Het leed dat single zijn heet

Bj mij is het echt compleet omgekeerd, maar ik m’n vrienden dan ook echt weinig, dus misschien daardoor. Dan heb ik de neiging om net te veel over m’n dateleven te vertellen

1 like

Oh ja ik vertel wel als ik date ofzo. Maar een vriendin verwacht bij alles wat ik doe een sappig verhaal. Ik ga niet naar een club of op reis of wat dan ook om alleen maar te daten en weer terug.

1 like

Dit inderdaad! Zullen we even samen gaan swipen zo leuk hiehaho

1 like

Nee same, ik mis juist vrienden die graag naar m’n schrale dateverhalen willen luisteren zonder judgement, of de verwachting dat elke date richting een relatie moet gaan.
Ik merk dat ze m’n enthousiasme vaak niet zo delen omdat ze zelf als jaren een vaste relatie hebben of daar juist naar op zoek zijn.

4 likes

Ahh ja dit is herkenbaar. Een van mijn vriendinnen was zelfs klaar met mijn date verhalen. 🥹

2 likes

Zo herkenbaar. Voor mijn break-up was ik 5 jaar single en zeiden vriendinnen ‘‘Trench, je mag echt niet aan de man hoor, geniet zo van jouw dates en avonturen’’. Amazing inderdaad.

Toch partij GEEN zin om dit weer te gaan doen.

9 likes

Laatst was hier de nieuwe vriendin van een vriend van mij over de vloer en zij was in de veronderstelling dat ik een vriend had. Ik had geen zin om te zeggen dat bepaalde dingen van mij waren om weer met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik single ben. :upside_down_face:

En twee jaar terug met had ik met een inmiddels oud-college over gehad hoe kut wij het vonden dat we beiden single waren en nog geen kinderen hadden. Hij nu twee jaar later heeft een leuke vrouw, een kind en gaat aankomend jaar trouwen. En ik sta nog steeds met lege handen.

En ik vind daten gewoon ontzettend kut. Een veel mannen zijn een invuloefening van speciaal bier, boulderen en Coldplay.

12 likes

:joy: :joy: Ja dat boulderen is nu wel echt een ding voor veel mannen. Zoveel guys hebben dat op hun profiel staan

7 likes

Ik vraag me af of vrouwen ook zo zijn. Wat is de vrouwelijke equivalent van poseren met een vis, boulderen of speciaalbier?

10 likes

Wijnen met de meiden en paardrijden?

4 likes

Of dat een vriendin reageert met: heb je alweer een date gehad?!?!?!

🥹

4 likes

Ik vind boulderen wel leuk, maar ik merk gewoon dat als ik met randstedelijke types afspreek die aan de bovengenoemde omschrijving voldoen, dat ik na twee uur wel uitgesproken ben en geen zin heb in een vervolgafspraak. Ik wil mensen die mij verrassen. Heb je een tweekoppige cavia of was je moeder operazangeres. Vertel me iets dat ik niet zo kan raden.

@flamoes wijndrinkdates met de dinnetjessssss, techooooooooooooooooooooooo in Berlijn en vintage per kilo woeeehoeeee

13 likes

Dit heb ik ook wel heel erg trouwens! Ik heb vrijwel niemand in m’n omgeving die actief aan het daten is. Iedereen heeft een relatie of heeft heel sporadisch eens een keer een tinderdate.

Maar als ik dan dus dingen vertel over daten en mannen, krijg ik ook echt vaak een beetje stomme reacties erop. Niet persé veroordelend, maar wel dat ze er van uitgaan dat iedereen altijd maar de intentie heeft om een relatie eruit te halen of überhaupt goede intenties heeft.

Heeeel lang dateverhaal haha

Ik heb een paar weken geleden een keer een ONS met iemand gehad. Was niet echt een succes (vooral van zijn kant) en hij heeft zich gewoon niet zo heel sympathiek gedragen en was niet zo eerlijk over z’n intenties. Beetje ‘niemand is zo aardig als een man die je z’n bed probeert in te praten’.

Hij heeft me daarna geghost en begon na weken ineens weer langzaam contact te zoeken. Vooral een beetje om te snapchatten. En dat vind ik oké, want ik vind snapchatten ook wel leuk afentoe. Maar meer dan dat wil ik niet meer van hem en dat heb ik ook gezegd. Alleen hij gaat de laatste week dus steeds verder qua contact, doet ineens heel geïnteresseerd en nodigde me zelfs uit voor ‘gezellig bankhangen en knuffelen’ nadat ik zei dat ik ongesteld was.

Ik ga daar niet zo heel erg op in verder, maar als ik dat aan vriendinnen en collega’s vertel, gaan ze dit gedrag helemaal lopen romantiseren. ‘Omg ja maar hij wil niet alleen met je naar bed hoor, hij vindt je gezelschap blijkbaar ook heel fijn’, ‘misschien moet je hem een kans geven, hij lijkt je leuk te vinden hoor’.

Kan daar echt heel slecht tegen haha. Dit is toch overduidelijk niet iemand met goede intenties. Hoezo zou ik in godsnaam hem een eerlijke kans geven. Heeft ie mij ook niet gegeven.

9 likes

Klinkt echt als een fuckboy

19 likes

Ja is ie 100%. En dat vind ik prima om mee te snapchatten en ik sluit ook niet uit dat ik misschien op een zwak moment nog een keer bij hem in bed beland (niet handig, i know, maar oké). Maar meer er van verwachten zou echt naïef zijn van mezelf.

3 likes

Ja als je het zelf wel oke vindt is anders indd dan die reactie van je vrienden :rofl:

7 likes

Haha dat soort dingen kunnen alleen mensen zeggen die niet in dit klote date tijdperk daten/hebben gedate.

10 likes

Ja blijkbaar is het prototype vrouw op Tinder er eentje die op elke foto met een wijntje staat, #wanderlust, veel vrijwilligerswerk in Afrika en katten

4 likes

En vergeet niet dat veel fotos met lelijke filters zijn

2 likes

Omg ja herkenbaar ik wil hier ook nog ff iets over delen. Ik ben deze zomer in mn eentje drie weken naar Kroatië gegaan om in een hostel te werken. Ik werkte daar ongeveer 50 uur per week (vrijwilligerswerk + mn werk bij de krant), had best veel heimwee, last van bloedneuzen door de airco, het was daar continu 40 graden, had een zeer lichaam door elke dag 50 stapelbedden opdekken. Kortom het was een bewogen periode. En dan zijn er vriendinnen die alleen geïnteresseerd zijn in het uitgaansaspect en of ik nog mannen heb geneukt. Pardon?

5 likes