Het leed dat single zijn heet

Ik wil echt even bij iemand in de armen liggen en huilen in plaats van weer alleen te huilen en mezelf weer te moeten oppeppen.

12 likes

Ja hier dacht ik laatst dus ook over na, of dat realiseerde ik me ineens ofzo. Dat ik dat eigenlijk al maanden lang dan weer totaaaaaaaal niet heb gehad. Geloof ook dat ik ergens een artikel had gelezen over dat mensen sociaal contact ‘nodig’ hadden maar daarbij eigenlijk ook wel lichamelijk contact - of dat het in ieder geval goed voor je is. En ik heb dat echt minimaal, maar ja dat fix je ook niet zomaar even ofzo :sweat_smile:

1 like

Oh ik ging net door fotos van mijn telefoon en staat nog zoveel samen met mijn ex. Ook videos van random momenten als zo’n survival parcoure of halloween versieringen ophangen. Even een speer door mijn hart, al die gelukkige momenten door de jaren heen. Zou toch echt fijn zijn als je samen met iemand oud kunt worden. Misschien wordt het eens tijd alles op een sdkaartje te doen en weg uit mijn telefoon. Herinneringen blijven toch wel opkomen, alleen het op je telefoon hebben zorgt voor onverwachts een beetje extra confrontatie.

Ook echt anders wanneer je iemands stem hoort of momenten ziet waarop je dolgelukkig was. De videos waarin hij het laatste bodempje van flessen sterke drank wegspoelde waren wel weer een goede herinnering dat ik niet samen wil leven met iemand waarvoor alcohol zo essentieel is. En hoe vaak ik bang was dat hij een kwade dronk zou krijgen. Echt ironisch hoe een ongezonde relatie nadat het over is nog ongezond blijft naspoken in je hoofd/hart. Was echt naïef over hoe hij zou kunnen veranderen en heb alleen mijn eigen leven ermee op pauze gezet ipv door te groeien. Eigenlijk treurig dat ik het nog steeds niet helemaal volledig verwerkt heb en langzaam aan t helen ben.

7 likes

Ik was net even in de stad en zag allemaal stelletjes in de leuke koffiezaakjes en voelde me ineens zo alleen :pensive:

5 likes

Soms denk ik dat ik geen romantische gevoelens voor iemand kan hebben. Ik zie mannen eigenlijk alleen maar als een pik op pootjes. Ik ben misschien 7 jaar geleden echt verliefd op iemand geweest maar ook daar twijfel ik aan. Ik wil ook heel veel dingen niet die je normaal zou moeten willen als je een relatie zou hebben. Zoals rekening houden met iemand anders, met iemand in een bed slapen of samenwonen.
Het enige leed dat ik ondervind aan single zijn is dat de maatschappij zo erg is ingericht op koppels. Ik zou het daarom best wel leuk vinden als er een topic komt die juist de voordelen van single zijn benadrukt en in het zonnetje zet

14 likes

Dat topic is er! Het geluk dat single zijn heet

Alleen stuk minder actief dan deze haha.

5 likes

Heel herkenbaar! Ik ervaar ook weinig leed en heb maar 1 relatie gehad rond mijn 18-20e. Maar heb soms het gevoel dat mensen mij zielig vinden/zich afvragen waarom ik geen relatie heb terwijl ik dat zelf wel prima vind. Ik vind alleen wonen ook heerlijk

13 likes

Mijn hart ligt een beetje in de kreukels. Ik weet niet zo goed wat ik met mijn liefdesleven aan moet op dit moment en ergens weet ik het ook heel goed. Maar ik vind het lastig omdat ik qua mental load geen ruimte voel om weer te gaan daten maar tegelijkertijd ook het gevoel heb de huidige persoon die ik zie moet loslaten.

Ik heb heel veel zin om een bottomless en heartbroken brunch te doen maar daar ga ik morgen alleen maar spijt van krijgen haha.

3 likes

Ah wat kut :frowning: tijdje single blijven geen optie? Even proberen met niemand op die manier contact te hebben en je bijvoorbeeld storten op een sport of hobby ter afleiding? Dat hielp mij in die situatie.

3 likes

Bahahaha ik heb hier een sticker van

14 likes

Ik snap je helemaal, want ik word ook nooit ECHT verliefd. Mijn laatste keer was alweer op de middelbare school (14 jaar geleden) :joy: Ik word 29 en heb nog nooit helemaal alleen gewoond, dus dat wil ik nog ervaren voordat ik eventueel ga samenwonen.

