Het leed dat single zijn heet

Ik begrijp wel wat je zegt, maar in je leven, als in werk/vrienden/buren zijn dat toch ook zaken die voor komen?

en @Zemraluani, dat soort irritaties of kleine dingetjes gaan toch spelen als je wat vaker bij elkaar over de vloer komt, maar niet in het begin van de relatie? En zijn toch ook wel met een beetje zelfinzicht op te lossen?

Ik vraag het, omdat ik soms vind dat mensen die single zijn, wel erg makkelijk in een hokje worden geduwd. Ze hebben hoge eisen, kunnen niet sociaal zijn, ze hebben geen zelfinzicht, etc. En ik denk dat ze daarmee te kort worden gedaan. Want ik zie genoeg stelletjes met of zonder kinderen, als een soort eenheid opereren, met weinig zelfinzicht, weinig empathie voor de mensen om hun heen, en anderen asociaal behandelen. Ik vind het moeilijk onder woorden te brengen, maar singles krijgen soms wel heel makkelijk een paar stickers opgeplakt. En er zijn gezinnen waarvan ik denk, die zouden we als maatschappij kunnen missen als kiespijn.

14 likes

Ik snap niet helemaal wat hier staat

@TanteBetje ik ben ook geen beschermheilige van het stelletje. Alles behalve. Maar soms denk ik van ja veel singles zijn ook vrij toondoof (inclusief mezelf)

1 like

Komt zeker voor, maar toch wel op een andere manier (in mijn ervaring iig) omdat je vaak ook minder tijd met elkaar spendeert en minder afhankelijk van elkaar bent.

1 like

ja dat zie ik nog wel maar echt karaktertrekken toeschrijven aan groepen singles zie ik ook niet zo eerlijk gezegd.

5 likes

Ja eens, al denk ik dat de meeste daarvan pas duidelijk worden als je in een relatie beland en nog niet eens zo zeer tijdens het daten!

Een van de dingen waar ik tegenaanliep, is dat ik ook in een relatie het liefst samen mijn leven wilde leiden.

Ik ben een maximizer en hou van plannen en ben op veel plekken geweest, heb veel films gezien, heb altijd restaurant opties uitgezocht ect. Als we dan ergens een keuze over moesten maken, had ik al verschillende opties uitgezocht of de films die hij aandroeg al gezien en dan vond ik mijn opties eigenlijk toch altijd het beste.

Dat is ook echt iets waarover ik best wel twijfel voor een volgende relatie, want ik ben zo gewend om alles in mijn leven op mijn manier te doen en heb niet altijd zin om iets te doen waarvan ik denk dat ik het beter kan(en dat is ongeveer alles haha).

10 likes

Echt helemaal niet? Dat is echt iets om dankbaar voor te zijn denk ik hoor! Als je in mijn omgeving 30+ bent en single wordt er wel al snel een stereotyperend beeld over je gevormd.

4 likes

Verwijderd. Boze emoji’s is een probleem van mijn duim.

1 like

Wat @S.onrisa zegt, als je wat ouder wordt en geen relatie hebt, krijg je daar eerst vragen over, en daarna hoor je de stereotyperingen. Net als over mensen die geen kinderen willen, dat vinden mensen raar. Het is een kwestie van niet voldoen aan de maatschappelijke standaard. En inderdaad ik ben het met je eens, en dat was precies mijn punt, soms zijn mensen stelletjes juist minder sociaal.

