Het leed dat single zijn heet

Inner circle is afgrijselijk. Je kan helemaal niks, pas als je andere mensen lastig gaat vallen dat ze met jouw linkje de app moeten downloaden. En je kan niet pas praten bij een match, maar gewoon altijd. Dus ik kreeg de hele tijd berichten van vieze oude mannen🤮

1 like

Ik heb vooral gewoon behoefte zin in seks maar zelfs potentiƫle scharrels zeggen alleen maar af deze week :tired_face:

4 likes

Maar bij Lotte is het ook gewoon een beetje een toevalstreffer toch? Dat is natuurlijk heel zuur, maar iemand treffen die echt bij je past + die hetzelfde voelt voor jou is niet te controleren. Je kan alleen maar kansen creeeren om iemand te onmoeten door bv te daten, maar misschien moet je wel door 100 dates voor je een treffer hebt. Het verhaal van Lotte is daarom ook een beetje een uitzonderlijk verhaal (zoals iemand het al benoemde; een ā€œdisneyverhaalā€) en dus totaal niet relatable voor een hele groep mensen. Ik heb er zelf heel lang over gedaan en ook heel veel moeite gehad met iemand vinden waar ik verliefd op was en waarbij dat wederzijds was, dus toen ik die video keek werd ik ook even teruggeslingerd naar dat wanhopige gevoel en de vraag wat ik dan in godsnaam verkeerd deed. Dat oude gevoel kwam weer helemaal naar boven, omdat dat jaren zo aanwezig is geweest en me ook zo onzeker heeft gemaakt. Dus ik vind het heel begrijpelijk dat dit voor veel mensen best een beetje steekt.

Wat betreft andere mensen die altijd van de ene relatie in de andere rollen (Dit is natuurlijk anekdotisch bewijs), maar de mensen in mijn omgeving waarbij dat het geval is, zijn ook altijd super snel tevreden met wat ze in elkaar vinden, dus voel je sneller een klik = sneller een relatie. Die hebben na drie verschillende dates al iemand gevonden. Dat zijn overigens nooit relaties waar ik jaloers op ben, want ik vind ze 9 van de 10 keer heel saai en oppervlakkig haha (omdat die relaties dus vaak niet echt op een diepere ā€œconnectieā€ gebaseerd zijn). Dus het is denk ik ook maar net hoeveel belang je hecht aan het hebben van een (diepgaande) band in hoe snel je een partner treft. Voor veel mensen lijkt het hebben van een relatie ook belangrijker dan met wie je een relatie hebt

18 likes

Ja dit inderdaad wel! Ik zou echt niet iemand willen die aan mij twijfelt of mij maar mehh vindt (of andersom, dat ik twijfel). Een vriendin van me heeft nu ook supersnel weer een nieuwe relatie, maar ze twijfelde voor het officieel was al aan hem, dus ik was sowieso verbaasd dat het wat is geworden. En nu twijfelt ze nog steeds. Ik heb hem al gezien en vind het echt een leuk iemand, maar bij alles wat hij zei en deed merkte ik dat ze geĆÆrriteerd raakte. En dat is ze niet snel, dusja dat hoef ik dan ook weer niet als ik er over nadenk

6 likes

Ik herken deze gedachten ook wel. Vind ik ook altijd kut dat het iedereen lijkt te lukken, behalve mij (en jullie). Vind dat ook echt wel klote :frowning: En ik ben single sinds 2010 ofzo, dus ook alweer lang. Maar als zelfs mijn sukkelige ex alweer na een paar jaar een relatie heeft, waarom lukt het mij dan ook niet gewoon? Ik ben ook best leuk.

4 likes

Ach joh, sommige mensen kunnen gewoon NIET alleen zijn. Hoorde gister weer dat een chikita meteen een nieuwe boy had (na uitmaken meteen op een feest ontmoet). Direct samenwonen. Koekoek. Ze vertelde ook dat ze niet alleen kan zijn en haar nieuwe vriend ook niet echt. Van harte en fijne paasdagen. Kracht en wijsheid toegewenst.
Neem je tijd ruim bij het krijgen van een nieuwe verbintenis, zou ik zeggen. En trek je niks aan van types die na een of een paar dates al een nieuwe relatie hebben.

