Het leed dat single zijn heet

Dankjewel! Ik ben iets jonger dan jij, maar ik heb al heel lang een kinderwens en het voelt voor mij daarom al wat langer alsof de tijd dringt… Ik wil nog genoeg tijd hebben om mijn nieuwe man goed te leren kennen voordat we aan kinderen beginnen, en ook nog wat tijd overhouden voor een eventueel vruchtbaarheidstraject voor als het niet mocht lukken.

Sowieso heb ik het gevoel dat de single mannen in mijn omgeving die rond de 30 zijn nog een beetje puberaal in het leven staan, en dan kom ik met m’n grootse plannen! Haha. De mannen die hun leven redelijk op orde hebben, zijn al bezet.

Ik begrijp werkelijk niet wat die date van jou bezielt om al 2 dagen niets van zich te laten horen. Bij een oppervlakkige date zou ik 2 dagen niet zo lang vinden, in jouw geval lijkt het me geen goed teken. Zeker omdat hij het eerst over samenwonen had. Is hij normaal gesproken ook zo labiel? Ik hoop dat je ooit nog wat van hem hoort, zelfs als het een afwijzing is. Dan heeft hij je in elk geval niet geghost!

1 like

Ik herken het zo erg. Je wilt natuurlijk ook kinderen met iemand die je echt leuk vindt. Wat je zegt over het puberale gedrag van dertigers zie ik ook idd. Nog steeds elk weekend willen stappen, dronken worden, of hangen met hun vrienden. Het lijkt soms idd alsof de wat meer volwassener al bezet zijn.

Hoewel ik teleurgesteld ben in mijn date, heb ik verder niks slechts over hem te zeggen. Hij is een hele vriendelijke, grappige, slimme man. Hij toonde zoveel interesse in mij als persoon (maak ik zelden mee) en wat mij zoal bezighield. We dachten ook zo erg hetzelfde over van alles en raakte nooit uitgepraat. Het was altijd zo leuk wanneer we elkaar zagen. Van de zomer ben ik geswitcht van werk en dat viel uiteindelijk heel erg tegen. Hij heeft me door deze moeilijke tijd zo erg gesteund en geholpen.

Moet zeggen ik had zelf al een gevoel dat hij misschien iemand anders zag (zijn ex denk ik). Dan vroeg ik of hij zin had om af te spreken, kreeg ik pas laat in de avond een bericht terug. Ook was die soms avonden gewoon helemaal niet bereikbaar. In het begin appte we zoveel en zagen elkaar ongeveer 2 keer per week. Toen werd dat langzamerhand minder en minder.

Ik hoop het ook idd! Ik laat het voor nu hierbij. Vind het jammer dat ik mezelf nu weer opnieuw moet openstellen voor iemand anders met al die small talk en dingen. Ik dacht eindelijk een leuke te hebben gevonden. Hij heeft mij ook versierd, dus het voelde ook een beetje als ‘als je het niet zoekt, komt het’. Helaaaas

1 like

Ik wil dit graag doen, maar ik vind het lastig, omdat ik van seks houd :no_mouth: Ben geen nymfomane ofzo, maar na een maand heb ik toch wel zoiets van: heb er weer zin in. En ik mis sowieso het lichamelijke contact dan, zoenen en knuffelen enzo.

3 likes

Och, wat een ellende hè. Inderdaad het vaak willen stappen, en ook gewoon puberaal gedrag in het algemeen. Veel mannen houden hun huis niet schoon of koken nooit een normale maaltijd en kunnen dat ook niet eens… Het hoeft van mij echt allemaal niet perfect of luxe te zijn hoor maar ik vind het wel een basisding dat een man van die leeftijd voor zichzelf kan zorgen en dat hij er netjes bij zit.

Als ik je verhaal zo lees, zou het inderdaad best kunnen dat hij jou wel leuk vindt, maar dat jij op de tweede plaats komt (zijn ex dan in dit geval). Je verdient beter dan dat! Tenzij hij natuurlijk nog iets van zich laat horen met een verdomd goede reden, maar de kans bestaat wel dat het dan een leugen is. Ik snap wel dat je er veel van verwachtte omdat het aan het begin ook van zijn kant kwam. Het is wel fijn dat hij je door die moeilijke periode heen geholpen heeft. Dat is toch voor jou ook wel mooi meegenomen, ondanks de slechte afloop.

