Ik wil weer gaan studeren maar er wordt aangeraden om naast deze studie max 3 dagen te werken. Daar kom ik echt absoluut niet mee rond. En ik heb ook geen partner die dat op kan vangen ![]()
Alweer studeren?
Ja klopt maar meestal kan je bij deeltijd 4 dagen werken (dat is mij in ieder geval verteld bij de voorlichting) en dat zou wel mogelijk zijn maar bij deze studie is het 3. Maar ja het is maar een advies, uiteindelijk moet ik zelf kiezen of ik er voor wil gaan.
Hebben ze gezegd waarom je maar drie dagen kan werken? Heeft dat “gewoon” met de werkdruk te maken of zijn er ook (verplichte) bijeenkomsten op twee doordeweekse dagen ipv een?
Denk je er toevallig over om in het onderwijs te gaan? En je dus ook op te laten leiden tot docent in een bepaald vak?
In mijn ervaring is de studiebelasting altijd wat ruimer geschat. Dus afhankelijk van of je iets snel/minder snel oppikt moet je inschatten of die indicatie ook voor jou geldt.
Als je in principe geen verplichte bijeenkomsten hebt dan zou je er ook nog voor kunnen kiezen wel 4 dagen te werken maar dan een extra weekenddag in te leveren om te studeren, misschien lukt het dan wel
@dblauw is toch juist goed als ze gaat studeren?
Ja toevallig wel ![]()
@boonie nee ze gaf aan dat ze bij de meerderheid merken dat 4 dagen echt teveel is, dus dat ze nu als ‘informele afspraak’ 3 dagen aanhouden. Ik ben er verder niet op ingegaan. De lesdag is er wel maar 1. Misschien dat mensen nog stagelopen op een andere dag en het dan sneller kunnen afronden?
Wat een vreemde manier van vraagstelling.
Wat leuk weer studeren! Als het duaal kan zou ik dat aanraden (zit zelf in de zorg dus hele andere sector hoor) maar mensen die ik ken die deeltijd + hele andere baan deden kwamen echt in de knel terwijl bij duaal je werkgever je ook veel leert. Succes met een goede vorm vinden, leuk!
Ik wil dit volgend jaar ook graag doen, merk momenteel echt dat het inderdaad lastig is om alle informatie op zowel je werk, school als stage echt moeilijker te verwerken is.
Dankje, ik ga alles nog eens goed bekijken!
Wat leuk, volgens mij zou jij het echt heel goed doen als docent!
Ah zo leuk!
Kun je niet via het zij instroom traject? (Of bedoel je dit al? Dan heb ik niks gezegd)
Ja misschien wel, ik zit nu te kijken naar een deeltijdopleiding, maar dat is financieel best lastig, ik moet even kijken welke opties er nog meer zijn. Maar dit heeft al lang niks meer met single zijn te maken dus ik zal wel verder gaan in een ander topic tzt ![]()
Ik zou eens kijken/overwegen of je al als docent aan de slag kunt. Ik heb behoorlijk wat collega’s die het op die manier doen. Dus 4 dagen werken als docent, daarnaast 1 dag studie. Je baan is dan ook meteen je stage en je hebt recht op studieverlof en verminderd aantal lesuren als beginnend docent. Komt bij collega’s dan ongeveer uit op 3,5 dag daadwerkelijk werken, 1 dag naar de opleiding, halve dag thuis vanwege studieverlof en dan extra tijd om je lessen voor te bereiden. Werkgever betaalt dan je opleiding en je verdient zelf gewoon al best lekker! Zeker met jouw achtergrond denk ik dat je grote kans hebt dat je zo al aangenomen wordt, misschien zelfs dat je zo al aan de slag kunt en pas na 1 schooljaar aan je opleiding hoeft te beginnen.
Zou eens rond kijken op meesterbaan, ik zie daar zo al wat vacatures waarbij staat dat je ook als zij instromer kunt beginnen/bereidheid om je lesbevoegdheid te gaan halen.
Edit: ken trouwens zelfs iemand die dezelfde opleiding als jij heeft gedaan en al jaren als docent werkt zónder bevoegdheid en hoeft die ook niet te gaan halen…
Ben je weer terug meid? ![]()
Ik wil gewoon echt even huilen en een knuffel van iemand.
Waarom vinden mensen het met kerst altijd het moment om te vragen waarom ik nog niemand heb gevonden ![]()
Fuck hun!! ![]()
Stel de vraag terug of ze eigenlijk nog wel gelukkig zijn met hun levenskeuzes.
Begrijpelijk, ik heb mijn hele volwassen leven bijna alleen gewoond en ik kan je vertellen in het begin is het moeilijk maar als het went dan ga je de rust die je krijgt heerlijk vinden. Ik kan er nu niet aan denken dat als ik thuis kom er iemand is. Wat ik doe om mij niet eenzaam te voelen is inderdaad veel afspreken, altijd op werk te werken (bijna nooit thuiswerken), ik bel veel met vriendinnen. Ik zie mijn huis echt als een veilige haven dus probeer het zo gezellig en netjes mogelijk te houden zodat ik ook echt zin heb om thuis te zijn.