Het leed dat single zijn heet

Ik ben ook voor het eerst in +10 jaar single en mijn vriendinnen hebben allemaal kinderen, dus die vieren het thuis met hun gezin. Heb vrij spontaan een lang weekend Helsinki geboekt en dit kan wel eens mijn nieuwe standaard worden zolang ik vrijgezel blijf! Op avontuur in een andere stad voelt het toch heel anders dan thuis alleen.

22 likes

Ik vond oud en nieuw ook altijd zo stressvol want ik “moest” het leuk hebben en wilde echt iets met vrienden doen, maar zelfde issues als iedereen hierboven. Dit jaar is het voor het eerst dat ik denk dat het wel prima is, in mn bed/op de bank met een boekje en een beetje gamen. Maar ergens ben ik ook wel een beetje “bang” voor het 12 uur moment, om me dan ineens super alleen te voelen. Ook wel fijn om te lezen dat meer mensen dit probleem hebben, ondanks dat ik jullie het allemaal gun je niet zo te voelen <3

2 likes

Ja, maar dit is toch juist ook deel van het ‘leed’ dat mensen beschrijven, dat je daar dus altijd zelf achteraan moet en dat het nooit vanzelfsprekend is.
Er zijn wel allerlei oplossingen te verzinnen en je kunt er van alles aan doen, maar het vervelende vinden mensen volgens mij dat dit de uitgangssituatie is en dat je daar weinig aan verandert.

16 likes

Ja maar een deel van het leed was ook de eenzaamheid die komt kijken bij o&n alleen vieren en juist daar kan je wel (deels) actief iets aan doen

Edit: ik wil geen afbreuk doen aan het rotgevoel wat single zijn soms kan geven, dit weet ik ook maar al te goed. Ik bedoel meer dat je aan hoe je deze specifieke avond doorbrengt ook wel zelf aandeel hebt (en ja het is zo dat je dan zelf het voortouw moet nemen, maar als je als stel met andere mensen af wilt spreken moet je daar vaak ook wel actief mensen voor benaderen).

4 likes

Wow wat een herkenning hier. Een paar weken geleden voelde ik me precies zo. Toevallig is alles net de goede kant op gevallen (vriendin die toch niet naar het buitenland gaat, vriendin die toch niet met schoonfamilie viert etc.) en heb ik m’n vaste vriendinnengroepje om me heen, maar het leek er echt op dat dat dit jaar niet zo zou zijn en heb me daar echt verdrietig om gevoeld. Precies het gevoel wat hier al omschreven werd, dat je niemands go-to bent en met oud & nieuw altijd weer een plekje moet veroveren ofzo.

5 likes

Ik vond het eigenlijk super chill. Ik had ineens motivatie om dingen op te ruimen die al dagen/weken geleden opgeruimd hadden moeten worden, ik heb lekker gekookt, spelletje gespeeld op mn switch en gelezen. Beetje een avond zoals altijd, maar dan langer want ik wilde toch tot 12 uur opblijven. Vijf over 12 lag ik lekker met oordoppen in in bed.

4 likes

Ik mis het echt zo erg om 1 persoon te hebben waar je alles mee kan delen!

Ik had een beetje een rare week/2 weken. Nam ontslag bij m’n werk, kreeg ineens een heel goed aanbod, had m’n KLM sollicitatie waar ik mega zenuwachtig voor was, m’n moeder was uit het borstonderzoek gehaald wat echt wel even spannend was (nu wel weer goed).

En ik heb het soms echt nodig om even te ventileren, maar niemand om me heen lijkt echt te luisteren ofzo? Heb echt even behoefte aan een goed gesprek.

22 likes

Ah, kan me voorstellen dat je in zulke spannende tijden iemand mist om dingen mee te delen. Herken dat ook wel. Jammer dat je het gevoel hebt dat niet echt iemand écht luistert, echt luisteren is ook wel echt een kwaliteit hoor. Niet dat dit echt een troost is, maar denk niet dat je dit persoonlijk moet aantrekken. Soms heb ik ook het gevoel dat mensen in een relatie, het lijken te vergeten hoe het kan zijn als je geen relatie hebt.

In elk geval gefeliciteerd met je nieuwe baan, supergoed!! Heel veel succes! En fijn dat de onderzoeken van je moeder uiteindelijk goed blijken te zijn :heart:

4 likes

Helaas nog geen nieuwe baan hoor haha. Ik zit de komende dagen nog even in spanning te wachten op het resultaat.

Maar thanks voor je lieve reactie! En je hebt ook zeker gelijk in dat ik het me niet te persoonlijk moet aantrekken idd.

6 likes

Hoe ging je sollicitatie?

Ja ik durf het niet zo goed te zeggen. Ik liep wel met een oké gevoel de deur uit en ze waren heel aardig, maar het zou me ook niks verbazen als ze me te onzeker over vonden komen.

Ik hoor het binnen 10 werkdagen, maar ik begreep gisteren van andere sollicitanten dat ze vaak wel snel zijn. Zeker bij afwijzingen. Dus bij elk mailtje wat ik binnenkrijg heb ik nu even paniek haha. Maar goed, ik hoop enorm op positief nieuws, maar ik houd ook wel rekening met een afwijzing.

6 likes

Ik weet niet of hier hoort of break up. Maar moet wennen alleen naar verjaardagen te gaan waar we voorheen samen heen gingen. Zijn wel vrienden maar het is toch anders ofzo.

1 like

Ik had al een vermoeden, maar ik weet nu dus zeker dat m’n ex een nieuwe relatie heeft. Een aan de ene kant doet het me minder dan verwacht, maar aan de andere kant vind ik het wel heel stom omdat hij zich echt vaak onsympathiek heeft gedragen in onze relatie. Waarom verdient hij dan nu alweer geluk in de liefde en ik niet?

(Weet dat het niet zo werkt hoor, maar vind het gewoon stom)

12 likes

Ik herken die gedachte zo erg!

4 likes

Je moet maar zo denken:

Love Island quote

Maar ik snap je gevoel heel goed

19 likes

Bleh. Ik baal momenteel weer even van mijn single-zijn. Met name dat er gewoon niks op mijn pad komt, de dates die ik heb vallen tegen en daardoor raak ik zo gefixeerd op mensen in mijn omgeving die wel single zijn en of dat niet iets kan worden. Dus veel te rationeel en ongeacht of dat wel mensen zijn die bij me passen (of in mij geĂŻnteresseerd zijn).

Met andere woorden, het single-zijn kost me de laatste tijd enorm veel energie en ik zou het weer meer los willen laten. Ik weet alleen niet hoe (dit gaat vaak in vlagen)

8 likes

Woow had deze post echt even nodig. Super mooi dat je dat zo voelt, iets wat ik zelf ook hoop te bereiken!

3 likes

Dat je midden 20 bent, maar nog geen relatie hebt gehad en dat daardoor mensen denken/gaan invullen dat je dan niet op mannen valt???

4 likes

Oh ja die heb ik ook een keer van familie gehoord. Grap was dat ik toen 20 was, alsof ik al getrouwd had moeten zijn en 5 kinderen had koeten baren. :roll_eyes:

2 likes

Ooh dit doet me denken aan toen ik er midden 20 achterkwam dat ik ook op vrouwen val, iemand tegen me zei: “Weet je het zeker? Niet dat je denkt, met mannen lukt het niet, ik probeer vrouwen”

3 likes