en ook @Alpacamybags ja op zich vind ik dat ook, en zo als losse opmerking is het helemaal apart natuurlijk, maar het is toch ook wel gewoon zo. Ik ben eigenlijk altijd al heel zelfstandig geweest en gewend alles alleen te moeten doen en ik woon ook helemaal alleen, dus ja dan komt alles op mij neer. En het is heus niet dat een partner mij dan per se achter mān broek aan zou moeten zitten oid en mijn zooi zou moeten opruimen, maar het zou natuurlijk makkelijker zijn als ik niet alles alleen hoef te doen en waarschijnlijk alleen al de aanwezigheid van iemand zou het makkelijker maken om bepaalde dingen in huis een beetje beter op orde te houden, etc. Overigens hoeft dat ook helemaal niet per se een partner te zijn, vrienden/familie kunnen ook dingen voor me betekenen in theorie natuurlijk.
Maar ja, het is niet alsof je zoiets kunt afdwingen verder. Ik ga ook wel gewoon op dates enzo maar blijkbaar zoek ik twijfelachtige types uit of gewoon de pech niet echt iemand tegen te komen met wie het goed genoeg klikt. En ik zie een relatie dus ook helemaal niet als een soort āoplossingā hoor voor mān issues wat dat betreft - heb in het verleden al wel gemerkt dat dat uiteraard niet zo werkt 
Dus ja het is gewoon ook even deze tijd van het jaar dat ik me gewoon ook weer even extra alleen voel. (Ondanks dat ik wel met enige regelmaat sociale dingen doe met vrienden/familie etc, dat is 't verder niet).