Het leed dat single zijn heet

Ik hoor dit zo vaak sinds ik mijn relatie van 10 jaar beëindigd heb. Waarom zou me dat alleen niet lukken?!

1 like

Ik was altijd zo blij met mijn ook ‘forever alone’ vriendinnen maar nu heeft de laatste ook iemand aan de haak geslagen :sob: (nee superleuk voor haar natuurlijk hehe )

2 likes

Ik heb daar eigenlijk wel vertrouwen in, maar wanneer moet je realistisch zijn? :stuck_out_tongue:

Op deze leeftijd nog echt niet hoor, maar mijn moeder heeft bijvoorbeeld wel een vriendin van 45 die nog nooit een relatie heeft gehad(en ook niet actief date) en ik vraag me vaak af hoe zij erin staat.

En @ellegirltalk ja, ik zeg vaak dat daten op je 40e me nog zoveel ingewikkelder lijkt met alle kinderen en ex vrouwen, terwijl ik het nu al ingewikkeld vind. En dat alle beetje oke mannen dan bezet zijn op alleen een affaire willen.

En wat ik ook lastig vind is dat als mensen zeggen dat ze blij zijn dat hun partner al meer relatie’s heeft gehad, en dat ook merken in de omgang. Dat je beter weet hoe te gedragen in een relatie. Ik twijfel dan soms of ik ervaring mis, terwijl ik denk dat ik best goed zal zijn in een relatie hebben :stuck_out_tongue:

3 likes

Hmmm ja ik heb dit gevoel ook wel eens (één serieuze relatie gehad) maar ik heb hier wel eens over gepraat met een vriendin die zelf veel relaties heeft gehad en zij zei dat het iedere keer toch een beetje opnieuw het wiel uitvinden was omdat het hele concept van een relatie gewoon zó afhankelijk is van de persoon waar je de relatie mee hebt. Denk ik ook wel eigenlijk.

4 likes

Ik ben over het algemeen heel gelukkig in m’n eentje maar vandaag werd ik ineens overspoeld door een golf verdrietigheid, zo gek.

Denk dat het door mijn ‘ex’ komt die gisteren ineens weer de behoefte voelde om mij wat te sturen terwijl het al een tijd klaar is tussen ons omdat hij voor iemand anders heeft gekozen. Vind het zo stom van hem dat hij haar wel ‘goed genoeg’ vindt voor een relatie en mij alleen om de aandacht of om eventueel mee vreemd te gaan. Het is een klootzak, dat weet ik inmiddels, maar ik ben wel bang dat ik nooit meer zo’n klik zal hebben met iemand. Blegh.

Ik word er helemaal gestoord van, iedereen om me heen aan de rela. Ik word er zelfs een beetje recalcitrant van merk ik. Huisgenoten die bijna samenwonen op hun kamer en constant samen zijn, ik kan dit niet meer aan. Word er gewoon misselijk van. Hebben mensen nog hun eigen lefuh? Of vergroeit iedereen met elkaar? In kerstfilms vind ik dat nog grappig, maar in het echte leven meer dan zielig.
Groeten van een zure single.

4 likes

@CharlotteYork Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in maar toch steekt het een beetje dat het met haar wel op dat punt is gekomen. Ook al weet ik nu dat dat blijkbaar niet veel voorstelt.

Waarom ben je eigenlijk niet gelukkig alleen of denk je dat alleen maar? Ik denk dat het best eens verfrissend kan zijn om even helemaal niet te daten, jij had eerst toch een lange relatie en al vrij snel die scharrel? No judgment hoor, maar omdat je schrijft over eeuwige onzekerheid, als je even alleen bent heb je dat in ieder geval niet. Dat is ook wel eens lekker.

