Ik snap wat je bedoelt, maar het kan óók juist heel vervelend zijn voor mensen die niet hetero zijn.
Ik ben aseksueel (en aromantisch) en de verwachting die er in ligt van dat je uiteindelijk iemand ‘aan de haak gaat slaan’ of dat je een partner zult (of wil) krijgen vind ik heel vervelend.
Het is echt niet leuk om daar opmerkingen over te krijgen als je zelf anders bent, hoe ingeburgerd het ook is. De drempel om na bij zo’n opmerking te gaan uitleggen dat je niet op mannen óf vrouwen valt en geen relatie zult krijgen is ook enorm hoog, zeker omdat mensen die dat soort dingen zeggen vaak geen idee hebben waar je het over hebt.
Datzelfde geldt trouwens voor ‘het maakt niet uit met wie je thuis komt, als je maar gelukkig bent’, hoe goed bedoeld dat ook is. Ik heb daar wel eens eerder iets over gezegd op het forum, maar daar kwamen alleen reacties op ‘je interpreteert het fout, mensen bedoelen dat het ze niets uitmaakt’. Dan mis je echt het punt.
Sorry, dit lijkt nu een hele felle reactie op jou en zo bedoel ik het helemaal niet!
Ik snap zeker waarom het in sommige gevallen juist wel fijn is om zoiets te horen, maar het is jammer dat dat voor anderen alsnog vervelend is. Dat gaat dus ook niet over het man of vrouw gedeelte, waar jouw reactie natuurlijk wel over ging, maar ik zou gewoon willen dat mensen erbij stilstaan dat niet iedereen uiteindelijk in een koppel eindigt, of dat wil.