Het leed dat single zijn heet

Ja en goedkoper! Al moet ik wel zeggen dat ik binnen europa echt veel minder aanspraak heb gehad.

En ik zou zeker een groepsreis aanraden! Van mensen in mijn omgeving(die er zowel werkte al deelnemers waren) heb ik niet dan enthousiaste verhalen gehoord!
@Baron wat vind je spannend? Misschien kunnen mensen hier je wat geruststellen? Bedenk dat het heel normaal is om het spannend te vinden! Vaak hoor je van te voren al bepaalde info over de groepssamenstelling, dus je weet waar je in beland

2 likes

Ja dat de mensen misschien niet leuk zijn of dat anderen denken dat je koos vriendloos bent als je alleen gaat. En daar moet je schijt aan hebben, alleen dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Helemaal alleen lijkt me dan ook weer niet leuk

Ik heb precies hetzelfde. Sparen lukt mij niet meer, omdat alles zo duur is en ik ook een beetje wil leven. Stel dat ik wonderlijk genoeg een woning vind, dan kan ik mij de borg waarschijnlijk niet eens veroorloven.

2 likes

Ik ben inmiddels zo ver gevorderd in alleen op vakantie gaan dat ik er niet meer aan moet denken om met een vriend/vriendin te gaan en me daarop te moeten aanpassen :smiling_face_with_tear: terwijl daar natuurlijk ook leuke kanten aan zitten.
Ik heb goede ervaringen met op vakantie korte dagexcursies/activiteiten boeken als je niet met een groepreis mee wilt maar wel mensen wilt ontmoeten trouwens. Is veel vrijblijvender en je komt vaak wel leuke mensen tegen (of niet, en dan hoef je ze daarna ook niet meer te zien :stuck_out_tongue: )
En hostels/free walking tours. Het is heel makkelijk om daarna voor te stellen samen te gaan eten/drinken/de volgende dag iets anders samen te doen zonder organisatie.

@Trivia dat klinkt superleuk, ik heb dit in het verleden binnen Nederland wel gedaan maar nooit in het buitenland, heb je misschien voorbeelden voor waar je die cursussen kunt vinden/boeken? Ik zou er graag eens naar kijken. Ik denk dat dat ook een goede tip is voor mensen die niet graag alleen gaan want je komt daar sowieso mensen tegen en je hebt iets te doen.

20 likes

In europa (ben eig niet echt verder geweest) heb ik in hostels wel gemakkelijk aanspraak maar ik zoek dan ook of ik geen “party hostel” heb maar een waar staat gezamenlijke activiteiten mogelijk enz. En eigenlijk ben ik niet heel sociaal maar toch lukt het bijna als vanzelf. Party hostels is meer voor groepjes die ook echt in de nacht luid willen zijn

Voor wie tips wil hit me up

3 likes

Thanks voor alle leuke ideeën! Ik ga zeker eens na al die suggesties kijken, bedacht me ook dat iets van een taalcursus mij ook wel heel leuk lijkt!

Heel toevallig zijn we vandaag wel tot een weekendje weg plannen gekomen met een paar vriendinnen, maar alsnog heel wat vakantiedagen om te vullen haha.

1 like

Ja misschien heb ik daar niet heel goed op gelet! Wel goede tip om op te letten naar wat voor hostel je gaat Ik had het idee dat in europa er meer vrienden/studiegroepjes waren en buiten europa toch meer mensen die aan het backpacken zijn.

Maar ik heb ook wel goede ervaringen, hoor, maar merkte dat het soms wat moeilijker was om andere solo reizigers te ontmoeten

2 likes

Ik heb voor het eerst dat ik single zijn stom vind omdat ik mij eenzaam voel.
Iedereen is samen op vakantie of heeft andere dingen aan zijn hoofd.
Er kwam net in mijn hoofd, ik vind het leven zo helemaal niet leuk (ook met de oorlog enzo) en toen dacht ik gelukkig, het is zomer. Ik ben een herfst liefhebber.

6 likes

Leuke hostels in Berlijn?

2 likes

St Christopher’s Inn Berlin Mitte vond ik heel chill! Is alleen wel wat duurder geworden laatste tijd helaas zag ik.

Daar weet ik er helaas geen! Maar gelukkig zie ik al n tip.

Het is echt eeuwen geleden dat ik op dit forum zat, maar ik kwam het weer tegen in mijn inbox en het past wel, dus here we go:

Ik kom uit een relatie van 5 jaar die op de meest afgrijselijk denkbare manier uit elkaar is geploft, en nu ben ik dus single, willing to mingle, maar ook echt best lost in de mix van intimiteit, casual seks, en mezelf.

Op bumble zag ik in 2 uur 8 foto’s van mannen met vissen (???), dus dat heb ik ook maar snel een halt toe geroepen. Van een kersverse scharrel verwachtte ik in no time echt veel te veel, dus dat lijkt me ook niet heel wijs, maar goed wat moet een single vrouwmens dan?

6 likes

Masturberen of betalen voor seks? :stuck_out_tongue:

1 like

hahahaha, de keuzes zijn zo schraal

Hahah dit is ook mijn issue! Ik heb minstens elke dag zin in seks maar niet genoeg leuke scharrels (en zeker niet zonder gevaar me daar aan te hechten)

6 likes

Masturberen en niet daten vind ik tot nu toe toch wel de beste optie :ok_hand:

11 likes

Misschien moet ik me daar toch ook bij gaan neerleggen.

De laatste keer op een dating app meerdere mannen gespot die als eerste profielzin aankondigden dat ze "zichzelf niet serieus namen’.
Toen dacht ik wel: OK Rutger, Frank en Dylan, als jullie die moeite al niet nemen, waarom zou ik dat dan in hemelsnaam wel doen? :melting_face:

9 likes

heb echt precies deze struggle (ook na een relatie van 5 jaar die echt kut is geĂ«indigd) en mijn moods gaan echt binnen 1 minuut van ‘gadver alle mannen zijn vies’ naar ‘ik wil NU weer een nieuwe relatie’ naar ‘casual seks kan geen kwaad’ en dan weer naar ‘val ik ĂŒberhaupt wel op mannen?’ Ik heb alle datingapps er ook maar weer af gegooid, struggle is real

8 likes

Zolang je worstelt zou ik niet aan daten beginnen, dat is een recipe for disaster (been there, done that, bought the t-shirt haha). Koop jezelf wat speeltjes en wacht met de dating apps tot je went aan het single-zijn.

Begin dit jaar is mijn relatie van 8 jaar op de klippen gelopen en ik heb nu pas het gevoel dat ik stabiel genoeg ben voor hookups.

7 likes

Echt he. Ook kom ik er nu achter dat ik eigenlijk veel te bang ben om series als Stranger Things in mijn eentje te kijken. Maar dat is weer een heel andere vorm van single leed.

3 likes