Het leed dat single zijn heet

Herkenbaar. Ik heb ook al meerderen horen zeggen: wij vieren het ook alleen.
Je praat in de wij-vorm ffs. Je bent niet alleen

14 likes

:heart::heart: voor jullie allemaal. Een partner hebben is echt een soort standaard, er wordt echt vaak vergeten dat er ook mensen zijn die dat niet hebben naar mijn idee. Niet alleen hier, ook gewoon de samenleving. Dat je bijvoorbeeld geen maaltijd box kan bestellen voor één persoon of zo. Nou ja ik kan wel even doorgaan

27 likes

Same
 hoop dat je desondanks leuke dagen hebt!

4 likes

Ik kwam net deze vrouw tegen, ze zegt zulke treffende dingen. Voelde ik me echt even een stuk lichter door (het is een beetje all over the place, maar gewoon FUCK het hele verwachtingspatroon van de maatschappij, iedereen heeft zijn eigen weg)

Liefde voor iedereen die zich eenzaam voelt <3

7 likes

Inderdaad

Iets anders:
Toen ik een tijdje terug met mijn vrienden + hun partners was, moest er ook ineens iemand de opmerking maken dat ik de enige vrijgezel was in het gezelsschap. Oke en wat dan nog???

8 likes

Ik kan me in zo’n situatie ook wel echt te veel voelen
 binnenkort hebben een aantal vriendinnen met hun partner en kinderen afgesproken. Ik heb dan geen zin om als enige single tussen allerlei gezinnen te zijn
 los van dat het nu qua maatregelen niet mag natuurlijk.

Ja ik vind dat ook lastig. Laatste tijd weer vaker. Als ik dan gelukkige koppels in mn omgeving zie. Voor veel mensen is hun partner gewoon zo vanzelfsprekend, min of meer een zekerheid in hun leven (oke ja geen garanties maar het idee), en ik kan me dus niet voorstellen dat ik dat ooit zou hebben. En wie weet gebeurt dat ook wel helemaal niet :woman_shrugging:t2:

Nou ja ook niet erg opbeurend dit haha, maar je bent niet de enige zoals al meer hier leest :hugs:

12 likes

Nou ik vind het niet-niet opbeurend hoor. Fijn dat wij er gewoon over kunnen praten want zo is het gewoon. En ook met geen/weinig seks hebben. Tuurlijk, een partner is geen garantie/nodig voor seks, maar het is wel makkelijk. En ik voel heel veel liefde van en voor mijn vrienden maar ik wil (soms) gewoon een lover!!!

10 likes

Jaaa dat laatste heel herkenbaar idd! Kun je nog zulke fijne mensen in je omgeving hebben maar dat mist wel

2 likes

Ik heb echt hele hele goeie vriendinnen waar ik me gelukkig mee mag prijzen maar voor het eerst hebben ze allemaal een partner. Niemand heeft gevraagd wat ik ga doen met kerst Ă©n ook niet wat ik ga doen met oud en nieuw. Gisteren zei ik tegen een vriendin dat het een treurig einde zou worden van een treurig jaar, toen zei ze: ‘nee maar als je Ă©cht alleen zit met oud en nieuw kom ik wel even langs hoor’. Ze sprak erover alsof het onwerkelijk is terwijl het gewoon de realiteit is voor mij.

Uiteindelijk heeft de nieuwe partner van een vriendin toch een feestje waar hij heen wil, dus nu was zij ‘vrij’ en gaan wij samen iets doen (keuze B don’t care ben iig niet eenzaam). Maar toch. Doen deze dagen wel zeer.

Idd ook de vanzelfsprekendheid als het om ‘wij’ gaat, om partners, om schoonfamilie.

Daarnaast stond ik op het punt om maar gewoon mijn standaarden te verlagen want ik dacht dat ik nooit een - voor mij - fatsoenlijke man tegen zou komen. En toen leerde ik hem kennen. Bezet en gelukkig, helaas voor mij. Maar echt zoals ik mijn partner wil. Ze bestaan dus. Ik ben nu heel close met hem als vrienden, aantrekkingskracht genegeerd, en we spreken ook over mijn ‘eenzaamheid’. Mijn eeuwige succesloze dateleven. En hij zei “boemboem, ik heb echt zo’n hoge pet van jou op, jij bent intelligent, je bent behulpzaam en sociaal, je laat niet over je heen lopen maar hebt wel een hart van goud. Ik snap niet dat jij alleen bent, maar settle niet voor minder dan je waard bent.” Dus no fucking way dat ik mijn standaarden verlaag. Wel extra pijnlijk dat hij onbereikbaar is.

Zo, hartje gelucht 
 allemaal a big ass hug deze dagen en do not settle for less!!!

33 likes

Alleen met feestdagen mis ik een partner, echt kut ineens :skull: Ga me maar nog boller eten aan kersteten en bezatten met mn ouders. De andere jaren dat ik single was was ik aan het feesten met vrienden of ook paar keer op vakantie. Lockdown voelt ook extra kut ineens.

5 likes

Club nog boller :love_you_gesture:t2:

5 likes

Rollebollen :partying_face:

1 like

Ik vind t eigenlijk met de kerst wel chill om gewoon bij mn eigen familie/vrienden te zijn en niet nog naar allerlei schoonfamilie te hoeven oid

Maar dat is dan weer geen leed he

7 likes

Hoewel ik echt helemaal oke ben met single zijn en ik het meestal met de feestdagen eerder een zegen vind dan leed, moet ik zeggen dat het deze week bij mij ook een beetje steekt. Ik denk ook door de lockdown inderdaad, je bent toch al zoveel alleen nu. Ik ga vanavond even bellen met een vriendin en plof dan op de bank met een film en een wijntje en ga daar maar van proberen te genieten. Knuffel voor jullie!

7 likes

Ik heb net veel geld uitgegeven aan een kaasplank en omdat ik die in mijn eentje moet opeten, heb ik daarna misschien geen plek meer voor een toetje :frown:

7 likes

Bleh ik zit ook jankend op de bank nu :tired_face:. En dat terwijl ik afgelopen week ook nog dacht: gelukkig geen schoonfamilie waar ik heen hoef :sweat_smile:

7 likes

Heel veel hartjes voor alle singles die zich alleen voelen :two_hearts::two_hearts: misschien kunnen we extra veel kletsen in dit topic!

11 likes

kaasplankje is dan gewoon je toetje! En dan heb je het toetje als ontbijt!

7 likes

:heart::heart::heart: liefs en een dikke knuffel voor iedereen. Hier vanavond ook alleen op de bank met de hond en waarschijnlijk huilen bij all you need is love :sweat_smile::grin:. Plus mijn kerstdessert alvast maken, dat is wel leuk!

8 likes