwijl er sowieso auto’s mogen rijden en ik mag beide kanten op. Hoe vaak ik daar wel niet mensen hoor zeiken dat ik er niet mag fietsen, terwijl er overal staat aangegeven dat ik dat WEL mag. Dus tegenwoordig ben ik daar vrij agressief langs aan het fietsen.
Door je avatar moest ik even dit topic aanklikken om te kijken wat je gebruikersnaam is, maar wow wat toevallig, hoi haha!
Wooow, dat is toevallig! Hai, hahaha. Ook overgestapt vanaf GS?
(sorry voor de offtopic haha)
Jep, vanaf daar naar EGF en sinds dat weg is dus hier. Wat grappig om jou hier dan opeens tegen te komen!
Rustig blijven in het verkeer is ook een kunst. Of mensen die dan na je komen, afremmen omdat ze willen zien wat er ligt en niet doorhebben dat diegene achter ze niet doorhebben dat ze af moeten remmen. Zo gevaarlijk,