Het leed dat single zijn heet

Fucking hell, wat een aanrader die video. Bedankt voor het delen.

3 likes

Ik heb net afscheid genomen van een collega waarmee ik al meer dan 10 jaar samenwerk, en ook " iets" mee heb gehad gedurende een aantal periodes van die jaren. Normaal werken we in een team maar nu waren we een uurtje alleen.
Ik had een kaartje voor hem en had alvastafscheidsposters opgehangen. Toen hij binnenkwam en dat zag kreeg hij tranen in zijn ogen, hebben herinneringen opgehaald en gelachen. Ik weet bijna zeker dat we het allebei moeilijk vonden.
Maar dit is niet hoe ons verhaal had moeten eindigen

11 likes

Hoe groot schat je de kans in dat het nog anders gaat eindigen? Gaan jullie elkaar nog treffen denk je? Het klinkt in ieder geval alsof je er een mooi afscheid van hebt gemaakt. Knuffel!

3 likes

Ik zit met dezelfde situatie. Mijn beste vriendin en ik waren jaren de enige twee singles van onze vriendenkring en hadden de beste tijd samen: uitgaan, spontane reisjes
 Geen haar op mijn hoofd dacht eraan dat ik een relatie/man nodig had tot zij plots iemand tegenkwam waarmee het ongelofelijk goed klikt. Uiteraard ben ik gelukkig voor haar, maar ik vind het gewoon zo jammer dat onze vriendschap plots op alle vlakken een plan B is geworden. Aanwezigheden op verjaardagen zijn tegenwoordig onzeker, de jaarlijkse kerstdiner heeft ze geskipt, omdat zijn vrienden een groter feest gaven
 Heel zielig, maar ik ben precies een stukje van mezelf kwijt. Maar bon, ik zal dan ook maar een man zoeken, zeker? :sweat_smile:

15 likes

Ah ik herken dit gevoel heel erg. Had een goede vriendin en op de momenten waar ze single was deden we alles samen. Tot ik opeens steeds minder begon te horen. Wist dan altijd meteen hoe laat het was en ja hoor, ze had opeens een vriend waar ik al die tijd nog nooit van gehoord had. Op het moment dat het uitging klopte ze weer bij mij aan voor vakanties, etc. Die cyclus heb ik denk ik drie keer meegemaakt. Nu hebben we allebei een vriend en is het een stuk makkelijker, maar wat voelde ik me toen steeds kut. Vriendschappen zijn eigenlijk ook een soort van relatie en als je dan gedumpt wordt voor iemand anders voelt dat echt als een break up.

13 likes

Gek he, maar het voelt inderdaad als een soort break-up. Maar goed, tegelijk probeer ik het te relativeren dat dit part of life is en op mijn 26ste moet ik misschien ook eindelijk eens overwegen om te settelen haha

3 likes

Ik heb er met mijn beste vriendin een keer over gesproken en dat heeft wel geholpen. Ons gezamenlijke kerstdiner gaat gewoon door (zonder haar partner), we gaan nog steeds jaarlijks een weekendje samen weg. En andersom doe ik soms ‘water bij de wijn’ en doe ik iets met haar en haar partner. Van beide kanten een beetje rekening met elkaar houden. OkĂ© we appen nu minder, maar belangrijke tradities (verjaardag, kerst, vakantie) maakt zij ook ruimte voor mij en doen we iets met z’n tweeĂ«n

9 likes

Die vragen van familie had ik altijd zo’n hekel aan, maar heb toen een keer heel duidelijk gezegd dat ik het heel vervelend vond en dat ik het zelf al erg genoeg vond, dus dat ze er niet naar hoeven te vragen. Sindsdien nooit meer opmerkingen over gehad, scheel voor mij zoveel

(ongevraagd advies en wellicht heb je dit ook al eens gedaan, het heeft mij in ieder geval geholpen)

4 likes

Dat lijkt me een gezonde compromis :orange_heart: Elkaar de ruimte geven om een persoonlijk leven op te bouwen, zonder elkaar uit het oog te verliezen.

