wow maar dat speeddaten zit gewoon al vol
Heeft hij al gereageerd?
Ja All good en nieuwe date staat gepland! Lief dat je het vraagt!
Het onderzoek komt uit Engeland, maar het is een onderwerp dat hier wel past.
Ik vind single zijn op zich niet vervelend (integendeel), maar ik heb er wel moeite mee dat ALLES in de maatschappij zo op koppels/gezinnen gericht is. Niet alleen financieel, maar dat is wel een hele duidelijke.
Voor sommige dingen is geen oplossing (het is logisch dat een huis verwarmen voor ƩƩn persoon nou eenmaal hetzelfde kost als voor wanneer er meerdere personen in hetzelfde huis zijn) maar ik vind het echt storend dat het gewoon een gegeven is dat je als alleenstaande overal meer voor betaalt en benadeeld wordt op dingen zoals belasting en dat dat maar gewoon normaal is.
En dat het ook nog eens ontkend wordt? Er altijd mensen die op dit soort artikelen gaan reageren met
āja maar alleen wonen is een keuze, je kunt ook met huisgenoten samen gaan wonenā
āja maar bij getrouwde stellen gaat een vaak minder werken om voor de kinderen te zorgen, dus die hebben ook veel minder inkomenā
āja maar als je een relatie hebt, moet je 2x zoveel cadeaus kopen ivm schoonfamilieā
āja maar je kunt ook met vrienden op vakantie gaan, dan is het probleem opgelostā .
Ik zou het ook niet anders willen, maar alsnog vind ik het van de zotte dat het āprivilegeā om alleen te zijn zoveel kost en dat dat gewoon normaal gevonden wordt. Waarom is dingen in een koppel doen de neutrale situatie?
Los van dat het voor veel mensen ook niet een vrijwillige keuze is natuurlijk, en die betalen net zoveel voor dat āprivilegeā. (en ik vind met huisgenoten wonen dus geen eerlijke vergelijking met met je partner/je gezin wonen)
Laatst ook een discussie met iemand over een hotelovernachting voor 2 personen met ontbijt voor 2 laat ik zeggen voor 100 euro. (Ff alles afgerond)
Je kon kiezen:
Logies 80 euro
Ontbijt incl 100 euro.
(Tig andere kameroptiesā¦)
En los ontbijt 15 euro.
Ik zei dat als je alleen gaat je dan ook ontbijt voor 1 persoon (10 euro in dit geval) zou moeten kunnen krijgen en 90 zou moeten betalen. Ipv 95.
Omdat de tweede persoon er niet bij is en ontbijt voor 2 dus 20 euro in dit geval kost.
De ander vond dat het hotel niet zulke uitzonderingen / berekeningen hoeft te maken en dat je ook logies kan kiezen en zelf buiten de deur ontbijten.
Maar je kunt het gewoon als optie zetten en aanklikken, er waren namelig tig kameropties en dan per kamer ook zonder ontbijt of ontbijt voor 2, Ʃn wel of niet annuleerbaar.
Dan kan 1 persoon ontbijt toch ook aangepast worden?
Maar die ander vond dat je geen korting hoeft te krijgen.
Heel verhaal maar moest er meteen aan denken
En het is in dit voorbeeld niet eens korting, het is juist een toeslag je die betaalt als je alleen bent
Ik had het hier gisteren nog over dat ik op dit moment het alleen dragen van alle kosten misschien wel het meest vervelende vind aan single zijn. Nooit kosten kunnen delen en dan inderdaad nog niet gesproken over het feit dat je vaak hetzelfde of meer betaalt als een koppel.
Dat bedoel ik ook met dat voor sommige dingen geen oplossing is, dus dat bijvoorbeeld verwarming of ook wonen nou eenmaal duurder is voor ƩƩn persoon. Dat is inderdaad zo.
En toch, we leven in een maatschappij waar sommige mensen nou eenmaal alleenstaand zijn, of dat nu een keuze is of niet. En ik kan het zelf gelukkig (inmiddels) betalen om alleen te wonen, maar ik vind het niet eerlijk dat sommigen die keuze dus niet hebben omdat het financieel niet mogelijk is, of dat nou gaat om arbeidsmigranten of alleenstaanden. Samenwonen met je gezin/partner is net zo goed een privilege als alleen kunnen wonen in die situatie toch? Dat kan ook niet iedereen ter wereld, maar hier is het standaard (uitzonderingen daargelaten)
En studenten vind ik een ander verhaal eerlijk gezegd omdat dat een tijdelijke periode in een leven is, en studeren is op zich al een privilege, niet iedereen studeert natuurlijk.
