Ik zou eens kijken/overwegen of je al als docent aan de slag kunt. Ik heb behoorlijk wat collega’s die het op die manier doen. Dus 4 dagen werken als docent, daarnaast 1 dag studie. Je baan is dan ook meteen je stage en je hebt recht op studieverlof en verminderd aantal lesuren als beginnend docent. Komt bij collega’s dan ongeveer uit op 3,5 dag daadwerkelijk werken, 1 dag naar de opleiding, halve dag thuis vanwege studieverlof en dan extra tijd om je lessen voor te bereiden. Werkgever betaalt dan je opleiding en je verdient zelf gewoon al best lekker! Zeker met jouw achtergrond denk ik dat je grote kans hebt dat je zo al aangenomen wordt, misschien zelfs dat je zo al aan de slag kunt en pas na 1 schooljaar aan je opleiding hoeft te beginnen.
Zou eens rond kijken op meesterbaan, ik zie daar zo al wat vacatures waarbij staat dat je ook als zij instromer kunt beginnen/bereidheid om je lesbevoegdheid te gaan halen.
Edit: ken trouwens zelfs iemand die dezelfde opleiding als jij heeft gedaan en al jaren als docent werkt zónder bevoegdheid en hoeft die ook niet te gaan halen…