Ik zou echt zó blij zijn als een leuk persoon eens uit zichzelf aandacht aan mij zou besteden, zonder dat er iets achter zit :’) Dat klinkt triester dan het is, want ik heb geen laag zelfbeeld ofzo en ik red het ook in mijn eentje wel, maar het is al zo lang geleden dat ik het echt gezellig had met iemand.

Laat je het weten als je nog eens iets van hem hoort? Ben wel benieuwd of hij zelf nog contact opneemt en eerlijk zegt dat hij nu met een ander bezig is. Dat is pijnlijk voor jou, maar het zou hem wel sieren als hij gewoon de waarheid zou vertellen en je niet zou ghosten.

2 likes

Waarom vinden jullie dit puberaal? Ik vind dat uitgaan ook na je 20e/25e/30e nog prima kan hoor, waarom niet? Ook hangen met vrienden werd genoemd in hetzelfde rijtje, maar mag je dan alleen nog maar lezen of werken of verantwoordelijke hobby’s hebben na een bepaalde leeftijd :stuck_out_tongue: .

Dit snap ik dan weer wel dat je dit puberaal vindt!

2 likes

Oh ik vind uitgaan opzich niet puberaal hoor (doe het zelf ook), maar je hebt veel types die alleen maar daarmee bezig lijken te zijn, regelmatig teveel drinken, en daar ook nog over opscheppen. Die zien op tegen de verantwoordelijkheden van huisje-boompje-beestje omdat het hun uitgaansgewoontes zou bedreigen, en moeten dat de hele tijd benoemen. Zo’n type is echt niets voor mij :relaxed:

2 likes

Mmmm ah ja zo snap ik je wel!

1 like

Ahhhrg mannen die je midden in de nacht zwoele jazzmuziek sturen en zeggen dat ze aan je denken en vervolgens geen reactie meer sturen. Ik kan dit zo niet handelen haha. Eigenlijk wil ik ook voorlopig niet daten. Maar misschien dan toch maar wel…
Er bied zich ook een hele oude scharrel overdadig aan, zonder dat ik op hem reageer. Want hij is gewoon niet interessant. Moest dit even kwijt. Ik wil geloof ik altijd de moeilijk weg.

Aaaah ik snap zo erg wat je bedoeld. Het is zo leuk wanneer je het echt leuk hebt met elkaar. En idd het beetje moeite doen, zo een fijn gevoel. Soms heb ik het idee dat relaties nu anders zijn. Met Tinder zijn er natuurlijk zo veel mogelijkheden om veel verschillende mensen te ontmoeten. Misschien zoeken de meeste mensen wel geen relatie meer, maar meer friends with benefits en stam ik echt van een andere tijd hahaha.

Ik houd persoonlijk van relaties. Bij elkaar zijn en samen de wereld bewandelen. Ik heb hem trouwens gister nog geappt. Hij heeft gereageerd en zei dat er niks was, dat die druk was. Vind dat zo een zwak excuus. Ben wel een beetje afgeknapt nu. Denk dat ik het hierbij laat en gewoon weer verder ga kijken.

Ik hoop dat er binnenkort een leuke man op jouw pad komt! Je komt heel leuk over. Ik weet dat ze er zijn, we moeten gewoon beter zoeken hahaha.

1 like

Neehoor ik heb ook geen problemen met het uitgaan, hangen bij vrienden. Ik bedoelde meer dat ik een soort balans tussen al die dingen verwacht. Natuurlijk moet hij gewoon blijven doen wat hij leuk vindt.

Ja klopt, we studeerde samen. Van de zomer was het meer alleen appen, sinds oktober zijn we echt begonnen met ‘daten’. Hoewel ik het niet echt daten wil noemen, meer chillen.

3 likes

Ja, we deden van alles samen. Vond het gewoon leuk om samen te zijn, maar ik had er waarschijnlijk teveel van verwacht.

