Het leed dat single zijn heet

Echt als friends? Of gewoon fuck buddy? Wij waren wel exclusief, kookten en eten samen etc maar wilden geen relatie

Echt als friends wel. Al die vormen van seks zonder relatie te hebben zijn het voor mij gewoon niet. Alles aan die kant van de grens geeft mij niet het gevoel dat ik wil hebben. Een stukje intimiteit dat de seks voor mij echt fijn maakt ontbreekt dan altijd. En heb echt heel veel geprobeerd want ben al een eeuwigheid single.

6 likes

Heb 15 euri uitgegeven om meer te kunnen liken no shame in my game

9 likes

Meer pikken to slay!!!

7 likes

Snap ik ook heel goed!

6 likes

Ik heb hele lieve vriendinnen, maar ik ben nooit de eerste of belangrijkste persoon, terwijl ze dit wel voor mij zijn.
Zij komen thuis en ventileren bij hun partner, gaan op vakantie met hun partner, als ze ergens zin in hebben om te gaan doen, vragen ze dat aan hun partner.
Ik heb dat niet en leun daarin op mijn vriendinnen en kan soms wel echt verdrietig worden van die soort van ongelijkheid.
Ik zou ook zo graag zo’n nummer 1 persoon hebben en dat je dat dan allebei van elkaar bent, in plaats van dat ik dat bij een vriendin heb en zij bij hun partner.
Klinkt zo stom dit, maar wellicht herkent iemand het gevoel.

54 likes

Oh ik herken dit 100%

4 likes

Ja, ik herken dit ook 100%.

4 likes

Ik heb dit ook en ik voel me soms ook “teveel” als ik allemaal random shit deel met m’n vriendinnen, maar gelukkig zeggen ze dat ik altijd mag appen en bellen over vanalles en dat zou ik voor hen ook doen, dus geloof het wel.

Maar idd ook vakanties, feestdagen etc.

3 likes

Ja zeker herkenning!
Al moet ik wel zeggen dat ik dit in fases heb.
Ik weet verder niets zinnings toe te voegen maar weet echt dat het herkenbaar is!

4 likes

Herkenbaar van dat “teveel” voelen ook :frowning:

4 likes

Zo herkenbaar idd. Vooral dat “je kan alles bij me kwijt”. Dat geloof ik wel, maar aangezien zij alles bij hun partner kwijt kunnen en dus niet altijd met mij delen voel ik me bezwaard om dat wĂ©l alles over iemand uit te storten. Ik vind het lastig om dit te verwoorden, maar het voelt ook een beetje veiliger om alles te delen met iemand die ook alles met mij deelt, en als een deel daarvan naar de partner gaat ipv naar mij voelt het ook minder veilig/goed om zelf alles te delen.

10 likes

Ik kom uit een relatie van 20 jaar waarvan 10 jaar getrouwd. Nu sinds 2 jaar uit elkaar en zo blij dat ik dat blok aan mn been niet meer heb, hij ging vreemd en dumpte mij om verder te gaan met haar. Ik mis niemand, als ik m’n ei kwijt wil is er altijd wel iemand die wil luisteren. Bij hem kon ik sowieso nooit iets delen omdat hij altijd achteraf iets tegen mij gebruikte van wat ik met hem had gedeeld en niet op een positieve manier. Relaties zijn niet zaligmakend

8 likes

Ja tuurlijk mis je een kut relatie niet. Daar doelt ze toch ook niet op, ze doelt op een fijne relatie waarin je die dingen wel hebt.
Ik vind het echt een hele vage reactie, zo kun je alles wel onderuit halen.

56 likes

Ik snap waar je vandaan komt en ik deel ook zeker de mening liever single dan in een kut relatie, maar vind dit ook vaak een dooddoener die vriendinnen in een relatie gebruiken als ik zeg dat ik zoveel stelletjes zie om me heen: ja maar je weet niet hoe die relatie is, misschien zijn ze wel niet gelukkig. Oké, maar ik ben en blijf een hopeloze romanticus dus ik ga er vanuit dat de meeste mensen hopelijk in een gelukkige relatie zitten :sweat_smile:

11 likes

Ja maar dit kan iedereen overkomen en de fijne relatiemannen liggen niet bepaald voor het oprapen en ja ik dacht ook dat ik een fijne veilige relatie had, ben er 20 jaar bij gebleven maar achteraf gezien zaten er al dingen scheef vanaf het begin. Laat mij maar lekker alleen met m’n hond

2 likes

Snap ik, maar ze beschrijft iets wat ze mist. Ze zegt niet dat elke relatie zaligmakend is. Ze mist iets wat je in een fijne relatie kan vinden. En helemaal eens dat dat niet vanzelfsprekend is en ook ik ben liever alleen dan in slechte relatie maar ik vind je bericht als reactie op de post gewoon misplaatst.

17 likes

Maar misschien kun je dit soort dingen beter plaatsen in ‘het geluk dat single zijn heet’-topic in plaats van hier. Denk dat iedereen hier ook snapt dat relaties echt niet altijd zaligmakend zijn, maar single zijn is dat ook zeker niet altijd.

12 likes

Dit is het ‘leed dat single zijn heet’ topic he haha. Dan helpt het niet als mensen zeggen dat ze juist happy single zijn. Ja leuk voor jou denk ik dan? Maar dat was niet het punt zeg maar
 Mensen willen gewoon even hun hart luchten hier. Snap wel dat je het goed bedoelt hoor

Edit: oh @lisaanna en ik plaatsten het tegelijk haha, had het anders niet nog een keer benoemd. maar ik laat het nu maar staan.

8 likes

Ik ben geen happy single, ik voel me erg ongelukkig en alleen, ik vul mijn vrije tijd met mijn hond en series kijken maar ik denk dat ik nooit meer iemand kan vertrouwen na dit. Ik ben wel blij dat ik mijn autonomie terug heb maar laat altijd het licht op de overloop aan omdat ik bang ben in het donker, ik ben ook bang dat ik de pijp uit ga in mijn slaap en dat er dan niemand is die mij vind en mijn hond die dan Miss dagen geen eten krijgt. Ik hield van mijn ex, ben 20 jaar bij hem gebleven in alle tijden. De scheiding is eind januari uitgesproken na al 2 jaar uit elkaar zijn maar ik voel me zo alleen nu, ik ben al oud, mijn dochters zijn 21 en 26, ik heb zoveel jaar van mijn leven aan deze relatie gegeven dat ik sad ben nu

7 likes