Het leed dat single zijn heet

Jazeker, ik hoor het tegenwoordig best veel in mijn omgeving. I be like :frog: :coffee:

1 like

Je kan er altijd op terugkomen toch en vragen wat ze bedoelde, aangezien je aangeeft dat de opmerking nog onduidelijk is voor je. Misschien ziet ze als vriendin wel iets wat je zelf nog niet zo hebt gezien.

Ja eens. Snap wel dat je het niet prettig vond!
Het zijn rare conclusies, voor mij sowieso gek om in zulke absoluutheden te praten. Morgen is niemand beloofd. En missh omdat het ook iets is waar je soms zelf over nadenkt (geen idee, niet van “heb ik geluk of niet” maar missh reflecteren op je keuzes irl partners etc) juist gek als iemand het even aan geluk (of de afwezigheid daarvan) ophangt?
Ik heb ook een vriendin die altijd moet uitspreken: “jij hebt het wel getroffen, alleen maar gekke mannen wat is dat toch” “dat jij nog zin hebt om te daten, het is nooit iets” maakt dat ik liever niets meer deel
Sorry herkenbaar dus

2 likes

Pfffffff wat een onzin ook. Ehh daten is geen kermis :roll_eyes:

Ik date om mogelijk leuke mannen te leren kennen en ik wil een relatie alleen als het klikt. Het moet een verrijking op m’n leven zijn, niet een taak op m’n levenslijstje dat ik kan afvinken.

6 likes

Er is niks mis met jou, heel veel mensen (mannen) zijn gewoon ontzettend kut. :slightly_smiling_face: Ik zie ook zo vaak ontzettend leuke vrouwen die dan samen zijn met een enorme droeftoeter van een vent. Dan denk ik ook alleen maar: meid, je zou zoveel beter afzijn zonder hem. Dat zijn dan vaak ook altijd precies degenen die met zulke kutopmerkingen komen en doen alsof vrijgezel zijn het ergste is wat er bestaat. Ben ik het absoluut niet mee eens, er zijn zoveel mensen in slechte relaties die alleen echt veel beter af zouden zijn.

Oké ik weet niet echt waar ik heen ga met dit bericht haha, maar wou je iig even een hart onder de riem steken dat het niet aan jou ligt maar aan de mensen die daar moeilijk over doen gewoon.

17 likes

Vervelend voor je, succes met aankaarten :hugs:

1 like

Nog even los van dat druk, opgelegde verwachtingen nooit leuk/gepast zijn vind ik zulke opmerkingen bij iemand van 26 echt heel vroeg en ouderwets

10 likes

Poeh ik ben zo blij dat ik geen mensen om me heen heb die zulke onnozele kutopmerkingen maken zeg. Zo bekrompen kunnen mensen zijn man man.

Ik las laatst een tragisch artikel over een vrouw die vermoord was door haar partner, en het enige wat de advocaat van de nabestaanden te melden had was “de moordenaar heeft haar moeder het recht ontnomen ooit oma te worden”

Hoe belachelijk wil je het hebben. Moest dat even kwijt geloof ik :’)

7 likes

Je bent 26. Het leven begint dan pas. Zo ouderwets en vervelend dat mensen daar op zo’n manier een mening over hebben.

2 likes

Zo, maar dit!!! Ik kreeg eind vorig jaar Facebook berichten van 2 onbekende gozers. Beide gesprekken begonnen normaal, maar uiteindelijk bleek eentje extreem co-dependent te zijn (zeggen dat hij van me houdt zonder me ooit gezien te hebben + lachend erkennen dat hij inderdaad heel snel gaat, letterlijk toegeven dat hij eenzaam is en iemand nodig heeft) en de ander bleek een fetish te hebben voor vrouwen zoals ik. Ik dacht: ik sta ervoor open en ga reageren, maar nu heb ik me voorgenomen dat nooit meer te doen. :slightly_smiling_face:

1 like

Gewoon beetje sjoemelen met je leeftijd, net als mannen op datingapps regelmatig!

Er is wat familiegedoe en vrienden die het moeilijk hebben en ik zou hier gewoon graag even over willen praten en vervolgens even een knuffel krijgen.
Maar helaas dat gaat hem voorlopig niet worden.

3 likes

Huilend in bed en mijn hoofd vol met gedachten over personen, situaties en het alleen zijn. Mijn hele hoofd is zo’n wirwar aan dingen waar ik mee zit dat ik er niet meer uit kom. Er is één persoon met wie ik het liefst zou willen praten die ik misschien morgen zie (maar misschien ook niet) omdat hij een grote rol speelt in deze situatie maar zijn reactie kan ook geheel averechts werken. Nogal in de knoop, het iig half van me af typen helpt tegen het huilen

5 likes

Ahh, meissie

2 likes

Sinds na de lockdown ben ik nu al een paar keer met een vriendin (ook single) iets gaan drinken in een bar. We zijn beiden 29. Al iedere keer krijgen we best wat mannelijke aandacht, maar altijd van zoooo’n jonge kereltjes (meestal 20-23, bij uitzondering eens 24-25). Het gaat me zelfs niet om het getal maar je zit in een hele andere levensfase. Aandacht van iemand die op zijn minst in de buurt komt van mijn leeftijd zou wel eens fijn zijn.

7 likes

Omg dit heb ik ook zo erg. Nu een paar keer op het werk gehad (sowieso best awkward) maar alle keren echt kerels van begin 20? Waar blijven de knappe, leuke, volwassen kerels :grimacing:?

2 likes

Heeel herkenbaar! Waar zit het hem in? Soms heb ik het gevoel dat alle volwassen 25-35ers net zijn gaan samenwonen of geen ballen hebben om iemand aan te spreken.

5 likes

@Berlin @Pudding Oef ik dacht dat ik de enige was :sweat_smile: Ik gun het jullie natuurlijk niet maar het is wel geruststellend dat het herkenbaar is.

Het is precies alsof alle 25-35-jarigen opgesloten zitten. Ik ben ook al te veel kereltjes van 20 tegengekomen die me willen overtuigen dat “dat leeftijdsverschil nu echt niet zo erg is hoor”. Terwijl het voor mij echt aanvoelt alsof ik een oma ben in vergelijking met hen haha.

3 likes

Ja, dit heb ik dus ook altijd
 Helpt ook niet dat ik er jonger uitzie dan dat ik ben.

1 like

Haha oh ja ik was in juli in een cafe en toen had ik een 23-jarige achter me aan die ook vond dat t leeftijdsverschil niet boeide, terwijl ik echt dacht eeuhhh ik ben 31 bijna 32

1 like