Het leed dat single zijn heet

@CharlotteYork Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in maar toch steekt het een beetje dat het met haar wel op dat punt is gekomen. Ook al weet ik nu dat dat blijkbaar niet veel voorstelt.

Waarom ben je eigenlijk niet gelukkig alleen of denk je dat alleen maar? Ik denk dat het best eens verfrissend kan zijn om even helemaal niet te daten, jij had eerst toch een lange relatie en al vrij snel die scharrel? No judgment hoor, maar omdat je schrijft over eeuwige onzekerheid, als je even alleen bent heb je dat in ieder geval niet. Dat is ook wel eens lekker.

2 likes

Argh heb dus een soort van fwb? En hij stuurt opeens helemaal niet veel berichtjes meer, t moet echt vanuit mij komen. En hij heeft me dus ook unmatched op tinder. Naja op zich niet erg want heb zn nummer gewoon. Maar wil eigk vragen waarom, en wil nog wel een x afspreken. Maar deze week kon hij niet zegt hij. Nu heb ik het gesprek weer begonnen na 5 dagen ofzo. Maar weet niet zo goed hoe ik het op dit onderwerp kan uitdraaien. Argh lastig!

Ik herken het wel hoor
Het is super menselijk om een relatie te willen, niet voor niets heeft de hele wereld er een. De mens is nu eenmaal een sociaal dier, plus de samenleving is vrij sterk ingericht op het idee van stelletjes. Natuurlijk zijn er mensen die er geen behoefte aan hebben, maar ik denk dat die sterk in de minderheid zijn.

En ook je ergernis is aan modern dating deel ik. Het is allemaal zo vluchtig, onzeker, onduidelijk.

Je mag jezelf prima zielig vinden.

2 likes

Moest even hier aan bedenken met betrekking tot modern dating.


Maar ik zeg eerlijk, ik ben zoveel liever alleen dan dat ik iemand achterna moet lopen. Take me or leave me hoor.

11 likes

Mooie tekst.
Ik denk er vaak over na hoe het komt dat wij / ze denken of vinden dat het hebben van een relatie het ultieme doel is. Het is iets extra’s toch? En ook niet voor iedereen weggelegd. Althans, zo zie ik het.

Maar het is toch niet het ultieme doel? Wij mensen bestaan door puur geluk. Ik vind dus ook niet dat er een ultiem doel is, ik geloof niet in maatschappelijke druk (wel dat het er is uiteraard, maar ik probeer mij er zo min mogelijk door te laten beĂŻnvloeden) en hoewel het uiteraard super leuk is om een vriendje te hebben, vind ik het belangrijker om gelukkig te zijn alleen. Als je alleen niet gelukkig kan zijn, hoe kan je dan een gezonde relatie hebben? Ik voel mij trouwens ook wel is alleen, ik blijf menselijk, maar ik probeer het wel te rationaliseren. Sorry trouwens als ik ranting overkom, dat is niet mijn bedoeling.

6 likes

Hele mooie tekst. Zet me heel erg aan het denken ook over hoe ik mezelf opstel. Ik vind dat wel nog steeds heel moeilijk. Welke grenzen stel je en hoe hard zijn die grenzen en wanneer zit je op het randje en wanneer eroverheen


Ik ben het hiermee eens, ik zie het ook niet als ultiem doel maar er zijn een heleboel mensen die het wel zo zien. Denk asn die zeurende tante over wanneer je nou eens een vriendje meeneemt naar het kerstdiner of mensen die aangeven alles alleen maar leuk te vinden met zijn 2en. Ik vraag me af waar die maatschappelijke druk vandaan komt eigenlijk

1 like

Ik vind het zo’n rot term, maar soms denk ik wel eens dat ik liefdesverslaafd/co-dependent ben? Als ik iemand ontmoet die aan ‘al mn eisen voldoet’ dat ga ik gelijk projecteren, fantaseren over een toekomst, verwachtingen etc. En ook dan sterk behoefte aan romantische momenten, bewijzen van zijn liefde voor mij. Elke dag appen.
Als ik terug denk aan mijn date avonturen van de afgelopen jaren denk ik dat ik best veel ‘relaties’ verpest heb hierdoor, er teveel druk op gezet.
Ik zou alleen niet weten hoe ik van die houding afkom, behalve even stoppen met daten (wat ik nu ook aan het doen ben/voor een tijd van plan ben)

Anderzijds ben ik nu in een fase waarin ik echt aan het overanalyseren ben waarom mijn relaties fout lopen, dus eigenlijk weet ik gewoon ook niet meer waar het aan ligt, of ik een bepaalde verkeerde mindset heb ed. Is moeilijk!