2 likes

Ik reageerde hier op met een idd nogal vaag omschreven theorie. Twee dingen half doen werk niet echt. Poging twee. Ik had zelf even ingevuld dat die singles praten over relaties en meningen hebben over andermans relatie en dat dan bespreken. Dat ze deep down een relatie willen wat je dan merkt aan het bespreken en meningen vormen over relaties. relaties aangaan is kwetsbaar en als je dan niet goed weet hoe je dat moet doen of al je pogingen tot nu toe zijn mislukt, dan is van een afstandje toe kijken hoe anderen het doen misschien wel een logische gevolg. Je mening er over vormen hoe zij in een relatie doen, meepraten over relatie issues, omgaan met de kinderen vna vrienden. Zou dat niet deels zijn omdat van ene afstand toekijken minder eng is? En je doet dan toch een soort mee/kan genieten van een relatie/gezin doordat je analyseert en praat zonder dat je echt zoiets hoeft aan te gaan. Een beetje zoals stellen meegenieten/praten van singles. Het is soms net aapjes loeren, antropologie maar dan met relatievormen. Ik denk niet perse dat het altijd is dat je dan deep down een relatie wilt, het is ook een manier om anderen te volgen en te snappen denk ik.

Maar goed misschien slaat dit nergens op of is het nog niet echt duidelijk.

1 like

Haha, ja ik moet gewoon overal alles uithalen en wil dan bijvoorbeeld niet havermout met water eten als ontbijt (zijn favoriet) als je ook pannenkoekjes kan maken of croissantjes kan eten, hahah.

7 likes

Ugh het leven is te kort hoor

26 likes

Snotver ik kwam vandaag mijn ex tegen met een vrouw.

Het is nu meer dan een jaar geleden dat het uitging tussen ons en ik heb zelf ook weer een exclusieve date, maar het doet fysiek gewoon nog steeds pijn.

9 likes

Dit haat ik sowieso aan de wereld hoor. Ook mensen die doen die een relatie altijd hetgeen is om naartoe te streven. Een vriendin van me is net single en is nu gelijk weer actief op zoek naar een relatie met alle teleurstelling van dien. Meid leef gewoon je leven

9 likes

Dit doet me echt denken aan een vriendin die net weer single is. Op whatsapp had ze erover dat ze nu ā€œookā€ helemaal aan het genieten is van het single zijn en toen sprak ik met haar af en kom ik gedurende dag achter dat ze al heel serieus aan het daten is met iemand. Ik merk dan toch dat ā€œsingle zijnā€ erg verschilt tussen de langdurige singles en diegene die net uit een relatie komen :sweat_smile:

1 like

Klein leed, maar zou het zo fijn vinden om weer eens koffie te krijgen in bed :joy:

20 likes

Saaaaame. Misschien toch maar eens aan een vriendin/huisgenoot vragen om dat te regelen. :grimacing:

1 like

Oooh toen ik met m’n ex was kreeg ik elke dag dat we samen waren koffie in bed :smiling_face_with_three_hearts: zou dat ook wel nog eens willen ja

2 likes

Probeerde net drankje in de stad te doen, maar kan dat echt nog niet. Helemaal overprikkeld en zag alleen maar mijn ex voor me dat hij in een bar allemaal meiden aan het versieren was. Slaat ook echt nergens op. Alle ellende is ook pas 15 dagen geleden.Nu lekker in bed :+1:

6 likes

Ahh ik herken het helemaal! Jezelf gewoon de tijd gunnen die je nodig hebt, iedereen verwerkt het op z’n eigen manier :smiling_face_with_three_hearts:. Ik heb in het begin echt niks gedaan en alleen maar gehuild en mijn ex zat overal op en in en vooral ook op insta laten zien en hadden later weer contact en hij zei: ā€˜jij hebt het beter verwerkt dan ik’. En toen was ik echt wel even trots op mezelf!

9 likes

Ik heb een maandje gedate en hij is vandaag naar me toegekomen om aan te geven dat hij het niet voelt. En ook al was ik zelf na een maand ook echt nog niet op het punt dat ik helemaal hoteldebotel ben, het is toch weer even kut. Ik kom gewoon nooit eens iemand tegen die mij leuk genoeg en de moeite waard vindt en dat voelt na 8 jaar vrijgezel zijn eigenlijk best wel eenzaam. Wil gewoon een klein beetje liefde, maar het lijkt er gewoon echt niet in te zitten voor mij. Vanavond even lekker mezelf zielig vinden met pizza erbij en morgen weer werken en vooral nooit meer daten

17 likes