Het leed dat single zijn heet

:white_check_mark:

2 likes

Haha, mijn vrienden vonden babyshowers altijd afschuwelijk. Inderdaad voor suffe huismutsen. Wij gingen dat later echt zo anders doen.

Totdat ze zelf zwanger werden en die babyshower toch wel leuk was. Mezelf vervolgens zag meebetalen aan hightech supersonische wipstoelen en draagdoekcursussen. Die we dan weer bespraken tijdens de high tea babyshower. Terwijl we ondertussen “leuke spelletjes deden” zoals kijken naar elkaars babyfoto’s om te raden wie wie is. Rompertjes versieren had tot teleurstelling van de organisatie de spelletjes selectie niet gehaald.

En ja, dan denk je alleen maar: hoe ben ik hier in vredesnaam in terecht gekomen.:sweat_smile:

13 likes

Dit bedoel ik dus @TantePollewop. Je hebt er geen grip op. Steun via giro 666.

8 likes

Voor een duivelsuitdrijving? Ik zet een maandelijks incasso in. Sterkte.

6 likes

Kracht en wijsheid idd

3 likes

Ja, doet dat er toe?

Maar je kunt wel vriendelijk bedanken voor de uitnodiging. Ik heb bij al mijn vriendinnen geweigerd te verschijnen op een babyshower. Ik hoef daar zeker niet te zijn, prima als jij dat wilt, maar ik kom niet. Dat weten en respecteren mijn vriendinnen ook. Met de enige die erover ging janken, ben ik inderdaad niet meer bevriend. Niet alleen om haar eis dat ik bij de babyshower was (hoe haal je het in je hoofd), maar ook omdat ze na de geboorte over niets anders meer kon praten. Haar identiteit was “moeder” geworden en ik “zou het allemaal nog wel gaan missen”.

11 likes

Pff ja inderdaad die enorme kosten, vind babyshowers altijd een gezeik ook en niet gezellig. Ik stuur 1 of 2 “grotere” cadeaus met een felicitatie op want meestal zit de moeder ook niet te wachten op bezoek meteen en dan bezoek ik later wel de kleine. Maar ga ook niet naar kinderverjaardagen, krijg er knallende koppijn van en ja gewoon netjes aangeven meteen.

Bruiloften enz heb ik gewoon stuk of 8 jurken al thuis hangen die ik aan kan en schoenen, tasjes heb ik ook. Haar doe ik zelf krullen ofzo, nagels zelf met gellac. Lol als je alles zo verzamelt is het gewoon een beetje rouleren.
Alleen dan geld in de envelop en een cadeau. Maar dat doe ik dan ook graag.

3 likes

Ik had ook geen idee dat zoveel mensen aan deze truttige shit doen. Ik heb twee vriendinnen voor wie een babyshower georganiseerd werd door een groep oud-studievrienden normalo’s ofzo en een vrijgezellen heb ik sowieso nog nooit in mijn omgeving gezien. Je kunt ook gewoon leuke dingen doen met je tijd en geen stomme verplichtingen organiseren?

6 likes

Ik heb zelf een kind en bijna iedereen in mijn vriendenkring / familie, maar ik heb echt nog maar één keer een uitnodiging voor een babyshower gehad en nooit een gender reveal, kraamfeest of andere ongein.
Wel eentje dus, geen nul, maar bij mij is het echt niet gebruikelijk in mijn omgeving, gelukkig.

5 likes

Ik merk echt dat als ik lang geen echte fysieke geborgenheid bij iemand voel, dat ik meer stress en paniek ervaar. Ik heb vannacht heerlijk in de armen van een scharrel geslapen, die helaas ver weg woont, en ik voel me zooo veel meer ontspannen nu. Lijkt me zo fijn als je dat altijd tot je beschikking hebt. Herkennen jullie dat? Is toch anders dan een sporadische knuffel van een vriendin ofzo

17 likes

Ja zeker herkenbaar. Maar ik merk soms juist het gemis na zo’n fijne nacht, dat het extra alleen voelt om dan in bed te liggen en dat zorgt dan voor meer neerslachtigheid. Gaat ook altijd weer over, dus daar hou ik dan maar aan vast.

