Het leed dat single zijn heet

jaa heb al wel eens in profielen van mannen opmerkingen zien staan over dat wijn drinken geen identiteit is

2 likes

Herkenbaar dit ja. Of een tijd terug toen ik merkte dat m’n date kariger deed en ik de bui al voelde hangen en mijn vriendinnen in jarenlange relaties het dan zo gingen romantiseren ‘hij vindt het gewoon moeilijk maar hij wil vast nog wel’, ‘hij is gewoon echt even druk’
 uhm nee ik weet inmiddels hoe dit gaat, bedankt

9 likes

Klinkt als een leuke vrouw

1 like

Denk wijn/champagne/aperol spritz drinkend/vasthoudend, zogenaamd spontaan, maar eigenlijk keihard geposeerd.

1 like

Ja het type mens dat ergens ongekend chagrijn rond zit te kijken maar voor de foto even doet alsof het haar favoriete dag ooit is

5 likes

Ohh dit had ik precies hetzelfde laatst toen mijn date een heel weekend niets van zich liet horen.
Al mijn bezette vriendinnen: hij is vast druk, zal vast niks zijn, je ziet dingen die er niet zijn.
Al mijn single vriendinnen: jup, this ain’t good.

11 likes

Het ergste aan dit soort opmerkingen vind ik vooral dat ik dan aan mezelf ga twijfelen. En als ik dan voordeel van de twijfel geef, krijg je achteraf van dezelfde mensen opmerkingen als: ‘volgende keer moet je niet zo naïef zijn hoor.’ Ik moet daarin echt meer naar mezelf luisteren in plaats van naar die goedbedoelde opmerkingen.

8 likes

Deze frustraties zijn zoooo ontzettend herkenbaar allemaal.

Ben er inmiddels op overgegaan dat als van die vriendinnen met al 100 jaar een relatie zeggen dat single zijn ZO ONTZETTEND LEUK is, ik voorstel dat ze het dan maar snel uit moeten maken. En dan is single zijn ineens toch niet meer zo tof :upside_down_face:

14 likes

Bij sommige vriendinnen denk ik dan, ja als ik jouw vriend had zou ik ook liever single zijn :stuck_out_tongue:

30 likes

Ik zit inmiddels met koffer (zitten oa 4 knuffels in)in de auto onderweg naar vriendin in Ams. Mijn ouders brengen mij, lief. Uiteraard weer een janksessie gehad.

13 likes

Dit zeg ik als iemand die net uit een lange relatie komt: ik ben idd 1000000x liever single dan dat ik ‘vastzit’ in een slechte relatie. Hoor ook zo vaak verhalen van vriendinnen waarbij ik nu denk: DUMP HIM (cc @Soy.peor). Nee serieus ik ben all for een relatie is hard werken maar ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat ik een vorm van jaloezie ga voelen.

9 likes

Maar van sommige mensen in mijn omgeving vind ik het echt knap als je dit soort partners langer dan 3 maanden volhoudt.

Gameverslaafd: hele gezin tijdens het avondeten al aan tafel behalve de man die nog achter de computer zit. Voor hem geldt uiteraard dat iedereen stipt op om 6 uur aanschuift natuurlijk niet. (Ook lekker sociaal naar de gasten toen
)

Controleermeneer: partner die de hele tijd de ander direct contacteert als hij ziet dat er iets afgeschreven is op de rekening. Raakt al in paniek als vrouwlief ongepland naar de Kruidvat gaat voor tampons omdat ze eerder deze week weekboodschappen hebben gedaan.

Onderdeel van het meubilair: is vergroeid met de bank, gaat buiten werk nooit ergens naartoe. De vrouw moet bijna altijd alleen naar alle sociale evenementen.

Liegbeest: wil eigenlijk geen kinderen en houdt zijn vriendin al enkele jaren aan het lijntje. Is er zogenaamd nog steeds niet klaar voor en dan zal je straks zien dat het te laat is.

18 likes

Ja nee maar ze zijn wel lief hoor want in 1994 hebben ze ooit een bosje supermarkt bloemen gekocht.

23 likes

Die eigenlijk van het tankstation om de hoek waren, zag ik later op het bonnetje. Maar goed hij is zo lief en spontaan en trek iedere dag een schone onderbroek aan. Ik vind dan wel weer dat mijn beste vrienden allemaal leuke partners hebben, als ze nou ook eens iemand voor mij kunnen regelen. :wink:

1 like

Andersom vind ik best veel mensen ook wel begrijpelijk als eeuwige single. En dat zeg ik als eeuwige single ahha.

Sommige singles zijn echt te gewend geraakt aan hun eigen gezelschap bijvoorbeeld.

13 likes

Love my single life! Maar wat bedoel je met “gewend aan eigen gezelschap”? En waarom zijn die dan “eeuwig single”?

1 like

Same ik hou er ook van/

Maar ik merk wel bij sommige tot veel singles dat ze deep down eigenlijk een relatie willen of iig heel erg gefocusseerd zijn op de relaties van anderen en dan denk ik waarom doe je dat als je zo content zegt te zijn met single zijn?

En met gewend aan eigen gezelschap merk ik vaak dat mensen geen tot weinig consessies willen doen aan het beeld dat ze in hun hoofd hebben. En op praktisch gebied sneller geïrriteerd zijn door kleinere dingetjes die gewoon bij elke relatie wel voorkomen en niet te voorkomen zijn. Denk dat soms zowel zelfbeeld als ideeën over de ander niet altijd realistisch zijn zeg maar.

6 likes

Een familielid van mij is ook al 40 jaar vrijgezel en die is wel heel erg vastgeroest in eigen denkpatronen, kan geen concessies doen en heeft ook moeite met interesse tonen in anderen.

In mindere mate herken ik deze dingen ook bij mezelf: ik hoef nooit rekening met anderen te houden, dus ik vind het ook moeilijk om dat te doen en knap snel op mensen af die iets (onschuldigs) doen wat ik zelf anders zou doen. In gesprekken praat ik het liefste over mezelf, omdat ik daar thuis nooit de kans voor krijg omdat ik alleen woon en dus uberhaupt niet met mensen praat. En ik word ook niet uitgedaagd om bepaalde eigenschappen te veranderen, bijvoorbeeld ruzies oplossen/sorry zeggen of affectie tonen. Dat heb ik nooit geleerd, niet in mijn opvoeding en ook niet in relaties.

23 likes

Ja jij verwoord veel beter wat ik bedoel. En ik herken het idd ook deels bij mezelf!

3 likes

Misschien dat eerste om ga analyseren waarom het zelf niet lukt? En toekijken en beredeneren doet net alsof je mee doet maar je kijkt eigenlijk van de zijlijn als toeschouwer wat toe. Is minder eng dan echt een stap zetten om kwetsbaar te zijn.

Het is best wel het omgekeerde van als partner van naar date verhalen luisteren/romantiseren van alleen zijn.

2 likes