Ik reageerde hier op met een idd nogal vaag omschreven theorie. Twee dingen half doen werk niet echt. Poging twee. Ik had zelf even ingevuld dat die singles praten over relaties en meningen hebben over andermans relatie en dat dan bespreken. Dat ze deep down een relatie willen wat je dan merkt aan het bespreken en meningen vormen over relaties. relaties aangaan is kwetsbaar en als je dan niet goed weet hoe je dat moet doen of al je pogingen tot nu toe zijn mislukt, dan is van een afstandje toe kijken hoe anderen het doen misschien wel een logische gevolg. Je mening er over vormen hoe zij in een relatie doen, meepraten over relatie issues, omgaan met de kinderen vna vrienden. Zou dat niet deels zijn omdat van ene afstand toekijken minder eng is? En je doet dan toch een soort mee/kan genieten van een relatie/gezin doordat je analyseert en praat zonder dat je echt zoiets hoeft aan te gaan. Een beetje zoals stellen meegenieten/praten van singles. Het is soms net aapjes loeren, antropologie maar dan met relatievormen. Ik denk niet perse dat het altijd is dat je dan deep down een relatie wilt, het is ook een manier om anderen te volgen en te snappen denk ik.
Maar goed misschien slaat dit nergens op of is het nog niet echt duidelijk.