Dit heb ik een paar jaar geleden als nieuwe single gedaan. Was geweldig. Voelde me de volgende ochtend herboren.
Ik woon echt mini mini maar heb nou toch maar wat vriendinnen uitgenodigd voor oud en nieuw, als het bij mij is blijft er iig een vriendin logeren om me te troosten om/na 12u . Wordt uiteindelijk vast wel leuk, heb niet veel comfortabele stoelen maar ze doen het er maar mee. Rare avond altijd! We dachten nog aan Tivoli maar dat is erg duur. Liefs aan jullie allen!
@babushkababy als je op straat een proost wil doen (weet niet of ik je zou herkennen hoor) voel je welkom! Of als je in mijn oncomfortabele huis wil zitten haha
Ik ben liever op een leuk feestje met oncomfortabele schoenen dan ergens waar het stom is maar de stoelen lekker zitten hoor
O wat super lief! Zo geinig en random dat we in dezelfde straat wonen :â)
Net mijn moeder geappt dat ik zaterdag naar hun ga, voelt beter dan op een feestje staan.
Ik heb niet zoveel vrienden en familie bestaat ook alleen uit mijn ouders. Ik vind het dan echt stom dat ik altijd maar met oud&nieuw enzo met mijn ouders op de bank zit. Bij mijn vrienden ben ik dan niet welkom want die vieren het altijd met hun vriendje/vriendinnetje en moeilijk moeilijk. En ze weten het dat ik het gewoon bij mijn ouders âvierâ. En dan krijg je alsnog altijd die vragen van wat ga jij doen? ik vind het altijd een beetje pijnlijk, terwijl het voor hun natuurlijk gewone vragen zijnâŠ
Nou ik vind het echt heel onaardig dat je niet welkom bent bij vrienden die het met hun partner vieren?
Zo inderdaad lekkere nare opmerking. Wat een âvriendenâ.
Ik vind dit heel herkenbaar, ik vier het ook al jaren bij mijn ouders op de bank. Het irritantst aan die vragen is misschien nog wel dat als je zegt dat je het met je ouders viert je een reactie krijgt als âOh, maar dat is ook hartstikke gezellig voor je!â, alsof je echt een of ander sneu figuur bent Wanneer is oud en nieuw zoân stelletjesfeest geworden?!
Ik weet niet of jij er wat aan hebt, maar ik heb me er ook best vaak stom over gevoeld en kan er sinds dit jaar pas een beetje anders naar kijken, nl dat ik dan dus wel met mensen ben die om me geven en die het leuk vinden dat ik er ben en dat dat me eigenlijk heel veel waard is. En sowieso beter dan op een feestje staan waar je uit medelijden voor bent uitgenodigd.
Ik heb het geluk dat mijn moeder heel chill is over mijn single situatie, maar nu verblijf ik bij wat verlengde familie in het buitenland en word ik neergezet als spinster. We hadden een een gesprek over werk-privé balans, en wordt er gezegd dat dat heel belangrijk is als je straks een partner of familie hebt. Nu ook hoor. Het zijn ook echt van die mannen die trots zijn op het feit dat ze geen reet doen in huis en er grapjes over maken. En de vrouwen maar mopperen over hun vent. Vervolgens proberen ze me aan hun zoons te koppelen, maar als ze opgevoed zijn door deze seksistische mensen, zit ik daar echt niet op te wachten. Ben blij dat ik single ben.
Ugh dat het maar snel morgen mag zijn
Op de fiets gister zag ik een stelletje hand in hand fietseN, uiteraard weer janken. Ik zie mijn ex vanmiddag en gaan we het er over hebben wie wanbeer waar is. Hij heeft een bezichtiging volgende week en hoop zĂł dat dat wat wordt. Ik kan inderdaad in januari terecht bij vriendin in Ams maar ben het liefste in mijn eigen huisje.
Ik was aan het uitzoeken hoe studieschuld afbetalen werkt en in al die uitleggen gaat het over je partner. En die regel staat ook bovenaan. Ik vind dat confronterend en pijnlijk
Ik vind het ook echt stom dat de wereld zo ingericht is op stelletjes. Met een huis kopen/huren, met dingen zoals wat @Luzarl zegt inderdaad, maar ook dat je soms gewoon serieus een toeslag moet betalen als je in je eentje in een tweepersoonskamer in een hotel slaapt.
Er wordt gewoon van je verwacht dat je op een bepaald punt in je leven iemand vindt die je zo gezellig vindt dat je er dan alles mee samen gaat doen.
En nog stommer dat mensen dan zeggen dat je eerst goed alleen moet kunnen zijn, niet te graag moet willen etc. Want ik kan prima alleen zijn, ik wil het alleen niet altijd. En omdat het nou eenmaal facking onhandig is om single te zijn in sommige situaties.
Ps. verder ben ik best okĂ© hoor met het single zijn. Ga 100x liever cocktails naar binnen gieten en borrelsnack vreten vanavond met mân twee beste vriendinnen op de bank dan dat ik bij een vriendengroep van mân potentiĂ«le vriend moet aansluiten. Dat heb ik vorige jaar wel gedaan en dat was ook best okĂ©, maar ik geloof dat ik hier toch meer zin in heb.
Dit, precies. Mân enige doel voor het nieuwe jaar is een eigen huis maar ik zie het zo ontiegelijk somber in in mân eentje. Echt klote.
Idd ja! Ik sta hier meestal niet bij stil, maar dat archaĂŻsche wereldbeeld met het gezin/stel als hoeksteen van de samenleving mag van mij best wat vaker uitgedaagd worden.
Komen binnenkort twee boeken over uit geloof ik! Van Liesbeth Rasker en Stephanie Hoogenberk. Uiteraard hebben zij nu net een vriend na/tijdens dit schrijven
Edit onee die van stephanie gaat meer over vriendschappen
Ja lijkt me ook echt heel lastig. Het is gewoon normaal om een partner en 2 kinderen te hebben in onze samenleving. En ik ben super tevreden alleen (+ ik weet niet beter, nog nooit een relatie gehad) maar het wordt hoe ouder je wordt alleen maar erger natuurlijk
DUO had dit afgelopen jaar zelfs als onderwerp van een mail :â) echt bizar hoe groot dit thema gemaakt wordt in de maatschappij/door instanties
Oh wat erg, ik vind dat echt bizar. Het gaat hier ook om een toeslagpartner toch? Dus niet zomaar een vriendje of vriendin? De meeste mensen die van het hbo afstuderen zijn rond de 23, hoezo denken zij dat zij dat al hebben?
@Oprah ja same!!