9 likes

Ik voel me juist altijd de eerste avond nog helemaal rozig en positief haha. Lig dan echt nog na te genieten.

2 likes

Ik mis aanraking echt zo erg :sob: vooral ook gewoon intimiteit zonder dat het meteen op seks hoeft uit te lopen.


En ik word zo fucking moe van mannen en daten. Ik heb vanavond een date. Gewoon thuis maar wel met de afspraak dat het niet alleen even met elkaar naar bed is maar ook gewoon een beetje chillen en wat drinken enzo.

Maar nu heb ik hem al meer dan 24 uur niet gesproken terwijl hij non stop berichtjes stuurde de afgelopen dagen/weken. We hebben geen tijd afgesproken en hij heeft m’n adres ook nog niet eens. Dus ik voel de bui alweer hangen want dit gaat natuurlijk weer niet door.

En wat ik echt het meest irritante van alles vind, is dat ik er wéér zelf achteraan moet over of het nou wel of niet nog doorgaat. Heb ik echt al zoveel gehad de laatste tijd. Wees gewoon eerlijk als je geen zin meer hebt/iemand anders hebt ontmoet/er klaar mee bent.

12 likes

Ik wil echt even bij iemand in de armen liggen en huilen in plaats van weer alleen te huilen en mezelf weer te moeten oppeppen.

12 likes

Ja hier dacht ik laatst dus ook over na, of dat realiseerde ik me ineens ofzo. Dat ik dat eigenlijk al maanden lang dan weer totaaaaaaaal niet heb gehad. Geloof ook dat ik ergens een artikel had gelezen over dat mensen sociaal contact ‘nodig’ hadden maar daarbij eigenlijk ook wel lichamelijk contact - of dat het in ieder geval goed voor je is. En ik heb dat echt minimaal, maar ja dat fix je ook niet zomaar even ofzo :sweat_smile:

1 like

Oh ik ging net door fotos van mijn telefoon en staat nog zoveel samen met mijn ex. Ook videos van random momenten als zo’n survival parcoure of halloween versieringen ophangen. Even een speer door mijn hart, al die gelukkige momenten door de jaren heen. Zou toch echt fijn zijn als je samen met iemand oud kunt worden. Misschien wordt het eens tijd alles op een sdkaartje te doen en weg uit mijn telefoon. Herinneringen blijven toch wel opkomen, alleen het op je telefoon hebben zorgt voor onverwachts een beetje extra confrontatie.

Ook echt anders wanneer je iemands stem hoort of momenten ziet waarop je dolgelukkig was. De videos waarin hij het laatste bodempje van flessen sterke drank wegspoelde waren wel weer een goede herinnering dat ik niet samen wil leven met iemand waarvoor alcohol zo essentieel is. En hoe vaak ik bang was dat hij een kwade dronk zou krijgen. Echt ironisch hoe een ongezonde relatie nadat het over is nog ongezond blijft naspoken in je hoofd/hart. Was echt naïef over hoe hij zou kunnen veranderen en heb alleen mijn eigen leven ermee op pauze gezet ipv door te groeien. Eigenlijk treurig dat ik het nog steeds niet helemaal volledig verwerkt heb en langzaam aan t helen ben.

7 likes

Ik was net even in de stad en zag allemaal stelletjes in de leuke koffiezaakjes en voelde me ineens zo alleen :pensive:

5 likes

Soms denk ik dat ik geen romantische gevoelens voor iemand kan hebben. Ik zie mannen eigenlijk alleen maar als een pik op pootjes. Ik ben misschien 7 jaar geleden echt verliefd op iemand geweest maar ook daar twijfel ik aan. Ik wil ook heel veel dingen niet die je normaal zou moeten willen als je een relatie zou hebben. Zoals rekening houden met iemand anders, met iemand in een bed slapen of samenwonen.
Het enige leed dat ik ondervind aan single zijn is dat de maatschappij zo erg is ingericht op koppels. Ik zou het daarom best wel leuk vinden als er een topic komt die juist de voordelen van single zijn benadrukt en in het zonnetje zet

14 likes

Dat topic is er! Het geluk dat single zijn heet

Alleen stuk minder actief dan deze haha.

5 likes