Het leed dat single zijn heet

Had het net ook nog over huurwoningen en belachelijke inkomenseisen. Van die woningen die dan gezien worden als starterswoningen. Ja met z’n tweeën zeker. Ik ben niet eens echt een starter meer maar ik voldoe vaak al niet aan die inkomenseis hoor in mn eentje :smiling_face_with_tear:

Maar goed de woningmarkt is überhaupt al ellende op zich.

6 likes

Soms dan denk ik wel eens die kloosters waren niet een heel slecht idee. Even daar gelaten al dat religie enzo maar meer dat je een gemeenschap hebt en samen kan wonen. Nu heb je natuurlijk wel woongroepen maar nou ja goed gek voorbeeld dat klooster, haha.

Maar ik las laatst dat het percentage alleenstaande niet eens zoveel groter is dan vroeger, dat is aardig stabiel. Maar er zijn weinig uitwijk mogelijkheden qua woningen. Ook zo weinig fatsoenlijke kleinere woningen met 1 of twee kamers en keuken/woonkamer.

Oh en was dat hier dat ik dat filmpje van het nos vond? Daar was een vrouw in die strijde voor betere rechten en regels.

5 likes

Eens met wat je zegt. Ik lat, dus ook qua vaste lasten en als ik in mn eigen huis ben meer geld kwijt aan shit. Samenwonen omdat het goedkoper is vind ik ook de meest seksloze reden ooit. Dan is het maar zo dat we relatief meer dokken. Het is wel heel chill dat we kunnen kiezen uit twee cribs of soms alleen zijn.

Wilde trouwens laatst voor 1 persoon een plek in een restaurant boeken en dat kon niet :eyes: vanaf 2 was in het online systeem mogelijk. Daaaag.

10 likes

Toen ik nog fulltime werkte was dat mijn grootste irritatie. Minimaal 3600 euro verdienen voor een middelmatige woning van 800 euro per maand. Koekoek.

5 likes

Ik werk nu 2 jaar fulltime en ik woon in een kleinere studio dan dat ik student was :’((
Ik zit wel te zoeken samen met een vriendin, maar een 2 kamer appartement is best lastig te vinden.

3 likes

Ja! Toen mijn huisgenoot en ik een potentiële huurwoning gevonden hadden, zei de makelaar dat we moesten doen alsof we een stel waren als we het huis kregen.

1 like

Herinneringen kunnen dan inderdaad heel pijnlijk zijn, kon je dat gedeelte van je hersenpan maar uitschakelen. Fijn dat je lekker met je vriendin op vakantie gaat, wanneer ga je?

Ik ben vandaag ook zo’n labiele krant. Heb een ongelofelijk schijtdag en net de dokter gemaild of ik een verwijzing kan krijgen voor praktijkondersteuner oid.

8 likes

Al die nieuwsbrieven ook voor Valentijnsdag, laat me met rust.

3 likes

Eens met dat samenwonen omdat het goedkoper is, ja tenzij je t anders niet redt maar dan liever wat minder rijk hoor. Word ik echt sip van en zie ik meteen excelsheets voor me ter optimalisatie. En je kunt toch bij elkaar op bezoek zoveel je wilt? (En nee dat is dan niet zonde van je huur)

3 likes

Pas in maart helaas, heel goed dat je dat doet. Miss heb je hier niets aan maar ik ben wel minder emotioneel tijdens eisprong of menstruatie geworden (icm heartbreak) door rhodiola rosea. Het is eigenlijk een soort ginseng dat sporters gebruikten vroeger voor meer energie maar kan als adoptogeen in de ochtend ook positieve invloed op je hormonenhuishouding hebben of helpen tegen stress. Ik voel eigenlijk vrij snel na inname iets kalmer/rustiger.

Capsules van 500 mg met verhouding 3% Rosavin en 1% Salidroside is t beste wat ik erover online had gezien en gelezen. Ik heb eerder t geprobeerd met macapoeder maar deze capsules werken beter voor mij.

5 likes

Tja als dat dé reden is. Dan is het puur zakelijk. Dat kan toch niet de reden zijn van leuk gezellig je leven met mekander delen.

4 likes

En vooral hartstochtelijk de liefde bedrijven. Een en ander sluit elkaar uit.

2 likes

Wat zeg je?

5 likes

Of je worst… nevermind.
Nee gewoon hartstocht != excelsheets

Voordat je het weet is het maart! En bedankt voor de tip. Heb je nog advies waar ik dit het beste kan halen?

Heb aanstaande maandag al een afspraak met praktijkondersteuner, ben benieuwd.

5 likes

Ah fijn dat je zo snel terecht kan. Hoop dat er goed naar je geluisterd wordt. Ik gebruik die van vitakruid 500mg bij vitaminstore of een online drogist.

3 likes

Ben nu onderweg naar ‘huis’ om de spullen te gaan verdelen pfff. Ben gewoon zenuwachtig 🫠

13 likes

Nog ff meid en je bent van die lul af.

4 likes

Hoe gaat het nu met je?

5 likes
Samenvatting

Lief dat je het vraagt! Gisteravond was echt heel emotioneel, moesten allebei veel huilen en hebben nog tijd geknuffeld en dat voelde alsof alles weer even normaal was. We hebben nog tijdje gepraat, ik had hem nog een aantal vragen gesteld en dit gesprek hebben we op een normale toon gevoerd. Heb nog aan hem gevraagd waarom hij mij in de week dat ie het uitmaakte nog ‘gouden bergen’ beloofde en hij zei dat ie daar graag nog in wilde geloven. Maargoed, heb daar verder toch niks meer aan. Ik mag heel veel houden. Eigenlijk neemt hij alleen mee: tvkast (die is toch lillek), tv, vloerkleed slaapkamer, bed, stofzuiger, poefje, keukenspullen zoals blender / pannen en natuurlijk zijn eigen spullen. That’s it. Rest is allemaal voor mij :sweat_smile:. En hij bleef maar zeggen dat het hem enorm spijt en dat ie rondloopt met een immens schuldgevoel. Tsja

21 likes