Het leed dat single zijn heet

Ugh weet niet wat ik met oud en nieuw moet doen; thuis bij mijn ouders op de bank en om 10 uur een slaappil nemen of naar vriendin in Rotterdam en daar een feestje pakken. Bij mijn ouders kan ik ongeneerd janken natuurlijk.

1 like

Misschien kijken hoe je je die dag voelt? Al is dat misschien minder fijn voor die vriendin. Met een gebroken hart je forceren tot feesten als je hem niet helemaal voelt is ook niet zo fijn. Kan je je voorstellen dat je over een paar dagen echt zin hebt in een feestje?

Ik heb een paar uitnodigingen voor feestjes met allemaal stellen waar ik bijna niemand ken (eigenlijk nu al geen zin in), of ik ga alleen thuis zijn. Mmmm doe mij maar gewoon lente.

18 likes

Gisteren maakte de psycholoog een opmerking dat het leven voor mij (met adhd) waarschijnlijk wel makkelijker zou zijn als ik een partner zou hebben en niet alles alleen zou hoeven doen. Ja goh, dat zou op wel meer vlakken goed zijn voor me, maar het is niet alsof ik ze zomaar voor het uitkiezen heb. Voorlopig lukt het me niet om iemand langer dan een week of 2 geĆÆnteresseerd te houden dus ja :+1:t2: :+1:t2:

Ik vind dit ook altijd zo’n schijtperiode he, zowel de feestdagen als nu deze periode met dat terugblikken en goede voornemens enzo. Ik word komend jaar ook 34 dus de klok tikt ook lekker door als ik ooit nog kinderen zou willen, helpt ook niet bepaald mee.

18 likes

Wat een onnozele opmerking zeg. Ik weet niet of het terecht is, maar ik vind het ook niet erg professioneel overkomen. Zit iets raar normatiefs in naar zowel jou als naar een eventuele partner. Totaal niet helpend ook.

7 likes

Ja, heb je gelijk in. Heb ook helemaal geen zin om maar iets aan mijn uiterlijke vertoning te doen. Morgen weer naar werk en zie nu al op tegen de treinreis met allerlei mensen om mij heen. Pfff liefde is het mooiste wat er is maar kan ook het meest pijnlijke zijnšŸ˜”

5 likes

Snap ik helemaal dat je in datsoort dingen geen zin hebt! Heel heftig waar je doorheen moet. Veel sterkte komende tijd :white_heart: Wees lief voor jezelf en hopelijk heb je veel lieve mensen om je heen die je er doorheen trekken.

2 likes

Wat een rare opmerking van je psycholoog zeg.

3 likes

Kwam dit net tegen op Insta

16 likes

Misschien dat het wel fijn is om naar het feestje te gaan als je ook makkelijk weer terug kan naar huis? Toen mijn relatie een maand voor oud en nieuw uitging ben ik wel naar een feestje gegaan maar tegen 1 uur naar huis gegaan. Lag nieuwjaarsdag wel als een gebroken vogeltje in bed maar soit.

2 likes

Is helaas in een andere stad en moet overnachten bij haar, anders was dat inderdaad een goede optie geweest. Zo lastig, heb tegen mijn vriendin gezegd dat ik het haar vrijdag laat weten.

1 like

Wat een schijtopmerking van die psycholoog zeg! Totaal niet professioneel om dit tegen je patiƫnt te zeggen!

3 likes

en ook @Alpacamybags ja op zich vind ik dat ook, en zo als losse opmerking is het helemaal apart natuurlijk, maar het is toch ook wel gewoon zo. Ik ben eigenlijk altijd al heel zelfstandig geweest en gewend alles alleen te moeten doen en ik woon ook helemaal alleen, dus ja dan komt alles op mij neer. En het is heus niet dat een partner mij dan per se achter m’n broek aan zou moeten zitten oid en mijn zooi zou moeten opruimen, maar het zou natuurlijk makkelijker zijn als ik niet alles alleen hoef te doen en waarschijnlijk alleen al de aanwezigheid van iemand zou het makkelijker maken om bepaalde dingen in huis een beetje beter op orde te houden, etc. Overigens hoeft dat ook helemaal niet per se een partner te zijn, vrienden/familie kunnen ook dingen voor me betekenen in theorie natuurlijk.

Maar ja, het is niet alsof je zoiets kunt afdwingen verder. Ik ga ook wel gewoon op dates enzo maar blijkbaar zoek ik twijfelachtige types uit of gewoon de pech niet echt iemand tegen te komen met wie het goed genoeg klikt. En ik zie een relatie dus ook helemaal niet als een soort ā€œoplossingā€ hoor voor m’n issues wat dat betreft - heb in het verleden al wel gemerkt dat dat uiteraard niet zo werkt :sweat_smile:

Dus ja het is gewoon ook even deze tijd van het jaar dat ik me gewoon ook weer even extra alleen voel. (Ondanks dat ik wel met enige regelmaat sociale dingen doe met vrienden/familie etc, dat is 't verder niet).

3 likes

Oei, dat is wel lastig.
Zijn er vrienden die wel in de buurt wonen die je kan joinen? Anders zou ik lekker bij je paps en mams aanschuiven.

3 likes

Dit heb ik een paar jaar geleden als nieuwe single gedaan. Was geweldig. Voelde me de volgende ochtend herboren.

6 likes

Ik woon echt mini mini maar heb nou toch maar wat vriendinnen uitgenodigd voor oud en nieuw, als het bij mij is blijft er iig een vriendin logeren om me te troosten om/na 12u :crazy_face::face_with_spiral_eyes:. Wordt uiteindelijk vast wel leuk, heb niet veel comfortabele stoelen maar ze doen het er maar mee. Rare avond altijd! We dachten nog aan Tivoli maar dat is erg duur. Liefs aan jullie allen!

@babushkababy als je op straat een proost wil doen (weet niet of ik je zou herkennen hoor) voel je welkom! Of als je in mijn oncomfortabele huis wil zitten haha

8 likes

Ik ben liever op een leuk feestje met oncomfortabele schoenen dan ergens waar het stom is maar de stoelen lekker zitten hoor :crazy_face:

5 likes

O wat super lief! Zo geinig en random dat we in dezelfde straat wonen :’)

5 likes

Net mijn moeder geappt dat ik zaterdag naar hun ga, voelt beter dan op een feestje staan.

16 likes

Ik heb niet zoveel vrienden en familie bestaat ook alleen uit mijn ouders. Ik vind het dan echt stom dat ik altijd maar met oud&nieuw enzo met mijn ouders op de bank zit. Bij mijn vrienden ben ik dan niet welkom want die vieren het altijd met hun vriendje/vriendinnetje en moeilijk moeilijk. En ze weten het dat ik het gewoon bij mijn ouders ā€˜vier’. En dan krijg je alsnog altijd die vragen van wat ga jij doen? ik vind het altijd een beetje pijnlijk, terwijl het voor hun natuurlijk gewone vragen zijn…

17 likes

Nou ik vind het echt heel onaardig dat je niet welkom bent bij vrienden die het met hun partner vieren?

24 likes