Same!!
Mehhh er zijn echt wel momenten dat ik baal van single zijn maar er zijn er ook genoeg dat ik juist blij ben ermee.
Maar nu is me gisteravond door twee mensen gevraagd⊠ennn hoe is het met de liefde?
Het voelt dan toch ongemakkelijk omdat ik het echt prima vind en mezelf heel goed vermaak, te zeggen dat ik totaal niet op zoek ben, omdat ik dan zelf half invul dat ze denken dat ik lieg, dat ik wel wil maar dat het niet lukt, en ze mij vast zielig vinden daarom want wie wil nou bewust alleen zijn?
Dus nu denk ik daar steeds aan alsof het geen keuze mag zijn.
Is ook gewoon een stomme vraag. Aan een koppel vraag je dat toch ook niet.
Zou best terecht zijn dat dan terug te vragen. Ik doe dat wel eens aan mensen die me vragen waarom ik geen kinderen wil: vragen waarom ze het wel wilden. Die verbaasde gezichten en stamelende antwoorden
Ik ben na een relatie van 7+ jaar sinds begin januari weer single. Hoewel ik de relatie zelf verbroken heb, heb ik de afgelopen twee nachten over hem gedroomd met bijbehorende gedachten dat ik hem mis. Zijn humor, onze gedeelde interesses⊠Maar dan bedenk ik mij waarom ik het heb uitgemaakt en dat ik een notitie voor mezelf heb geschreven met een lijst van alles wat er misging en dat hij alles behalve goed was voor mij.
Ook heb ik soms het idee dat ik woon in een stad waar ik niet zo snel iemand tegen het lijf aanloop die goed bij mij past. Tinder en Bumble heb ik zowat uitgespeeld. Onlangs heb ik een ex gezien waar het nu veel beter mee klikt dan 13 jaar geleden, maar die woont letterlijk 100 km verderop. Ik zou wel willen verhuizen, maar dan laat ik al mijn vrienden achterwege en vind nu ook maar eens een huis. Zucht, het blijft moeilijk.
Maar leg je niet te veel nadruk op een nieuwe relatie door al te denken aan verhuizen? Kan je niet proberen te daten met die ex als je dat echt wil en het heel rustig aan te pakken.
Ik probeer mezelf dan altijd voor te houden dat zij juist kortzichtig zijn als ze geloven dat je leven enkel compleet is als je een relatie hebt. En ik hoop dat ik van sommigen het verwachtingsbeeld wat kan bijstellen. In bepaalde situaties ga ik die discussie wel aan of benadruk ik extra dat ik veel liever gelukkig single ben dan als zovelen in een ongelukkige/vastgeroeste relatie vast te zitten.
Ik vind dat ook altijd zo ongemakkelijk omdat ik het gevoel heb dat ik mij moet verdedigen terwijl iedereen naar mij kijkt van oh gossie arm meisje. Maar inderdaad de vraag terugstellen: hoe gaat het bij jullie in de liefde?
Nee, ik zou niet willen verhuizen voor hem perse, haha. Meer dat ik denk, daar waar ik woon is vrij weinig te doen, ook qua mannen, haha!
En betreft die ex, we hebben het er verder niet over gehad om verder te gaan daten, denk dat afstand wel echt een ding is en ik ga ook niet weer veel meer moeite doen voor iemand, die niet dezelfde moeite wil doen voor mij. Ik zie hem bv niet langskomen bij mij terwijl ik dat zo in een seconde voor hem zou doen, dat is ook mijn valkuil.
Begin januari is amper vier maanden geleden, dan is het toch niet heel gek dat je niet al een nieuwe relatie hebt of leuke date hebt gehad.
Dat beweer ik ook nergens? Wie zegt dat ik perse een nieuwe relatie ASAP wil/moet of dat ik in de tussentijd niet een leuke date heb gehad? Damn.
Nee maar je hebt het over verhuizen zodat je meer mannen tegenkomt, dat klinkt wel een beetje rigoreus ik deze context. Wat verder niet erg is, you do you, maar ik denk dat dat is waar deze reactie vandaan komt.
Ah zo, ik snap je. Al bedoelde ik het wel anders. Ik bedoelde dat er in mijn stad en weinig leuks te doen valt en de mannen hier niet echt het type man is waar ik doorgaans op val. Ik kom zelf uit een grotere stad en denk dat ik daardoor meer kans van slagen heb in de randstad. Maar dat wil niet zeggen dat ik voor de mannen alleen zou verhuizen, haha!
Dit is echt niet okay. Kan je dit niet met je werk bespreken? Lijkt me niet de bedoeling dat klanten je prive gaan lopen lastig vallen.
Ahh nee, dit is echt niet okĂ©. Je wil hem niet blocken maar ik zou zelf op zân minst niet meer reageren denk ik!
Kun je niet vragen aan je baas dat het klantcontact niet meer via jou loopt en ik zou hem nu verder gewoon negeren, like forever.
Blokkeren die gast. Een klootzak is een klootzak, ook als hij een klant van je werk is. Als je hem niet wilde blokkeren omdat hij ook over werkgerelateerde zaken appt, dan had je werkgever je maar een werktelefoon moeten geven. En als hij dit doet op je werktelefoon, dan naar je werkgever stappen ermee. Niet iemand over je grenzen laten gaan hoor. De term âde goede vrede bewarenâ is volgens mij gewoon bedacht door types zoals hij en lui uit de omgeving die daar voordeel uit halen. Heb jij niks aan en ook niks mee te maken.
En je punt over dat sommigen singles willen koppelen puur vanwege de overeenkomst dat ze beide single zijn, is herkenbaar en super irritant.
Edit: ik zou inderdaad sowieso ook naar je baas stappen dat je geen klantcontact meer met deze gast wil hebben. Je hebt de appjes als bewijs
Sorry maar wat een engerd is dat. Ik zou hem eerst vertellen dat je heel duidelijk naar hem bent geweest, dat dit je grens is en je niet wilt dat hij hier over gaat. Als hij je dan nog lastigvalt dan zou ik hem blokkeren. Boeien dat hij een klant is , maak een printscreen van je gesprekken en echt hij staat voor lul.
Zo nou idd wat een creep, zo opdringerig is echt niet oke
Heb dit hier ook eerder gelezen: vrienden die je liefdesleven als een soort vermaak zien en zowat alleen daar naar vragen. Zo saai ook, alsof mn leven alleen uit daten bestaat. Heb ook geantwoord dat ik interessantere dingen doe in het leven dan daten en de focus niet daarop ligt.