1 like

Ja herkenbaar
 Ik zit nu in een periode dat ik heel erg op mijzelf wil focussen en ook daten even een beetje afhoudt. Dat ik eigenlijk bij mijzelf wil halen wat ik eigenlijk ook juist van een relatie wil. Mezelf alle rust en liefde geven. Want als ik mezelf dat niet kan geven kan niemand anders me dat op een gezonde manier geven, denk ik. Ik lees de laatste tijd veel over zelfbeminnen. Voelt een beetje taboe achtig en ik heb niet zo’n zin me hier nu over uit te wijden haha, kijk anders eens op de instagram van Daan Borrel. Haar ig tv filmpjes vind ik echt boeiend.

1 like

Ik haat ook het gevoel dat ik een specifiek persoon zo verschrikkelijk mis en dat ik het gevoel heb dat niemand dat kan vervangen. En dat dan eigenlijk kwijt te willen aan die persoon maar dat dat heel dom is en je dat niet moet doen. Bluhhhh.

Ik vind het kut dat ik naar mn eigen familie moet en niet kan vluchten naar een andere :’)

2 likes

Ah ja, in dat geval is het wel echt leed helaas!

1 like

Alle leed is leed :heart:

1 like

Het lijkt echt alsof iedereen ineens gaat trouwen (ook steeds meer in mijn omgeving) en ik trek het echt zo slecht :weary: ik voel me echt een zure trut, maar ik word er zo chagrijnig van??

2 likes

Ja ook altijd alleen naar al die bruiloften vol met gelukkige koppels :tired_face:. Killing vind ik dat.

3 likes

Hallo,

Zoals bekend is er een idee om samen met enkele ff’ers oud en nieuw te vieren.
@Flamingo en ik hebben van diverse personen een berichtje gehad dat ze misschien willen deelnemen.
Een van de ideeen is om het bij mij thuis te houden.
-ik woon vlakbij sittard. Ik heb een gezinsappartement, dus ruimte genoeg!
-mensen kunnen blijven slapen als ze dit willen.

  • om de kosten te verdelen is het een voorstel dat iedereen wat meeneemt qua hapjes.
    -qua avondvulling is er ruimte voor spelletjes of dergelijke.
    -ik woon in een flat, op de 12e etage kun je heel mooi vuurwerk kijken indien je dit wilt.

Nogmaals, dit is een suggestie.
Mocht iemand anders zijn appartment/huis beschikbaar willen stellen of een andere invulling voorstellen, laat het vooral weten! Er staat niets vast en alles open

Bij vragen horen we het graag!

Mocht je besluiten om mee te willen aansluiten,stuur dan even een pb of een berichtje hier.

Edit: het zou een groep van 7 personen zijn gebaseerd op de voor-aanmeldingen.
Aanmelden kan nog altijd!
Edit2: de personen die hebben aangegeven interesse te hebben, hebben ook een pb van mij ontvangen dat hier een update is gepost.

Je mag zo vroeg of zo laat aansluiten als je wilt!

12 likes

Wat een leuk en lief idee. Het is wat ver maar ik zou hier anders graag bij aansluiten. Hoop dat het een leuke avond wordt, al weet ik dat dat met jullie hier goed moet komen.

1 like

Het valt me op dat rond deze feestdagentijd mijn collega’s opeens allemaal over een vriendje beginnen op heel rare manieren? Echt zoooo irritant.
‘Wat ga je doen met oud en nieuw?’
-Lekker rustig thuis denk ik.
‘Oh, ja. Als je een vriendje had kon je op weekend ofzo.’
:cry:
En eentje riep in de pauze opeens ‘Ja, Niffler is single, daar moeten we iets aan doen’. Waarop dan een stortvloed aan “goedbedoelde” maar irritante adviezen uitgekraamd worden:
-‘Je moet meer uitgaan!!!’
-‘Heee (mannelijke collega), heb jij geen single vrienden voor Niffler?’
-‘Hij komt niet aan de deur kloppen hoor hi ha ho.’
-‘Misschien moet je verhuizen naar een grotere stad’

Thanks, jongens. :thumbsup:

1 like

Ik heb in de tweede helft van volgend jaar een bruiloft. Er zijn niet veel accomodaties in de buurt en durf het risico niet te nemen om te wachten op een AirBnB. Heb dus net maar een eenpersoonskamer in een hotel geboekt, vind het best een triest vooruitzicht eigenlijk.