Ik vind de kerstperiode juist echt ƩƩn van de fijnste periodes om single te zijn. Je hoeft geen vier dagen na elkaar te vieren, maar enkel met je eigen familie waar je toch gwn het liefste mee viert. Je hoeft je niet in twee te delen om te checken of je vriend het wel naar zijn zin heeft en ondertussen bij te praten met je eigen familie, minder stress, minder cadeaus kopen⦠Ben een keertje met mijn mama op 25 december naar zee geweest en heb mij nog nooit zo stressloos/vrij gevoeld op kerst als toen in het zonnetje met mijn cappucino. Probeer de positieve kanten te bekijken? Ik denk dat veel leed van single zijn ook af en toe wat leed is van āhet gras is groener aan de overkantā. Ja, de meeste mensen hebben vanaf een bepaalde leeftijd vaak een relatie en laten daarvan de mooie dingen zien op social media, maar overal is leed. Het is niet omdat jij je alleen voelt in je single bestaan dat je slechter af bent.
Onlangs klaagde een vriend van me die net uit elkaar was met zijn vriendin dat die alleen naar een huwelijksfeest moest. Ik zei toen dat die zich niet moest laten vangen aan het beeld dat iedereen ophangt van de perfecte relatie en dat er echt ook wel veel mensen strugglen in hun relatie ookal zie je dat niet. Achteraf zei hij van je had echt gelijk aangezien de vriendin van ƩƩn van zijn beste vrienden hem in een dronken bui aan het versieren was. Om maar ƩƩn verhaal te vertellen.
Ik wil ook niet zeggen dat relaties slecht zijn, maar ook niet de enige weg naar gelukkig zijn.