Het leed dat single zijn heet

Ik heb zo mijn periodes waarin ik het moeilijk vind. Wat ik ook erg lastig vind is dat ik niet weet of ik kinderen wil, in mijn eentje sowieso niet. Maar ik denk dat als ik een gelukkige relatie zou hebben ik het zeker zou overwegen, maargoed, dat is er al zeven jaar niet geweest. Intussen ben ik over anderhalf jaar al 35, vroeg in de overgang komen zit in mijn familie, mijn moeder heeft me altijd op het hart gedrukt niet te wachten tot na mijn 35e. Ik vind het soms zo pijnlijk dat het allemaal zo stroef loopt en dat ik de optie om daar dus serieus over na te denken met een evt partner niet heb.

Ik weet wel dat ik ook heus een gelukkig leven zou hebben zonder. Maar kan me hierin wel heel alleen voelen met alle mensen in relaties om me heen en veel mensen die sowieso kinderloos willen blijven en uitgesproken meningen hebben. Sommige periodes moet ik er echt een beetje van rouwen en doe ik meer afstand van het idee. Al weet ik dat ik heus nog wel iemand kan ontmoeten. Het leven loopt gewoon zo anders dan ik het voor ogen had.

11 likes

Jaaa echt dit inderdaad! En ook andersom. Het lijkt me heerlijk om me weer verliefd te voelen.

@babushkababy dat lijkt mij inderdaad ook heel lastig. Een kind(erwens) is een best groot ding in je leven en net daar heb je dan nu geen controle over.

3 likes

Dit idd love mn single leven. En hoewel een relatie me leuk lijkt hoeft dat niet persee. Ik vind een beetje rondscharrelen ook leuk. Maar het lukt me tegenwoordig niet eens om een gesprek op gang te houden. Mannen zijn zo saai. Tenzij je meteen over sex praat maar daar heb ik ook niet altijd zin in. Ik wil een beetje liefde.

6 likes

Kan iemand me uitleggen waarom liefdesrelaties belangrijker zijn dan vriendschapsrelaties?
Waarom je je liefde wel meeneemt na twee weken verliefd zijn naar je ouders/ bruiloften/ verjaardagen van vrienden en je BFF van 10 jaar niet.

9 likes

Hoezo niet?
Ik eet al jaren paasontbijt met haar bij (haar of mijn, net wie iets organiseert) familie, ik ben altijd haar pluséén op feesten etc.

Is toch geen wet waar je je aan hoeft te houden?

27 likes

Ik vier tweede kerst bij mijn beste vriendin, haar vriend is er dan ook gewoon bij maar ik ook. Zelf de eerste stap zetten en dan kan alles!

2 likes

Zo leuk is dat. Deed ik ook altijd met mijn bestie. Tot ze een vriend kreeg… Nu ben ik weer gewoon vriendin haha

Ja klopt, als het aan mij ligt hoeft er ook helemaal niets te veranderen. Maar haar vriend en ik liggen elkaar ook niet. Dus naja, het is gewoon gestopt om dat zo te doen. Mis het wel met kerst enzo. Het was altijd echt mega gezellig en hoorde ook gewoon een beetje bij de familie zo.

1 like

Ik ga telkens weer stuk, maar dit herkennen we uit duizenden

People in relationships be like

5 likes

Haha dat Shakira-stukje op het eind

3 likes

“Het komt op je pad wanneer je het niet verwacht!!!”

Ik verwacht het al 7 jaar niet maar oke is goed x

20 likes

En ik verwacht het al mijn hele leven niet :sob:

7 likes

Zo irritant om single te zijn als je zin hebt om te knuffelen en tegen iemand aan te liggen

12 likes

Ja! De reden dat ik best vaak met mijn beer slaap, geeft toch nog iets van fijne stofjes :smiling_face_with_tear: Maar totaal onvergelijkbaar.

3 likes

Zo herkenbaar!!! Ik zit momenteel ook in zo’n fase dat ik gewoon zin heb in affectie krijgen van iemand, maar helaas haha. En ik heb ook geen zin om een random iemand van straat te plukken bij wijze van spreken, dus ik knuffel maar extra met mijn katten :smiling_face_with_tear:

@Structopaat ik denk dat iedereen wel eens in zo’n fase zit. Ik ben nu 2 jaar single en bij mij gaat het ook in fases waarvan ik de ene keer denk van ‘I don’t need no man’ en de andere keer verlang ik weer naar kusjes en knuffels en samenwonen met iemand. Snap heel goed dat je het klote vindt!

7 likes

Ik was afgelopen weken wat dagen vrij aan het vragen bij beide bedrijven waar ik werk en dat moest dan in overleg met collega’s maar ik vind echt dat er soms zo denigrerend wordt gedaan als je vrij vraagt terwijl je single bent.

“Ja eerlijk gezegd heb jij natuurlijk niet zo veel te willen in december met vrije dagen want jij bent de enige zonder partner en kinderen dus jij hoeft met niemand rekening te houden. Dus jij bent de laatste die een voorkeur door mag geven”

En dan dat eeuwige gemekker als ik zeg dat ik een drukke week heb en dat ik het wel lekker vind als ik dit weekend niks te doen heb. Van dat minachtende gelach waar ik het in godsnaam druk mee kan hebben want ik hoef niet eens naar m’n vriend en ik heb ook nog geen kinderen.

Volgens mij zijn relaties en kinderen krijgen nog altijd keuzes? Single zijn nou niet persé opzich.

21 likes

What the actual fuck? Ik ben ook single zonder kinderen, maar heb alsnog familie waar ik rekening mee moet houden, tyft een end op. Zijn dit je collega’s of is dit de bedrijfspolicy. Want in het tweede geval zou ik snel een andere baan gaan zoeken (en in het eerste afhankelijk van hoeveel ik met die collega’s te maken heb trouwens ook)

19 likes

Beetje van beide. Ik heb in m’n contract staan dat ik moet overleggen met specifieke collega’s over vrije dagen omdat zij dan taken over moeten nemen van mij. En deze opmerkingen komen dan inderdaad vervolgens van die collega’s.

En om meerdere redenen al op zoek naar iets anders inderdaad :sweat_smile:

@kali haha nee zeker niet verzonnen helaas. Het ging om de week tussen kerst en oud&nieuw en we waren aan het overleggen wie er dan wel en niet zouden werken. Ik vind het geen probleem om te werken en ik had gewoon aangegeven dat ik wel nog graag een paar dagen aaneengesloten vrij wilde. En voordat ik kon zeggen dat ik die in november wilde, kreeg ik die opmerking over dat ik niet echt een keuze had in december want ik heb niemand om rekening mee te houden.

2 likes

Wat zei je? Ik heb ook een leven Karin. :clown_face:

12 likes

Pff wat voor onsympathieke mensen zijn dit. Netjes uitgedrukt. Kan echt niet, niet accepteren hoor.

5 likes