32 likes

:joy::joy:

7 likes

Je moeder die uit pure ellende de oude duploblokken gaat verkopen die ze al die tijd heeft bewaard voor haar niet bestaande kleinkinderen. Ze heeft het opgegeven en voel me echt weer zo’n mislukkeling en teleurstelling daardoor :smiling_face_with_tear:

5 likes

Oh dat is harsh :smiling_face_with_tear: communiceert ze dat ook echt naar jou?

2 likes

M’n vader riep ā€˜of we bewaren het voor als we eeeeeeindelijk kleinkinderen krijgen’. Ook echt krijgen alsof ik ze effe in de winkel koop en kom afgeven met een strik er omheen. En toen zei m’n moeder ā€˜nee dat heb ik allang opgegeven’. Superfijn dat ik enkel als broedmachine word gezien :smiling_face_with_tear:

wtf. Waarom denken sommige ouders dat ze een soort van recht op kleinkinderen hebben. Focus je lekker op je uiteindelijke pensioen.

9 likes

Echt he. Nog een keer en ik schrijf ze in op opaenomagezocht.nl. Kunnen ze lekker opa en oma gaan spelen voor kinderen die er geen hebben. Ik roep ook altijd heel hard dat ik kinderen echt heel diep haat, ze helemaal kut vind en ze absoluut niet wil in de hoop dat ze niet zo zeiken erom. Helpt niet echt, maar mocht het me ooit gegund zijn dan zie ik het nog wel gebeuren dat ze vraagt of het wel gewenst is of dat ze zegt dat t niks voor mij is

4 likes

Oh zo hatelijk als ouders dat doen. Ben je enig kind dat ze al die druk op je leggen? (niet dat dat het okƩ maakt natuurlijk)

3 likes

Ik bedoel dit niet lullig maar je hebt dus wel een kinderwens als ik het goed begrijp? Is het dan juist niet fijner en handiger om dit eerlijk te zeggen tegen je ouders te zeggen? Nu denken ze waars dat het je toch niets doet (of althans minder maar nog steeds een rotopmerking) omdat je zelf zegt dat je kinderen haat etc. Dan kunnen ze er ook niet echt rekening mee houden dat zo’n opmerking echt heel rottig over kan komen als je die wens wel echt hebt :sweat_smile:

9 likes

Ja allang geprobeerd, werkt niet…

@Falula nope, drie vrijgezelle kinderen, dus driedubbel leed

Rot als er zo over je gevoelens heeft wordt gelopen en genegeerd, al helemaal door je eigen ouders. Herken het wel bij mijn eigen moeder overigens. Ik zeg tegenwoordig echt letterlijk tegen haar dat ik haar opmerking echt heel kwetsend vind (op het moment zelf maar soms ben ik ook zo overrompeld dat het er niet uitkomt) maar weet dat het lastig is :hugs:
Hoop dat je ouders wat positiever kunnen gaan kijken naar wat ze wel hebben met drie kinderen (ook al zijn ze vrijgezel)… :hugs::hugs:

2 likes

Verder zijn het wel twee schatten hoor, lijkt nu net alsof ik ze helemaal compleet kut vindt, maar dat is alleen dit stukje haha

4 likes

Oh god, gelukkig dat je het kan delen met je siblings dan. Misschien toch nog eens proberen heel serieus aan te geven dat je wel een kinderwens hebt en dat dit soort opmerkingen daarom extra vervelend zijn?

Trouwens, ik weet niet precies hoe oud je bent, maar ik geloof dat je nog in je twintigerjaren bent toch? Dan vind ik het extra stom. Tegenwoordig krijgen mensen later kinderen, zeker als je langer naar school bent gegaan. Misschien ook iets waar je ze nog op kunt wijzen

3 likes

Ahh wat kut inderdaad.

Mijn ouders spreken het niet naar me uit en leggen ook totaal geen druk op me, maar ik voel wel dat ze heel graag kleinkinderen willen hebben. Ik ben de enige in ons gezin die dat aan ze kan geven, dus ik voel me ook regelmatig schuldig naar hen toe. Ik gun hen echt kleinkinderen. Maar ik ben op dit moment nou eenmaal niet in de positie om die aan ze te geven.

@Baron

3 likes

Ja nou dat. Als ik als zwangere student aan was komen kakken had ik de poppen ook aan t dansen gehad. Of als t van een random kerel is

1 like