Ja, dat gevoel herken ik heel erg. Ik heb zelf niets met Tinder. Ik heb het wel geprobeerd, maar het leek alsof ik steeds dezelfde soort mensen voorbij zag komen, en ik ben volgens mij ook niet geschikt voor dat systeem met dat chatten enzo hahaha. Ik zou zelf wel openstaan voor een friend with benefits, maar niet als vervanging van een echte relatie; meer om niet alleen te zijn terwijl ik wacht op een echte relatie. En dan zou ik dat meer voor me zien met iemand die ik al in het echt ken, met wie ik een goeie klik heb. Maar dat is allemaal vrij onrealistisch natuurlijk, en ik zit ook niet te wachten op het drama dat meekomt met zulk soort dingen hahaha.

En inderdaad, ik heb ook de voorkeur voor een echte relatie. Een exclusieve relatie, waarbij mijn partner niet met één been in de relatie staat en met één been in het single leven, als je begrijpt wat ik bedoel? Ik hou gewoon van stabiliteit en zekerheid, en als de relatie niet meer bevalt, dan communiceren we daarover.

De communicatie is met jouw date zo te zien nu al niet goed. Als hij met zo’n zwak excuus komt zou ik het er ook bij laten zitten, hoe jammer het ook is. Het is niet eerlijk dat hij jou zo aan het lijntje houdt terwijl hij waarschijnlijk met een ander bezig is…

Dank je wel! Jij komt ook heel leuk over en het valt me op dat je zo helder en realistisch over de situatie nadenkt. Je kunt goed met de teleurstelling omgaan. Dat zie je niet zo vaak. Veel vrouwen gedragen zich als 16-jarige meisjes in deze situaties en dat lijkt me ook voor henzelf heel vermoeiend :’) Ik probeer zelf altijd het hoofd koel te houden en vooral niet teveel te verwachten van mannen.

3 likes

heel herkenbaar dit!

1 like

Ik vind het aan de ene kant vervelend om te horen dat anderen in hetzelfde schuitje zitten, maar… aan de andere kant stelt het me ook wel gerust. Ik begon bijna te denken dat het aan mij lag en dat ik zelf gewoon raar of ouderwets was, en dat ook uitstraalde :relaxed:

Jaa maar daarom is dit topic ook zo fijn. Gedeelde leed is halve leed toch? (Al deel ik nog niet zoveel haha)

1 like

Dat is helemaal waar! Deel vooral je ervaringen als er nieuwe ervaringen komen, dan kunnen we met z’n allen klagen over mannen (of het gebrek eraan) haha

2 likes

Altijd als ik een jongen leuk vind, vindt hij mij (denk ik) niet leuk. En wanneer er eens jongen mij leuk vindt, vind ik hem niet leuk :joy: the struggle is real

4 likes

Je komt echt superleuk over! Ik weet zeker dat je op een dag een leuk iemand tegenkomt. Je lijkt goed te weten naar wat voor persoon je zoekt dus dat helpt al. Hahaha over dat stukje van niet teveel verwachten van mannen. Dat vind ik wel een goede benadering eigenlijk. Ja ik snap wat je bedoeld gewoon iemand die echt voor je gaat.

Aaah dat valt wel mee hoor. Ik ben afgelopen weekend heel verdrietig geweest en nog steeds eigenlijk. Niet zozeer om die man, maar ik heb heel erg het gevoel dat het gewoon niet meer gaat lukken en dat mijn kinderwens niet meer vervuld gaat worden.

Heel herkenbaar wat je zegt over Tinder en chatten. Mijn gesprekken zijn ook allemaal zo saaaii (zal ook wel aan mij liggen.) Mannen lijken ook niks leuks te kunnen vertellen altijd heel kortaf ofzo hahaha

2 likes

Heel herkenbaar verhaal. Werk je full time? Ik vroeg me af of je ook het gevoel hebt dat je niet genoeg tijd hebt op een dag om iemand tegen te komen? Dat is nu dus mijn ding. Ik kom rond half 6 thuis, koken, opruimen en dan is het al weer tegen 1900 uur. Tinder en dating sites zijn nu de enige manier voor mij om iemand tegen te komen. Maar eigenlijk loop ik liever iemand tegen het lijf daarbuiten.

1 like