Het leed dat single zijn heet

Ik ben nu ook weer sinds een aantal maanden single en op sommige momenten kan ik daar heel erg van genieten, maar ik vind het ook vaak heel kut, omdat ik dateten gewoon fucking kut vind. Ik wil als ik klaar ben met studeren ook gewoon een man en een gezin stichten en weet ik het wat maar ik heb gewoon geen zin om dat hele elkaar leren kennen proces en kijken of je bij elkaar past en whatever weer met iemand te moeten starten :skull: plus er lijkt altijd wel een andere vrouw in het spel te zijn waar uiteindelijk voor wordt gekozen, waardoor ik het vertrouwen in mannen en mezelf gewoon een beetje verlies. Ugh. Sorry voor de rant.

Misschien moet ik ook maar celibatair gaan leven haha

10 likes

Ik heb nooit een serieuze relatie gehad en ik vind dat ergens wel jammer. Anderzijds vind ik het ook wel lekker rustig zo. Nja ik zie wel hoe t loopt allemaal

5 likes

Hallo girls. Waarom praten jullie jezelf zo naar beneden. Hebben jullie gezien in welke vijver we vissen. Wij vissen niet in een prachtige zee vol met prachtige vissen. Wij vissen oude laarzen uit een sloot. En soms kun je zon laarsje een beetje opknappen een leuk kleurtje geven en er een vaas van maken. Maar vaak moet je die laars als de sodemieter weer terug in die goot pleuren. Want anders zit je met die stinklaars.

73 likes

Ik wil iemand die nu op m’n rug kan krabben en dan zo krabt dat het bijna orgastisch is. Heb dus jeuk en ik kom er niet goed bij. Er ligt inmiddels oa een pen, liniaal, borstel en opscheplepel naast me, maar niks werkt perfect. Ga echt een keer zo’n uitschuifbaar krabding halen. Maar een persoon is beter. En dat die dan ook gelijk kookt. En de afwas doet.

9 likes

Hier moest ik mezelf ook aan doen herinneren toen mijn fwb ervan overtuigd leek dat ik verliefd op ‘m werd en daarom niet meer wou afspreken. Man je bent 30 en hebt een fucking Dragon Ball Z poster op je slaapkamermuur. We are not the same.

(De :eggplant: tho :smiling_face_with_tear:)

38 likes

Ik was net bij m’n ouders en het ging erover of ik een bod zou uitbrengen op een woning of niet. En mijn vader zei tegen me (lief bedoeld): “heb nu toch eens vertrouwen in de toekomst”. Waarop ik ben beginnen huilen en zei “dat is het probleem, ik heb geen vertrouwen meer in de toekomst”. En dat kwam van zo diep dat ik er zelf van schrok :frowning:

Ik vind het gewoon heel heftig hoe fucked up de huizenmarkt hier is, en hoe ik als alleenstaande basically gewoon niet in aanmerking kom en veroordeeld ben om duur te blijven huren. En hoe dit vorig jaar allemaal leek mee te vallen (I mean, het was al duur, maar ik kon toen nog sparen en zag het uiteindelijk wel goed komen), maar hoe ik dit jaar door de prijsstijgingen op elk vlak de toekomst beangstigend vind.

14 likes

:heart::heart:

3 likes

Het is weer zaterdagavond en ik worstel weer met mijn single zijn.
Verjaardag gehad met allemaal koppels en toch steekt dat dan ergens.

12 likes

Heel herkenbaar gevoel helaas…

Ik weet niet hoe dat voor jou is, maar ik vind het dan ook altijd zo kut dat iedereen samen weggaat en je weet dat zij nog met elkaar even kunnen napraten en knuffelen en jij dan in je eentje in naar een leeg, stil bed gaat.

2 likes

Hier ook weer even een minder momentje. Ik heb vanavond heartstopper gekeken op Netflix en dat is een hele lieve serie over (queer) liefdesen het was allemaal zo cute en ik zou willen dat deze series er waren toen ik zo oud was. Maar ook weer een besefmoment dat de 15/16-jarigen in die serie gewoon allemaal hun seksualiteit en liefdesleven ontdekken en ik op m’n 24ste nog steeds geen tweede date of relatie heb gehad. Meh

4 likes

Misschien een dooddoener want je gevoelens zijn natuurlijk helemaal valide, maar ik was er ook vrij laat bij en ik vond dat zo erg. Ik schaamde me en had echt het gevoel dat er iets mis was met me. Maar 24 is zooo jong! Op mijn 23e was ik nog maagd, nooit een date gehad, en op mijn 24e ontmoette ik iemand waar ik 5 jaar mee samen ben geweest. Dingen kunnen echt zo snel veranderen. Dat het in 24 jaar nog niet gelukt is zegt helemaal niks over je toekomst. Misschien wel goed om voor jezelf na te gaan of er dingen zijn die je mentaal/fysiek belemmeren in het contact met mannen/vrouwen/waar je op valt? Of is het simpelweg gewoon nog niet op je pad gekomen?

(Ik realiseer me dat ik nu exact zo ben als de mensen die nu op m’n 34e tegen me zeggen dat het echt nog wel goed komt allemaal, dus excuus als dit juist averechts werkt, ik wil alleen benadrukken dat je nog echt heel jong bent, dat alle mogelijkheden nog voor je liggen en dat ik hoop dat je je dat realiseert.)

15 likes

Lief van je! En ik weet dit ook wel, maar soms denk ik weer aan hoe het ook had kunnen zijn en dan voelt het even heel erg jammer. Vooral omdat ik het zelf liever anders had gezien

3 likes

Jaaaa met dat gevoel zat ik gisteren ook wel! Dat was er bijna niet toen ik op de middelbare zat (behalve het broertje van Serena in gossip girl), ik denk dat meer representatie echt had gescheeld. Dan wordt het toch een normaler onderdeel van gesprek en dus makkelijker om er met vrienden over te praten. En überhaupt voor mezelf had het wss veel duidelijkheid gegeven over wat ik zelf voelde en voor wie en waarom.

Ik ga die aflevering binnekort eens opzoeken, dankje voor de tip

3 likes

Ja dit ook o.a.
Ik heb dan moeite met het idee dat hun samen zijn en ik weer alles alleen (moet) doen.

Single zijn en leuke vakanties plannen is wel echt leed geworden. Ik krijg met vrienden echt niets meer voor elkaar. Echt jammer dat ik niet van alleen reizen houd.

12 likes

En alles is überhaupt onbetaalbaar als je alles zelf moet huren. Ik zou zo graag weer een echt tijdje weg willen, maar gaat gewoon niet.

3 likes

Is een groepsreis of singles reis een optie voor je?

1 like

Een vriend van me werkt voor single reizen. Misschien vind je dat wat. Die reisjes die ik zie bij hem lijken me best leuk. Dan ga je met een groep singles op een groeps reis. Je hoeft dan niet verplicht te daten ofzo. Maar er kunnen ook vriendschappen uit ontstaan ofzo. En het is niet zo als bij een normale groepsreis dat je dan tussen de stellen en families zit.

2 likes

Same :frowning: en alleen vind ik doodeng. Ik weet niet of er animo voor is, maar misschien leuk om met wat forummers met zo’n groepsreis mee te gaan?

4 likes

In hostels heb je gemakkelijk aanspraak en zijn er veel die alleen reizen

3 likes