Even een lief dagboekje na een mindfulness les vanochtend haha
-
Als ik het rationeel zo opsom heb ik sinds ik single ben geen haaruitval van stress meer, veel dikkere bankrekening, rust en niet meer ruzies om onbenullige dingen. En met name was het ook goed om het uit te maken om meer voor mijzelf op te komen en dat ik gewoon geen relatie wil met een alcoholist die verbaal zulke woede aanvallen kon hebben. Ook al die momenten dat hij aan t schreeuwen was, iemand aanbelde om werkzaamheden uit te voeren en hij kon in 1 seconde switchen naar charmant, grapjes maken en die man ging weg en weer schreeuwen.
Dat mis ik echt totaal niet, tuurlijk ben ik ook jaren gelukkig geweest en eerste relatie maar alleen zijn is wel veeeel rustgevender als je partner stapje bij stapje comfortaber voelt om zijn mentale problemen verbaal op je af te reageren. Ook wel een beetje groei omdat in te zien ipv het romantiseren of alleen terugdenken/missen van de fijne momenten maar ik ben dankbaar dat ik niet meer met zijn grillige gedrag hoef te dealen ipv iemand die gewoon leuk en gezellig is of positief als je een verassing geregeld hebt. Uiteindelijk wilde ik laatste 1.5 jaar dat hij zou gaan veranderen en dat kan hij niet dus ja. Ben nog traag in het verwerken maar ik denk dat ik er op deze langzame manier wel beter uitkom. Eigenlijk is het ook heel ziek dat de persoon die ik ongezond veel hebt ondersteund en geholpen mij zoveel stress gaf. Liefde maakt echt blind, ben liever alleen dat dat ik ooit nog in zoân ongezonde situatie terecht kom.