Het leed dat single zijn heet

Echt irritant dat je op groepsreizen een (flinke) toeslag moet betalen als je niet met een vreemde op een kamer wil. Ik wil een reis van drie weken boeken, maar de opties zijn a) een kamer delen met een persoon die ik niet ken en potentieel niet mag of b) €500 ophoesten.

11 likes

Ja, sowieso met hotels dat je omgerekend altijd minder kwijt bent als je met met z’n tweeën slaapt… ik ben nu weer een weekendje weg aan het boeken alleen, maar het zou veel goedkoper zijn als je dat altijd lekker door 2 kan delen…

8 likes

Ik moest vannacht naar de huisartsenpost en gelukkig was er niks aan de hand, maar op dit soort momenten voel ik me zo alleen. In mn eentje op de fiets met pijn in 0 graden. Ja echt een dieptepuntje

13 likes

Met een taxi zou ik mijn afspraak niet meer halen (ik kon in 20 min al terecht)

3 likes

Ik voel me heel zuur nu, maar ik vind het soms zo vermoeiend als stelletjes om me heen steeds dingen voor elkaar organiseren waaraan je gevraagd wordt om mee te doen, om hun partner ‘te verrassen’ (dus bijvoorbeeld per verrassing ergens aanwezig zijn om iemands verjaardag samen te vieren).
Ik zou er aan de andere kant ook de kriebels van krijgen als iemand ineens zo’n verrassing voor mij zelf zou gaan organiseren, maar ik merk dat ik toch denk, gaan we weer, weer iemand die in het zonnetje gezet moet worden terwijl je dat zelf eigenlijk nooit op die manier meemaakt. Dat gebeurt toch vooral voor/met mensen in relaties he (of misschien in jonge/hechte vriendengroepen waar nog niet iedereen andere prioriteiten heeft)

11 likes

Vind je het echt grappig @Crusti_Croc :sweat_smile:

4 likes

Ja sorry moest lachen bij het idee dat je als single de hele tijd moet opdraven bij surprise parties die vrienden voor hun prtner organiseren, gewoon om hoe stom het is.

Ik kan het me helemaal voorstellen, als heb ik geen vrienden die dit soort dingen doen.

13 likes

Wat kut:( voel je je nu beter? Hoop het!

2 likes

Oh ik herken dit wel hoor. En voel me dan ook altijd heel zuur. Maar heb het ook met de hoeveelheid bruiloften, geregistreerd partnerschappen, babyshowers, kraambezoeken, vrijgezellenfeesten. En dan moet de gender reveal party nog komen…
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het superleuk voor mijn vrienden. Maar het maakt me er ook bewust van dat alle feesten/cadeaus gericht zijn op “stelletjes”. Ik zit nu in een leeftijdsfase dat ik er iedere maand wel 1 heb en in mijn omgeving wordt ook verwacht dat je daar veel geld aan uitgeeft, rond de 100 a 150 euro. Ik ben nu op een punt dat ik daar niet steeds 100 euro aan kan uitgeven en dat ook eerlijk aangeef. Dat is weer een ander gesprek denk ik, maar voelt soms wel onderdeel van het singleleed.

10 likes

Dat herken ik ook. Gelukkig wordt in mijn omgeving niet verwacht dat je zulke zotte bedragen geeft, want dat loopt wel op voor jou!

Maar ik vind het wel flauw dat alle mijlpalen die standaard gevierd worden te maken hebben met gezinnetjes. En niet dat ik dat mijn vrienden en collega’s niet gun (en ik begrijp best dat ze dat soort grote dingen willen vieren), maar ik moet steeds geven en naar andermans feestjes, terwijl het nooit echt in evenwicht voelt (en die gedachte voelt ook zuur, want uiteindelijk kost een feest ook geld voor wie het organiseert, dus logisch dat je als gast wat geeft). Ik wil ook helemaal niet trouwen of een gezin. Misschien moet ik maar gewoon wat feesten voor mezelf organiseren voor random dingen :laughing:.

10 likes

Ja hell yes voor gewoon feesten geven omdat je single bent, de lente is begonnen, je opslag hebt gekregen, een nieuwe baan of huis hebt of iets anders moois hebt bereikt. Veel leuker dan babyshowers of vrijgezellenfeesten waar iedereen ook nog eens voor moet dokken. Moet de nieuwe norm worden hoor wat mij betreft, die monopolie aan feesten omtrent huisje boompje beestje burgerlijkheid mag aan banden. Singles zijn ook het leven vieren waard en verdienen minstens zulke aandacht als al die mensen met hun burgerlijke normen.

10 likes

Het ding is alleen dat ik denk dat mensen dan niet 150 pp zie uitgeven aan je, dus uiteindelijk kost dit je alleen maar weer veel geld.

2 likes

Ik herken het wel. Vooral omdat je van stelletjes al die fucking ‘mijlpalen’ viert en als je trouwt is dan meteen (vrijgezellen+jurk passen+rehearsal dinner+ De dag zelf en dat is dan nog minimaal), of een baby (shower, kraambezoek, verjaardagen) is allemaal al weer iets van 6-8 momenten waar je moet opdraven, een cadeau moet meebrengen, ook nog eens een ludiek iets doen dat bedacht is want leuk, nog een boek maken etc etc, jij kan toch wel even dit doen??

In principe allemaal prima; maar ik ga 6x de stad in voor de cadeaus, regel vervoer naar de onhandigste plekken waar mensen dingen vieren, toon interesse in al deze dingen die mij nul boeien. En dan denk je na, ik vier mn verjaardag niet eens, niemand hoeft ooit voor mij naar Schubbekutteveen, niemand hoeft voor mij kutsaaie gedichten te schrijven, niemand hoeft €300 per jaar uit te geven aan mijn relatie en voortplanting.

Denk wel vaker, misschien is m’n begrafenis wel m’n grootste sociale event in m’n leven straks hahahahhahah

41 likes

Ja fuck dat. Ik vind het echt een rare norm dat dat zo om die burgerlijke dingen hangt, heel ouderwets ofzo. Ik heb het (godzijdank) niet zo om me heen.

4 likes

Ik vind dat ook irritant dat als iemand gaat trouwen ik weet dat ik geld moet sparen voor een verlovingsfeestje soms, vrijgezellenfeest, bruiloft (jurk, haar, vervoer etc). Wat ik nu doe is heel selectief kiezen waar ik naartoe wil en het ligt eraan hoe bevriend ik met diegene ben. Ik doe geen moeite meer om alleen naar een ceremonie te gaan en een cadeau te geven als ik niet naar het feest daarna mag.

5 likes

Fijn dat het voor jullie ook allemaal zo herkenbaar is en om te lezen hoe jullie daar mee omgaan. En helemaal voor het meer vieren van het single leven!

2 likes

Poh echt idd. En als je wel je bday viert krijg je een flesje wijn dat een 2,0 krijgt in de Vivino-app en een Allerhande. :dotted_line_face:

13 likes

Maar mensen, hoe zijn jullie bevriend met dat soort aandachtsgeile saaie huismutsen? Als iemand verwacht dat ik a - meedoe aan een babyshower en b - daar ook nog eens flink voor ga dokken, dan ga ik twijfelen over die hele vriendschap.

7 likes

Eerst zijn ze nog net zoals wij. Maar dan komt er een wanstaltig manspersoon in hun leven waardoor ze opeens moeke 2.0 worden. :woman_shrugging:t6:

I am sick of all the lies.

22 likes

Dumpen

1 like