Het leed dat single zijn heet

Ik heb ook niemand en geen vrienden :skull: sad :cry:

5 likes

Oh geen vrienden is wel lastig dan ja. Eventueel vrijwilligers iets? Er zijn vast wel initiatieven voor iets voor singles in je buurt (Ew ik klink nu als zo’n scammail)

1 like

Is ok, ik werk nu voor het eerst full time en heb dan geen puf/zin om daarnaast iets anders te doen dan chillen. Ik zie wel of ik ooit iemand tegenkom waarmee het klikt (vriendschap of relatie). Op werk heb ik iig een persoonlijk klein team dus heb ik nu wel sociale contacten vergeleken met eerst, das wel fijn. Maar ik kan ook gwn zo goed alleen zijn. Is meer: hoe zou het zijn als je iemand hebt om dingen mee te doen, mee te nemen met kerst etc. En heb dan meer het gevoel fomo, of dat van je wordt verwacht relatie te hebben, vrienden, dingen voor elkaar hebben…is irri dat je daar dan zo mee bezig bent terwijl je t toch niet kan forceren

7 likes

Ik ben 3 dgn naar Londen geweest met mijn moeder, nu weer alleen thuis en de avond alleen valt me zwaar. Ik zit te huilen en ik weet niet heel goed waarom precies.

17 likes

Oh wat vervelend, misschien ook omdat het heel leuk was en nu afgelopen is? Ik kan dat ook wel hebben met dingen waar ik lang naar uitgekeken heb.
Hebben jullie het fijn gehad in Londen?

4 likes

Ja was zeker leuk!
Ik denk dat ook het gevoel van ā€œsamenā€ meespeelde. Samen eten, leuke dingen doen, napraten over de dag, dat valt nu weer weg.

8 likes

Vind single zijn nu de feestdagen eraan komen echt weer kut. Iedereen heeft een hele planning en straks ook weer alle foto’s op social media met stelletjes/gezinnetjes. En het idee dat ik niet zou weten waar ik ooit m’n toekomstige partner ga ontmoeten is ook teleurstellend :sob: Even lekker in de klaag modus

9 likes

Ik heb dit gevoel op het moment ook zo erg, ga met kerst wel gezellig met familie eten maar mis een partner of een leuke date ontzettend. Het is inmiddels bijna een jaar geleden dat ik voor het laatst een date had. Alle datingapps heb ik al maanden verwijderd van mijn telefoon, had bijna geen matches meer. Laat staan dat er een afspraakje van kwam.
Zou zo graag iemand ontmoeten maar idd geen idee waar.

12 likes

Herkenbaar over de feestdagen! Ik vond het echt gezellig toen ik nog een relatie had om dan zo die dagen samen overal heen te gaan, lekker uit te buiken op de bank samen daarna enzo. Nu zit ik weer achterin de auto bij m’n ouders😭

Oh en nog meer leed; heel kinderachtig van mezelf, maar ik ā€˜mis’ ineens wat mensen op de datingapps al een paar weken/maanden. Zoals m’n ex en iemand waar ik mee heb gedate vorige jaar en ik denk dat ze dus beide iemand hebben gevonden. En ik ben echt intens teleurgesteld in het universum dat zij eerder weer iemand hebben dan ik. Ik verdien het veel meer dan zij met hun onbetrouwbare gedrag :joy::sob:

13 likes

Zie Het leed dat een relatie heet

8 likes

Fair enough, zal t verwijderen

1 like

Ik vind het juist met de feestdagen totaal niet erg om single te zijn. Geen schoonfamilie die ik weer moet bezoeken, met mijn eigen familie is het allemaal lekker makkelijk plannen enzo en voor mij maakt het geen reet uit welke dag ze dan uitkiezen, want ik kan toch altijd :joy: Het enige leed dat ik hier uit ervaar is de mensen die het zielig vinden dat je dan alleen bent, fuck off en bemoei je lekker met jezelf. Alleen zijn is niet per definitie gelijk aan zielig zijn :roll_eyes:

34 likes

Even een digitale hug naar degenen die het moeilijk vinden nu alleen te zijn zo met Kerst :kissing_heart::kissing_heart::kissing_heart:

Het doet me soort van wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben die het zo mist om samen te zijn met een partner en zeker in deze Kersttijd. 32 zijn en Kerst vieren met je ouders samen voelt als zo’n mislukking (i know dat ik heel blij mag zijn met dat ik allebei mn ouders nog heb en blablbla), het doet gewoon pijn dat het anders is dan hoe ik het me had voorgesteld, met een fijne partner erbij.

Herkenbaar ook, dat missen van dates en exen, en dan vooral de onbetrouwbare varianten inderdaad gek genoeg :joy::joy::joy:

3 likes

Ik vind dat best een hard oordeel naar jezelf (en alle andere singles). Mislukking? Ik kan nog 100 andere dingen opnoemen. Je bent dus pas geslaagd als je een relatie hebt? Au
Tuurlijk kan ik het gevoel snappen dat je het liever anders had gezien. En snap dat dit het leed-topic is maar jezelf en anderen zo zelfkastijden helpt ook niet mee

30 likes

Als je een relatie had gehad had je t toch ook met je ouders gevierd maar dan met iemand erbij haha.

4 likes

Maar echt. Missh omdat ik een halve grinch ben en niet zoveel met kerst heb, maar het is een avond die je evt single doorbrengt, maar verder veel kan vretten en lekker vrij bent. Wat is er erg aan dit scenario!?

3 likes

Vaak zijn dat soort vergelijkingen vooral een weerslag van hoe mensen zelf wensen dat hun leven zou moeten zijn. Het vervelende is dat het met hetzelfde gemak op anderen wordt geplakt, die hele andere ideeĆ«n hebben over hoe zij willen leven. Net zoals hierboven al werd gezegd dat ā€˜alleen zijn’ als zielig wordt gezien. Super vervelend als iemand dat vind voor zichzelf, maar dat geldt niet altijd voor een ander. En tegelijkertijd is het ook heel verdrietig als iemand zo ongelukkig wordt van zijn eigen leven.

6 likes

Ja ze zegt toch alleen dat het als een mislukking VOELT en niet dat andere singles met kerst mislukt zijn :’) het is toch gewoon vet kut als het niet is wat je voor ogen hebt.

18 likes

Ja het is exact dit. Voor mij voelt het zo en het is mijn eigen (idd harde) oordeel over mijzelf en heb dat oordeel helemaal niet over anderen… (spijt me though als anderen zich rot voelen door mijn berichtje, was niet mn bedoeling)

1 like

Je hoeft je er echt niet voor te verontschuldigen dat iedereen het op zichzelf betrekt hoor

11 likes