Het leed dat single zijn heet

Ik ben ook alleen vanavond, de derde keer dit jaar. Of nou ja bijna alleen want ik pas op de kat (en het huis) van een mede forummer. Dus vanavond ben ik toch niet helemaal alleen. Ik heb allemaal lekkers gehaald: tapas op de markt, kaasjes bij de fromagerie etc. Ik ga later vandaag nog even op de fiets de stad in voor oliebollen, wijn of bubbels, en wat zoetigheden voor een lekkere brunch voor morgen. En morgen denk ik even door een uitgestorven stad lopen, daar heb ik nu al zin in! De kat blijft ook binnen vandaag dus dat is mijn grootste zorg op het moment haha.

Ik probeer het gewoon altijd zo leuk mogelijk te maken voor mezelf, lekker eten, drankjes, foute films op Netflix etc.
Maar ja ik ben het eigenlijk inmiddels wel gewend dat ik met dit soort dagen alleen zit, met Pasen, mijn eigen verjaardag etc. Dit jaar kwam een goede vriend langs met kerst die ik dit jaar via mijn werk heb leren kennen en was helemaal niet meer gewend om voor iemand ‘te zorgen’ op die manier. Inkopen doen, koken, zorgen dat we ons kunnen vermaken etc. Ik was echt bekaf na die twee dagen.

17 likes

Ugh. De huizenprijzen zijn zo hoog hier, ik denk dat ik nooit iets alleen ga kunnen kopen. Er staat hier een oud te renoveren klein huis te koop, met een handgeschreven briefje met een gsmnummer aan. Dus ik dacht dat ik nog een kans maakte. Ik bel het nummer en ze wil geen prijs zeggen aan de telefoon, ze wil enkel afspreken. Dus ik zeg: voor ik jouw tijd en mijn tijd verdoe, wil ik graag weten of het past binnen mijn budget of niet. Dus ik zeg mijn budget, en ze antwoordt: “Goh, daar kan je nog geen garage mee kopen.” Een gewone nee volstond ook hoor. :roll_eyes:

7 likes

Maar de vraagprijzen zullen volgend jaar dalen hoor !1!1! (Gisteren in het nieuws)
Ja, voor de woningen zonder tuin, koertje, en waar nog veel renovatiewerken aan zijn :+1:

1 like

Ja en zelfs dat lukt niet eens als single hier
 echt k**

1 like

Ik heb ooit iemand hier zien schrijven dat ze een hotel hadden geboekt met o&n.
Ik zit nu dus heerlijk in een hotel maar alle reacties dat mensen het ‘zielig’ vinden vind ik stom.

11 likes

Oh heerlijk joh! Van wie krijg je die reacties dan? Sowieso dat hele geprojecteer (?) van iedereen op iedereen, daar krijg je toch echt de kriebels van. Geniet ervan :clinking_glasses:!

5 likes

Teveel berichten met loze vragen.
Of, huh. Ben je alleen?

1 like

Niks van aantrekken, super chill toch juist om nu in een hotel te zitten? En goed dat je alleen kan zijn, dat kan ook lang niet iedereen. You do you, veel plezier! :grin:

3 likes

Ik vind het echt fucking heerlijk om nu alleen te zijn, kan al het lekkers wat ik gekocht heb zelf opvreten, al mijn wijn is van mij en ik kan lekker foute muziek luisteren en door het huis dansen zonder mensen die me judgen. Andere dagen zoals kerstmis/pasen/verjaardag vind ik veel erger om alleen te zijn.

5 likes

Geniet ervan!! Niks zieligs aan, drink zoveel wijn als je wil en ga zo laat of vroeg naar bed als je zelf wil. Enjoy :heart:

3 likes

Haha ik voel me echt ff een ouwe vrijster want zat net helemaal lekker op de bank met een speciaalbiertje en vervolgens liep ik als een zotte te vloeken op al dat vuurwerk hier waardoor ik de tv niet kon verstaan.

8 likes

Klinkt super lekker allemaal! Sowieso heb jij altijd lekker eten volgens mij. Doe de kat maar de groetjes!

En voor de rest allemaal super tof juist gewoon alleen oud en nieuw vieren. Oud en nieuw is heel erg overhyped vind ik altijd. Toch herken ik wel dat het wat meh voelt. Beetje fomo ofzo. Alleen als ik dan denk aan overvolle ruimtes, harde muziek en overal vuurwerk dan is thuis 2022 inluiden zo gek nog niet. Past ook perfect bij de lockdown natuurlijk xd

2 likes

Oke vond het helemaal tha bomb zo alleen O&N vieren maar voelde me om 12 uur ineens vet lonely?? Nouja 1e x janken in 2022 maar direct afgetikt :grimacing: nu maar slapen en op naar een beter jaar (durf geen coronavrij meer te zeggen​:grimacing:)

10 likes

Ik had precies hetzelfde, dus je bent niet de enige! Dikke knuffel :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Ik ben ook alleen voor het eerst en het viel me gelukkig reuze mee. Hielp dat een vriendinnetje me appte vanaf 23:50 tot 00:10 of zo, dat scheelde heel erg. Nu lekker m’n nest in haha primaaa

5 likes

Ook precies hetzelfde!

1 like

Ik ben voor het derde jaar op rij alleen en ik heb voor het eerst (met moeite maar toch) niet gejankt. Drie maal is scheepsrecht blijkbaar :sweat_smile:

7 likes

Ik heb mijn hond voor het derde jaar maar weer om 00:00 geknuffeld. Ag ja, het is altijd beter dan het feestje waar ik jaren geleden was met een vriendin. Haar vriend was er ook, maar met zijn eigen vrienden. We stonden bewust wat afgezonderd maar vlak voor 12 uur was hij als verrassing voor haar onze kant op gelopen. Ik had het gezien dus stond om 23:59 echt zo :grimacing::grimacing: en om 00:00 stond ik dus als enige ‘met lege handen’ hahahaha

Edit: dat moment voelde oprecht meer alleen voor mij dan de afgelopen drie jaar dat ik alleen thuis was :hushed:

6 likes

Dat vind ik niet heel gek omdat de nadruk er dan toch meer op ligt.

3 likes

Ahh ik had dat ook eens een aantal jaar geleden, was met een date (waren wel al serieus toen) op een feest van zijn vrienden. De heeele avond was ie leuk met mij en betrok me overal bij maar vlak voor 00.00 u tot ongeveer half 1 was ie alleen met zn vrienden bezig en stond ik maar wat in mijn eentje te drinken. Daarna gingen we op stap en ging ik mn ouders bellen en andere vrienden. Toen hij dat zag snapte hij het ineens wel.

3 likes