Het is wel een keuze om de samenleving daar op in te richten of niet, misschien telt dat door praktische zaken minder voor huisvesting maar inderdaad des te meer voor alle andere zaken die je noemt die nog een bijkomend nadeel zijn.
edit: ik bedoel uiteraard niet dat de situatie van arbeidsmigranten of alleenstaanden hetzelfde is, voor de duidelijkheid
Ik zat laatst ook op mān werk in van die reglementen te kijken over wanneer iemand iets van een cadeau mag krijgen oid en dat ging ook vooral om dingen als trouwen/geregistreerd partnerschap/samenlevingscontract, gezinsuitbreiding⦠gaat ook alleen maar om dingen rondom koppels/gezinnen he
Maar de samenleving is ook niet ingericht op samenwonen met 1 huisgenoot Studentenhuizen vinden we normaal, maar ga met een vriend of vriendin zoeken naar een huurwoning en je wordt overal afgewezen, terwijl een stelletje in datzelfde appartement met twee slaapkamers wel mag wonen. Echt stom hoe wat werkt. Meerendeel van de nieuwbouw is ook voor stellen of gezinnen, alleen kun je dat niet betalen.
Ik vind het ook heel slecht hoe het geregeld is qua erfbelasting voor mensen zonder partner en/of kind
En trouwens, ook als er in sommige gevallen logische verklaringen zijn voor waarom het in onze samenleving duurder is om single te zijn, het is nog steeds leed
Had het net ook nog over huurwoningen en belachelijke inkomenseisen. Van die woningen die dan gezien worden als starterswoningen. Ja met zān tweeĆ«n zeker. Ik ben niet eens echt een starter meer maar ik voldoe vaak al niet aan die inkomenseis hoor in mn eentje
Maar goed de woningmarkt is überhaupt al ellende op zich.
En om er nog verder op door te gaan: vind maar eens een vriend/vriendin om mee samen te gaan wonen, zeker op een bepaalde leeftijd? Die van mij wonen vrijwel allemaal samen met hun partners/gezin.
In bijvoorbeeld Amsterdam zijn er wel huizen te vinden waar je als āvreemdeā een kamer kunt huren met werkende huisgenoten maar zelfs dat heb je ook niet overal.
Nu zou ik dat ook niet willen hoor, maar dat is ook niet makkelijk als je dat wel wilt.
Soms dan denk ik wel eens die kloosters waren niet een heel slecht idee. Even daar gelaten al dat religie enzo maar meer dat je een gemeenschap hebt en samen kan wonen. Nu heb je natuurlijk wel woongroepen maar nou ja goed gek voorbeeld dat klooster, haha.
Maar ik las laatst dat het percentage alleenstaande niet eens zoveel groter is dan vroeger, dat is aardig stabiel. Maar er zijn weinig uitwijk mogelijkheden qua woningen. Ook zo weinig fatsoenlijke kleinere woningen met 1 of twee kamers en keuken/woonkamer.
Oh en was dat hier dat ik dat filmpje van het nos vond? Daar was een vrouw in die strijde voor betere rechten en regels.
Eens met wat je zegt. Ik lat, dus ook qua vaste lasten en als ik in mn eigen huis ben meer geld kwijt aan shit. Samenwonen omdat het goedkoper is vind ik ook de meest seksloze reden ooit. Dan is het maar zo dat we relatief meer dokken. Het is wel heel chill dat we kunnen kiezen uit twee cribs of soms alleen zijn.
Wilde trouwens laatst voor 1 persoon een plek in een restaurant boeken en dat kon niet vanaf 2 was in het online systeem mogelijk. Daaaag.
Toen ik nog fulltime werkte was dat mijn grootste irritatie. Minimaal 3600 euro verdienen voor een middelmatige woning van 800 euro per maand. Koekoek.
Ik werk nu 2 jaar fulltime en ik woon in een kleinere studio dan dat ik student was :ā((
Ik zit wel te zoeken samen met een vriendin, maar een 2 kamer appartement is best lastig te vinden.
Ja! Toen mijn huisgenoot en ik een potentiƫle huurwoning gevonden hadden, zei de makelaar dat we moesten doen alsof we een stel waren als we het huis kregen.
Herinneringen kunnen dan inderdaad heel pijnlijk zijn, kon je dat gedeelte van je hersenpan maar uitschakelen. Fijn dat je lekker met je vriendin op vakantie gaat, wanneer ga je?
Ik ben vandaag ook zoān labiele krant. Heb een ongelofelijk schijtdag en net de dokter gemaild of ik een verwijzing kan krijgen voor praktijkondersteuner oid.