3 likes

Ahhh herkenbaar
 Sowieso is dat soort advies nergens goed voor, maar zoals Bloem hierboven zegt kan het wel helpen om hem op een gepaste wijste de mond dicht te snoeren :yum:

Lastige nonkels aside, hoor ik je niet graag zo denigrerend over jezelf spreken :yellow_heart: zelf geloof ik dat ieder van ons een bepaalde levenspad heeft. Sommige zijn al op hun 18e klaar om te settelen, anderen hebben iets meer tijd nodig om het leven en vooral zichzelf te verkennen. Dat geeft me steun wanneer ik weer eens triest alleen in bed lig. Hopelijk kan je hier ook een bepaalde houvast in vinden.

3 likes

Dat is wel gewoon heel shit ja :pensive: Ik blijf er versteld van staan hoe sociaal geaccepteerd het lijkt om dit soort vragen te stellen

1 like

Niet per se, net daarom is het zo belangrijk om zichzelf goed te leren kennen. De samenleving heeft bepaalde verwachtingspatronen waar wij allemaal (of toch de meeste) onbewust naar streven: diploma halen, goede partner vinden, groot huis, kinderen, veel geld verdienen
 voor sommigen komt dit allemaal precies zonder enige moeite tot stand, anderen voelen zich verloren wanneer niet alles van een leien dakje loopt. Maar wie zegt dat wij allemaal horen te settelen en een burgerlijk leiden?

Heel zweverig allemaal, ik ga terug normaal doen :grin:

Ik vind eigenlijk dat de betekenis van het woord settelen sowieso herschreven moet worden naar: ‘Datgene doen waar jij fucking gelukkig van wordt of het nu single of met iemand samen is’.

Ipv ‘huisje, boompje, beestje’ of ‘ik ga maar voor deze vent omdat mijn biologische klok hysterisch afgaat’.

17 likes

Ik weet niet of het single leed is, maar het loopt wel gelijk met het stukje in verwachtingspatronen vallen. Mijn moeder was me net wel een beetje aan het pushen in de richting van een huis kopen, want zij en mijn vader waren ook in de dertig toen ze een huis kochten en dat ze me eventueel wel geld kon lenen. Fijn dat kan, maar dat is echt niet iets wat ik ambieer op dit moment. Ik bewandel mijn eigen pad, momenteel alleen en dat vind ik prima. Als iemand mee wil lopen, gezellig, maar ik ga geen dingen doen omdat het nu eenmaal zo hoort of settelen voor een middelmatige Jeroen.
Side note: ik kwam er gisteren achter dat ik Jeroen had geheten als ik een jongen was :scream:

15 likes

Oh herkenbaar. Ik had het er onlangs met een (ook single) vriendin over en zij zei dat ze wel eens afsprak met iemand op Tinder puur om seks te hebben (met duidelijke afspraken vooraf). Dat was nog niet in me op gekomen (leek altijd zo ‘eng’) maar ik overweeg het nu eigenlijk ook.

4 likes

Even random maar er is een dating app dat fruitz ofzo heet. En daar kun je tussen 4 vruchten kiezen en 1 betekend iets van ik zoek iets serieus en de ander weer van ik wil alleen een o.n.s.
Er zijn wel weinig mensen die alleen sex willen dat dan weer wel. Maar de app is verder ook nog niet zo bekend dus t kan nog veranderen.

2 likes

Nou dat inderdaad! Ik had gisteren juist tegenovergesteld leed mbt huizen kopen. Ik zei tegen mijn ouders dat ik volgend jaar misschien toch wilde gaan kijken om een huis te kopen. Maar goed, ik zal dan concessies moeten doen op locatie.
Dus ik zei: ‘Ja, dan zal het toch buurt X of X worden.’
Mijn moeder (die overigens nooit op Funda kijkt en echt geen benul heeft van de huizenprijzen hier): ‘Toch niet daar!! Dat raak je aan de straatstenen niet meer kwijt als je het ooit wilt verkopen.’ :expressionless:

Top mam, thanks voor de support. Heb je nog een geldboom op je balkon staan voor je dochter?
Pfff

5 likes

Frappant hoe iedereen ineens een expert is van de huizenmarkt als het ze zelf niet aangaat hĂš.

7 likes

Die gast met zijn fake naam waarover ik in het andere topic postte, heet Jeroen :joy: :joy:

2 likes

Jerom :stuck_out_tongue:

7 likes