2 likes

Helemaal mee eens, ik zou wel een relatie willen denk ik vaak maar ik wil voor altijd alleen blijven wonen. Niks is lekkerder dan wakker worden alleen in je eigen bed en het hele huis voor jezelf hebben. Iemand vertelde ooit dat ze de afgelopen 5 jaar dat ze een relatie had nooit alleen had geslapen, ik dacht woooww. Alleen slapen vond ze heel erg moeilijk, ik kon mij er zo niks bij voorstellen

15 likes

Preach!

1 like

Dat kan gewoon, dat heet een lat-relatie. Ik heb het ook en best wat vrienden van mij die samenwonen zeggen eigenlijk te willen latten. Maar is te duur en ook raar om te doen als eenmaal samenwoont ofzo.

15 likes

Ik heb vanmiddag een aantal traptredes gemist op een ( betonnen) trap en nu heb ik echt pijn aan mijn rechterbil.
Ik ben nu dus thuis en voel me wel een beetje zielig. Niet zielig genoeg om dramatische muziek om te zetten maar toch…

4 likes

Huilen dit :sob:

Zat echt uur geleden nog in een chat en daarna kon ik er niet meer in. Snap er niks van. Vind het wel jammer, want had nog leuke matches… :cry:

Update: paniek om niks, want nu kan ik wel opeens inloggen. Snap er niks van, maar okay ik kan weer swippen wanneer ik mij verveel

6 likes

Ik vind het echt irritant worden dat mensen mijn single zijn wel even denken op te lossen voor me. ‘Ik weet wel een leuke x waar je mannen tegen komt’ of ‘ga gewoon speed daten, dan vind je vast wel iemand’.

Alsof het zo makkelijk is om iemand te vinden met wie je matcht? Alsof ik zelf niet actief moeite doe/date? Alsof ik gevraagd heb om input?

21 likes

Ik kan echt heel goed alleen zijn (op vakantie gaan, naar concerten gaan, naar de bios, buiten de deur lunchen etc.), maar sommige dingen zijn gewoon niet leuk alleen. In een restaurant eten, een nachtje weg in een hotel, een strandwandeling. En ik heb wel vriendinnen, maar die doen dat soort dingen dus liever met hun vriend, en ik doe het liever niet alleen dus dan doe ik het dus nooit meer terwijl ik het wel heel leuk vind.


En ik vind het ook zo bizar dat iedereen die in m’n omgeving aan het daten is gewoon heel snel ‘succes’ heeft. Dat ze gewoon meteen iemand treffen die ze leuk vinden en dat de ander dan ook gewoon denkt van ‘oh leuke meid, eens kijken waar dit heen kan gaan’ en het dan ook gewoon een kans geeft.

En bij mij gaat het dan zo:
“Ik vind je echt een leuke meid maar ik merk dat ik nog niet over m’n burn-out heen ben en dat afspreken me nu gewoon te veel energie kost”
“Ik heb het echt heel leuk met je gehad, maar ik wil wel eerlijk met je zijn. Ik heb ook iemand anders ontmoet en ik wil eerst kijken wat dat kan worden”
“Ja kijk ik vind je wel leuk enzo, maar ik wil dan eerst alleen fwb zijn. En ik ga dan ook gewoon nog met andere meiden daten, ik wil wel dat je dat weet. En dan heel misschien als we het echt leuk hebben dan kan het misschien serieuzer worden, maar ik ga niet meteen daten opgeven”

En ik weet echt dat ik nog jong ben en dat ik nog heel wat jaren heb. Maar ik wil uiteindelijk gewoon héél graag huisje boompje beestje en iedereen om me heen is daar al naar op weg en ik sta als enige nog gewoon helemaal op 0. En ik vind het heel frustrerend dat er gewoon niemand is die mij überhaupt een kans wil geven en dat het altijd ‘ja je bent wel leuk, maar…’ is.

37 likes

Ah ik snap goed hoe dat voelt. En het verandert je gevoel misschien niet, maar weet dat je niet alleen bent hierin❤️

2 likes

Super herkenbaar! Ik kom ook alleen maar “je bent wel leuk maar… (insert stomme kutsmoes waarom ze niet toe zijn aan een relatie)”-mannen tegen, en het begint me ook wel op te breken.
Ik kan ook heel goed dingen alleen doen en alleen zijn, maar waar ik dat 5 jaar geleden helemaal heerlijk vond begint het me toch ook wel wat tegen te staan nu ik wat ouder word. Ik mis het om iemand te hebben waarvan je weet dat je “elkaars persoon” bent.

9 likes