2 likes

Argh heb dus een soort van fwb? En hij stuurt opeens helemaal niet veel berichtjes meer, t moet echt vanuit mij komen. En hij heeft me dus ook unmatched op tinder. Naja op zich niet erg want heb zn nummer gewoon. Maar wil eigk vragen waarom, en wil nog wel een x afspreken. Maar deze week kon hij niet zegt hij. Nu heb ik het gesprek weer begonnen na 5 dagen ofzo. Maar weet niet zo goed hoe ik het op dit onderwerp kan uitdraaien. Argh lastig!

Moest even hier aan bedenken met betrekking tot modern dating.

Maar ik zeg eerlijk, ik ben zoveel liever alleen dan dat ik iemand achterna moet lopen. Take me or leave me hoor.

11 likes

Mooie tekst.
Ik denk er vaak over na hoe het komt dat wij / ze denken of vinden dat het hebben van een relatie het ultieme doel is. Het is iets extra’s toch? En ook niet voor iedereen weggelegd. Althans, zo zie ik het.

Maar het is toch niet het ultieme doel? Wij mensen bestaan door puur geluk. Ik vind dus ook niet dat er een ultiem doel is, ik geloof niet in maatschappelijke druk (wel dat het er is uiteraard, maar ik probeer mij er zo min mogelijk door te laten beïnvloeden) en hoewel het uiteraard super leuk is om een vriendje te hebben, vind ik het belangrijker om gelukkig te zijn alleen. Als je alleen niet gelukkig kan zijn, hoe kan je dan een gezonde relatie hebben? Ik voel mij trouwens ook wel is alleen, ik blijf menselijk, maar ik probeer het wel te rationaliseren. Sorry trouwens als ik ranting overkom, dat is niet mijn bedoeling.

6 likes

Hele mooie tekst. Zet me heel erg aan het denken ook over hoe ik mezelf opstel. Ik vind dat wel nog steeds heel moeilijk. Welke grenzen stel je en hoe hard zijn die grenzen en wanneer zit je op het randje en wanneer eroverheen…

Ik ben het hiermee eens, ik zie het ook niet als ultiem doel maar er zijn een heleboel mensen die het wel zo zien. Denk asn die zeurende tante over wanneer je nou eens een vriendje meeneemt naar het kerstdiner of mensen die aangeven alles alleen maar leuk te vinden met zijn 2en. Ik vraag me af waar die maatschappelijke druk vandaan komt eigenlijk

1 like

Ja herkenbaar… Ik zit nu in een periode dat ik heel erg op mijzelf wil focussen en ook daten even een beetje afhoudt. Dat ik eigenlijk bij mijzelf wil halen wat ik eigenlijk ook juist van een relatie wil. Mezelf alle rust en liefde geven. Want als ik mezelf dat niet kan geven kan niemand anders me dat op een gezonde manier geven, denk ik. Ik lees de laatste tijd veel over zelfbeminnen. Voelt een beetje taboe achtig en ik heb niet zo’n zin me hier nu over uit te wijden haha, kijk anders eens op de instagram van Daan Borrel. Haar ig tv filmpjes vind ik echt boeiend.

1 like

Ik haat ook het gevoel dat ik een specifiek persoon zo verschrikkelijk mis en dat ik het gevoel heb dat niemand dat kan vervangen. En dat dan eigenlijk kwijt te willen aan die persoon maar dat dat heel dom is en je dat niet moet doen. Bluhhhh.

Ik vind het kut dat ik naar mn eigen familie moet en niet kan vluchten naar een andere :’)

2 likes

Ah ja, in dat geval is het wel echt leed helaas!

1 like

Alle leed is leed :heart:

1 like

Het lijkt echt alsof iedereen ineens gaat trouwen (ook steeds meer in mijn omgeving) en ik trek het echt zo slecht :weary: ik voel me echt een zure trut, maar ik word er zo chagrijnig van??

2 likes

Ja ook altijd alleen naar al die bruiloften vol met gelukkige koppels :tired_face:. Killing vind ik dat.

3 likes